KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Instämmer till 200%! [citat] Kavla upp skjortärmarna eller vrid kranen lite grand åt sidan ;)
6 svar · 2,3k läst
·
A
Anj: [citat] Såna saker har jag i 10 cm höga lådor. Eller lådfronten är 10 cm, lådan i sig är nog ca 15-20 mm lägre.
18 svar · 12,9k läst
·
arneri68
arneri68: Vår sköljho från Franke är ca 15 år gammal och har knappast några repor, MEN den används bara för att hälla av vatten eller vattenbad. Diskbänken är från Stala och den utsätts för mycket mer slitage och har därför patina. De båda hoarna är lika repkänsliga. Franke har snygg design och är välbearbetade, men att de skulle vara mindre repkänsliga tror jag inte på. [bild]
77 svar · 40,9k läst
·
K
Anonymiserad 137805: Trångt o pilligt men inga problem
3 svar · 2,0k läst
·
Haba_tsutt
Haba_tsutt: efter att ha blivit med ismaskin i frysen (siemens) kan jag verkligen rekommendera det. Nackdelarna har vi ju inte uppleft än i alla fall... fick den inkopplad förra veckan :).
16 svar · 14,5k läst
·
C
ccf: Mycket i leveransen är fel, men denna fråga handlade om hus köksleverantören vill hantera att djupet är för litet. Köksleverantören säger att ryggen skall bytas ut och flyttas bak (då blir skåpet 3 mm djupare vilket är minimum som behövs), installatören säger att ryggen inte behövs (det handlar om i stort sett alla skåp, inte bara ett enstaka). Vad gäller just det här felet så
16 svar · 4,3k läst
E
Eld: Som flera redan har skrivit. Reporna i diskbänken syns bara i början. När det blivit repor överallt ser man dem inte längre. Ett kök är till för att användas och ert nya kök kommer se ut ungefär som ert gamla om 40 år... Granitskivan är så hård att dem inte blir repig. Är den svart? Då är det inte ens granit trots att säljarna kallar den det. Så kallad svart granit är
29 svar · 10,4k läst
B
bsba: Satte den med lägsta höjd 800 mm över bänken som är 930 mm. Det var den högsta höjd som gick i förhållande till taket, utan att börja kapa i plåtdelar. Jag är 193 cm och frun relativt lång också. Det blev bra iallafall, oftast räcker det att köra den på lägsta fart för att få tillräckligt sug. (Fläkten är IKEA-Klarluft).
8 svar · 54,9k läst
Ruttenrot
Ruttenrot: Hur använda dessa Marbodal stommar med till hörande luckor - 3 st glas 1 trä? Tips, någon? Måtten: Stomme 700x700x320 (2st) Glaslucka 400x700x7 (3st) Trälucka 300x700x16 (1st) Har aldrig varit monerat utan använts som förvaring av LP-skivor.
0 svar · 8,9k läst
U
under_construction: Skulle tro att TS redan har fixat blandaren...
7 svar · 20,1k läst
K
katten1234: [citat] Tack! Bra tips! Jag använder ett tillägg som heter twilight render, det är gratis! http://twilightrender.com/
20 svar · 26,5k läst
·
sir_daniel
sir_daniel: Köp ett begagnat kök dom är större än ert så kommer du kunna pussla ihop det :)
1 svar · 1,9k läst
T
toolman77: Ingen aning men jag rekommenderar att kolla om de har lager lokalt. När jag köpte kök från epoq skulle alla kompletteringar skickas från Slovenien viket både blev dyrt och tog tid. Fördelen med IKEA är att allt finns på hylla.
1 svar · 3,3k läst
A
A-Man_08: Kolla om din kran har möjlighet att koppla in uttag ovan bänk.
