Jag är på jakt efter en avslutningslist till kortände av täcksida som ska stå mot golvet. Listen "läggs" på golvet och täcksidan ställs "ner i" i listen (par mm). Har för mig att jag sett i aluminium.

U-profil?

Paul-Staffanstorp
Viss köksleverantörer skickar med dessa men då är de i plast och för material i 16mm...
Dock har jag aldrig sett det i handeln...tyvärr

Brukar finnas i 1m och 2m längd på en del byggvaruhus...
Men då är det ju ren aluminium och inte vit...

Är det en täcksida som är "frihängande" ? ex bredvid en kyl och fäster i taket eller i ett ovanskåp endast? Isåfall skulle jag också kollat efter en u-profil i alu om man kan hitta i passande mått till din täcksida. Alternativt dra ett vinkeljärn i väggen bakom kylen och fästa täckskivan där

Japp, frihängande! Det är "bara" estetiskt behov, för botten/kortsidan. U-profil är ett bra förslag. Kan då försöka ta bort mtrl så det går att vika in lite av ena "sidan" för att "stänga" även kortsidan. Känns dock på gränsen att vika extruderad aluminium 90°. Svetsa är nog overkill.. :-)

Hur tjock är skivan?, kollade på hornbach när jag var där i annat ärende idag och de hade aluminium u-profil på 20 mm yttermått och godstjocklek 1.5 mm så en 16 - 17 mm täcksida borde sitta som en smäck.

Sent from my HTC One V using Byggahus

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.