Planerar att köpa en bänkdiskmaskin. Men vet inte riktigt hur jag ska få vatten till den. Kan man skruva bort själva kranen där jag gjort en röd cirkel utan att det börjar spruta massa vatten?? har ingen balofix eller annan möjlighet till att på egen hand stänga av vattnet.. sen har jag letat lite efter nån slags T formad grejj man skruvar på emellan kranen (vid röda cirkeln) med typ en vrid pryl som bestämmer om vattnet ska gå till diskmaskinen eller kranen.. har sökt runt lite på nätet men inte lyckats hitta nå. någon som har tips på hur jag ska gå tillväga?

/Danne

20151125_182224.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har för mig att på undersidan av din blandare så finns det en bricka som går att skruva av för att montera ett diskmaskinsuttag med snabbkoppling. Kolla om det finns en sådan bricka (med spår för skruvmejsel). Finns detta så kan du använda kranen som vanligt även när diskmaskinen är inkopplad.

NetNut skrev:
Har för mig att på undersidan av din blandare så finns det en bricka som går att skruva av för att montera ett diskmaskinsuttag med snabbkoppling. Kolla om det finns en sådan bricka (med spår för skruvmejsel). Finns detta så kan du använda kranen som vanligt även när diskmaskinen är inkopplad.

20151125_202819.jpg
Skapa konto

20151125_202834.jpg
Skapa konto

Är den vänstra för värme? Det börjar inte spruta vatten va om man skruva loss den? Samt vad ska man koppla på där då?

Nån som vet vad det är för mojäng man ska köpa för att koppla på ifall man skruvar bort dom där skruvarna där undertill? óch vågar man skruva bort dom utan att det sprutar vatten överallt? har letat på google länge nu utan framgång!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.