Har ritat om lite för att få mer golvyta runt bordet om vi gör ett överhäng på 20 cm. Den enda ändringen är att jag tagit bort en 40 cm lådhurts och istället satt in ett 20 cm utdragsskåp direkt till höger om diskbänken. Då blir golvytan vid matplatsen densamma men i köksdelen försvinner det 20 cm. Den fria ytan mellan kyl/frys/diskmaskin och spisen mittemot blir då ca 170 cm. Visst räcker det? Känns som att ytan borde räcka även om tex diskmaskinen står öppen och nån rör sig runt diskhon samtidigt som en annan står och lagar mat vid spisen.