Hej!

Vi letar spisfläkt till nya köket och funderar på om en vertikal fläkt fungerar tillräckligt.

Vi har kollat på en Electrolux EFC9441X och Fjäråskupan Rustik, men funderar på om den designen på fläkt verkligen suger tillräckligt? Eller är det bättre att satsa på en traditionell modell?

Är takmonterad fläkt bättre och hur ligger dessa i pris jämfört med kupor med inbyggd fläkt?

Sedan kan man inte annat än fascineras över prisbilden då det egnetligen handlar om en förväxt hårtork...
 
P
O nej det är ingen förvuxen hårfön...
den suger ju istället för blåser...

Självklar blir det alltid en kompromiss med fläktar som inte är konventionella
en kåpa hjälper ju alltid till att samla in oset.

en frihängande fläkt typ över en köksö är ju då sämst då avluften skall tas från alla håll

en väggmonterad snedställd någonstans mitt emellan.
har man skåp på var sida fungerar det bättre , men så brukar ju inte fallet vara.
storkök har den lösningen med snedställda fläktar fast då har de ju lite mer drag i fönen...
 
En hårtork suger ju också... i den ände man inte pekar mot håret... ;-)
 
  • Gilla
no_brakes
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.