1 956 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Tegel i kök
Hejsan. Jag är ny här och vet ej om jag skriver i rätt kategori så ni får gärna rätta mig.
Jag har köpt ett fusk tegel som jag ska använda i köket. Helt nytt för mig men har bestämt att jag vill göra det själv
Har någon tips till mig om hur jag ska gå till väga ? Behöver alla tips som finns
/Anna
Jag har köpt ett fusk tegel som jag ska använda i köket. Helt nytt för mig men har bestämt att jag vill göra det själv
Har någon tips till mig om hur jag ska gå till väga ? Behöver alla tips som finns
/Anna
Hej, och välkommen till forumet..
En fundering som slog mig när du skrev att du ska montera det i ett kök, är om det är lätt att rengöra?
I ett kök bildas det ju matos och ånga, och man strävar efter ytor som är lätta att rengöra.
En fundering som slog mig när du skrev att du ska montera det i ett kök, är om det är lätt att rengöra?
I ett kök bildas det ju matos och ånga, och man strävar efter ytor som är lätta att rengöra.
Tack 
Det är inte riktigt det porösa teglet utan mer åt kakel yta på det. Och det ska gå att impregnera med något på ytan så det lättare går att rengöra
Jag hade velat ha ett mellanrum på ca 6-7 mm
Det är inte riktigt det porösa teglet utan mer åt kakel yta på det. Och det ska gå att impregnera med något på ytan så det lättare går att rengöra
Jag hade velat ha ett mellanrum på ca 6-7 mm
Vad ska teglet fästas på? Det enklaste är väl att köpa någon billig list i den dimensionen som du vill ha fogarna i. Sen klistrar du stenarna en efter en med lämpligt klister (PL400?) och lägger en listbit mellan varje. Använder du ett snabbtorkande klister kan du ta bort listbitarna relativt snabbt och återanvända. Annars kan du kolla på kakelkryss, de finns troligen i flera dimensioner, funktionen är samma.
Jag håller med GoForIt, tegel kanske inte är det lättaste att rengöra..... Fogarna lär samla fett och smuts.
Jag håller med GoForIt, tegel kanske inte är det lättaste att rengöra..... Fogarna lär samla fett och smuts.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
