FruJosefsson
FruJosefsson: Gorenje har några som ska vara för detta system - men vet inget om märket. Lite väl billiga för att vara bra?
5 svar · 6,4k läst
A
Anna Carlqvist: [bild]
2 svar · 8,0k läst
·
A
2 svar · 8,0k läst
·
T
twoody: [citat] Tack för svar , fint kök
4 svar · 2,8k läst
·
K
kanonkula: [citat] Antagligen 100gånger bättre också, Ikeas bänkbelysning är skräp. Batteri till fjärrkontrollen tar slut så kan man inte tända. Ibland synkar de dåligt så man får springa och synka om alla.
5 svar · 2,4k läst
RRbjorn
RRbjorn: Industrilokal till bostad. Kök med mässing och superfront. [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
0 svar · 2,2k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: [bild] [bild] [bild]
0 svar · 1,5k läst
·
S
sinuslinus: [citat] Ja precis. Låt inte snålheten bedra dig...
1 svar · 4,0k läst
harry73
harry73: eller så räcker det att göra rent dom ordentlig. Hos mig är det en lite kula som trycks ut av en fjäder i stiften som håller korgen på plats. Försök att göra rent i diskmaskinen eller med soda
1 svar · 884 läst
Janus82
Janus82: Jag har fått lära mig att man bara ska använda täcklock till kopplingar med slätände och inte till inte till klämringskopplingar. Klämringskopplingarna är ju fasade och blir då så smala i godset att de riskerar att skära sönder packningen i täcklocket. Trots det så har jag ändå själv använt täcklock flera gånger på klämringskopplingar utan problem men jag brukar vara lite
2 svar · 10,1k läst
·
A
Anj: Hel diskbänk alla gånger! Och den bör sträcka sig över diskmaskinen också.
22 svar · 8,9k läst
·
A
Andrea Davidsson: Det är kanske inte längre aktuellt, men kanske är det intressant för andra också. Jag försökte köpa en bänkskiva i granit från Bror Törner. Mannen som jag mailade med orkade inte svara på mina frågor. Dvs han läste inte riktigt vad jag frågade utan skrev bara lite random info - dessutom med förkortningar och specialtermer. Några exempel: - Så transport ingår till porten? Och
1 svar · 2,8k läst
messijah
messijah: Nöjde mig med 6mm och det fungerade fint :) Åkte dock till Jula och köpte de borrarna du visade. Köpte då de billigare alternativen och då märkte man ju direkt att prisklassen visade sin sämre kvalité. Borren smulades sakta sönder men jag han med de hål som jag behövde. Dock gick de sista riktigt långsamt :P Men det funkade till sist så tack för tipset! :)
6 svar · 10,8k läst
·
Snigla
Snigla: Ibland tar det tid.. Det måste hmmmm.. få smälta in lite :rolleyes: :)
23 svar · 6,9k läst
·
A
amygdala: Ok stort tack för engagemanget, nu kommer vi säkert till en bra lösning!
6 svar · 6,3k läst
anders07
anders07: Jag lade dubbla 95 reglar för att få skåpen rakt och hålla ihop och sen ben både bak och fram på stommarna.
7 svar · 6,8k läst
J
johannamalena: Tack 😊. Jag satte inte upp plattorna själv då jag var osäker på om jag kunde få det helt rakt men såg rätt fort att jag nog hade fixat det, var inte alls några problem. Jag är jättenöjd med dom och eftersom de är blanka och släta är de jättelätta att torka av. Jag köpte en fog som hette marmorvit som var perfekt i nyansen. Den är inte kritvit utan mer en bruten vit mot
19 svar · 7,1k läst
·
B
bryggarebob: Hejsan. Jag och sambon ska renovera köket i vår nya bostadsrätt. Det är ett relativt litet kök så vi får anpassa oss därefter. Eftersom det i dagsläget redan är monterat väggskåp så håller ju beviserligen väggen, men vi ska ha lite fler skåp och funderar på hur man skall lösa detta för att det ska kännas säkert. Nuvarande kök är alltså fäst i en gipsskiva vad jag
0 svar · 1,5k läst
Music Man
Music Man: Vi hade planerar på att sätta ett skafferi intill kyl/frys,men funderar nu på att byta plats med högskåpet med inbyggnadsugn/micro med skafferiet Vad tycker ni? [bild]
0 svar · 2,5k läst
M
Marost: #9 Där var du 1 minut före mig! Då ringer jag elecrolux på måndag och kollar. I annat fall så testar jag med vatten mot sumpen och i värsta fall så byter jag pressostaten och håller tummarna på att jag inte behöver kalibrera något. Du får en "gilla" som tack för hjälpen!
11 svar · 6,8k läst
·
Fishdoc
Fishdoc: Ok. Tack för svar. Det rasslade både när vatten kom in och när det pumpade ut, tror jag. Jag tog återigen av pumplocket och kollade och satte det på plats igen. Efter det så upphörde rasslandet.. :x
6 svar · 27,9k läst
Krilleman
Krilleman: Säg det till ditt försäkringsbolag! Dom står också bakom regelverket.
6 svar · 6,9k läst
·
B
belford: Tack för svar. Tyvärr är det väldigt begränsat utrymme mellan hon och skivan så det blir svårt att både använd tandtråd och att applicera borttagnigsmedel.
4 svar · 6,2k läst
SandmanNet
SandmanNet: Igår hade vi "invigning" av det nya köket som härmed är förklarat som klart! Superskönt! Jag har inte skrivit något mer för på sistone har det mesta jobbet vairt på kvällar och helger när man inte jobbat, och det har gått rätt så långsamt. Men som sagt, nu är det klart! [bild] [bild] [bild] [bild] Efter att vi kaklade klart så monterades spisen i köksön, tejpade, sågade och
15 svar · 10,1k läst
R
Robert Kooijman: Köket gjorde vi 16 år sen. Och det syns på visa ställen. Byggde stommar själv av laminerat spånskiva från byggmarknaden, visa kanterna har skadats genom åren. Generellt tycker jag att Ikea köksstommarna är riktigt bra. Men dom har bara några standard mått, och då blir det knepigt om man behöver t.ex. 50 eller 35 cm... Ikea luckorna är gjort av MDF. På utsätta ställen (bredvid
2 svar · 1,2k läst
·
H
hulingen: Detta var riktigt otäckt, samma rubrik fast från den 17 augusti lockade mej.Sajten hette SAURON bygga hus.se En massa gånger fordrades inloggning och jag prövade alla mina olika lösenord. Lyckades ej. När jag googlar Sauron så är det de onda krafterna ! Antagligen har nu några bedragare tillgång till mina lösenord. Vad gör jag !
2 svar · 2,1k läst
C
camaro1969: Va inställd på elektrolux, men d vart samsung:)
17 svar · 3,5k läst
richardtenggren
richardtenggren: Jag reglade ut 90 mm på en del och 175 mm på nästa, 90 för att göra det lätt för mig då jag körde på två 45or. Finns bild i min tråd :)
5 svar · 8,5k läst
T
Tjernobyl: Nämen, vilket fantastiskt bra svar! Tack så mycket!
2 svar · 4,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.