Nyfniken skrev:
Det låter ju helt snurrigt att ni inte har bättre personalpriser..

Jo vi har ganska så bra:)

Mikael_L
berne88 skrev:
har en snabb fråga, sitter å knoppar i hop ett ikea kök på deras hemsidan, har har 3st problem,

1 alla deras täcksidor är ju bara 217cm de kommer jag inte långt på behöver i alla fall ha 2400minst, men kan inte hitta de, hur har ni löst de ni som har ikea kök? vet ni hur tjock den är?

2. sen så över kyl och frys ska de vara vent men kan inte hitta de på ikea, så jag kan inte få till alla mått bra. hur löst ni de?
Jag kommer skarva en täcksida.
Först en hel från tak och så långt den når (jag har 250 i takhöjd).
Sen skarvar jag på en bit sista biten (skarven syns inte där mellan bänkskåp och kylskåp, mer än pyttelite framifrån).
(Men du ska kanske inte ha något mer framför kyl/frysen? och behöver obruten täcksida?)

I passbiten över kyl och frys tänker jag fälla in något universalgaller från typ Biltema, bauhaus osv.
Det finns lite olika att välja på.

Paul-Staffanstorp
Mikael... Lägg skarven vid bänkskåpens ovankant... Där syns den minst.

Det är ofta man får göra så... Inte många köksleverantörer kan leverera längre sidor än 2400mm ;)

Mikael_L
OK tack för tipset.
(Du menar alltså att skarven ska komma bakom bänkskivan då, antar jag? Måste ju vara en bra idé, då bänkskivan sticker ut lite mer än luckor och stommar.)

Paul-Staffanstorp
Mikael_L skrev:
OK tack för tipset.
(Du menar alltså att skarven ska komma bakom bänkskivan då, antar jag? Måste ju vara en bra idé, då bänkskivan sticker ut lite mer än luckor och stommar.)
Exakt... :)
Ska du sen inte ha den ner till golvet så finns det väl en som är lika stor som bänkskåpets sida med så då ger det sig automatiskt att den hamnar där, och där syns den allra minst.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.