3 svar · 2,2k läst
·
M
Madmartigan: Jag hittade 25 mm skruv på k-rauta, det borde funka va? Klart det är 6 mm för lång, vad kan man använda för lim? Vet att kablarna sitter ganska högt upp på väggen. Det känns ändå som en liten chansning att skruva allt? Men det borde vara som du säger att kablarna kan ju omöjligt sitta på den första väggen? Eftersom den är ditsatt efter? Vettifan vore ju enkelt att bara skruva
11 svar · 2,7k läst
·
A
A-Man_08: Att sätta en 45 cm under vasket kommer inte gå för det kommer troligtvis slå i baljan samt vattenlåset. Jag hade mätt skafferiet för att se hur mycket höjd och bred man har för att försöka få in en bänkdiskmaskin där, får du inte den en bit så kan du alltid ha kvar dörren som den är eller såga den så den blir delbar. Att ha den nertil kan dock bli problem du måste gå igenom
17 svar · 9,1k läst
·
Charlie2
Charlie2: Jag tror du ska undvika att ha den framför fläkten, du kommer få mkt svårt att nå knapparna dessutom. Sätt passbit både utmed väggskåpets långsida samt under och avsluta dekorlisten till höger om fläkten. Inte direkt optimalt men ngt annat alternativ ser inte jag annat än skippa dekoren helt och enbart ha krönlisten.
5 svar · 7,5k läst
·
A
Arne999: Ok lita blandade bud. Borra lite hål är ju lätt fixat så så får det bli.
6 svar · 2,0k läst
A
Anj: Jag gillar modellen men vill inte ha etsat glas. De finns ej med klarglas.
2 svar · 8,2k läst
anders07
anders07: En miss av IKEA skulle jag säga. Ring och klaga! De brukar vara tillmötesgående... http://www.ikea.com/se/sv/search/?query=EKESTAD+vitrind%C3%B6rr Tittar man på bilden på luckan bara syns det inte alls att det är frostat glas och det står inte heller. Tittar man däremot på kombinationerna med svarta skåpen syns det att det är frostat ganska tydligt. Vi hade en IKEA dörr till en
8 svar · 5,6k läst
prototypen
prototypen: Vi hade 2 st kyl/frys men det gick inte köra kyl och frys i samma skåp då kompressorerna interfererade med varandra och skapade nya oljud. Protte
6 svar · 4,9k läst
J
jtl: [citat] Bänkskivan i fråga ser ut att vara måttbeställd, de kan du aldrig se innan. Jag har fyra måttbeställda och nyansen är samma på alla. Tyvärr tror jag det är svårt att få samma nyans på skivor som säljs färdiga om det inte framgår att de är gjorda samtidigt i samma batch och från samma träd. Jag har sett skivor som bara är inplastade, ingen kartong, men då utsätts de
16 svar · 12,2k läst
·
A
Avemo: Jag tycker att det ser ut som att den utanpåliggande kabeln är en 4-ledare. Och ingen ledare är ansluten på nollstiftet i perilexuttaget. Den blå är säkert en fasledare. Så du bör ta dit en elektriker.
11 svar · 2,3k läst
·
MathiasS
MathiasS: Jag kan se flera tillfällen där det är nyttigt. Vi har bra arbetsbelysning när man lagar mat i köket, annars inte och då är det mörkt i skåp och lådor. Jag kan väl tycka att behovet är mindre i bestickslådorna men större i tex hörnskåpen där det alltid är becksvart. Det borde gå att bygga denna belysning väldigt billigt idag.
3 svar · 5,5k läst
·
S
Slugg: Då måste jag altså bytta mata och måste man flytta skåp och sådant med?
2 svar · 1,3k läst
Demmpa
Demmpa: Tillverkare och modell av själva fläktaggregatet? Ta foto på typskylten på själva fläktaggregatet. http://www.alltomventilation.se/sv/category/21/ESSVENT-KFB-TILLBEHOR http://m.rcv-energiteknik.se/?url=http%3A%2F%2Fwww.rcv-energiteknik.se%2Fsv%2Fproduct%2F259%2FEssvent-S-Enessen-Standard-Fraktfritt http://www.flaktbutiken.se/reservdelar-filter-enessen-essvent
4 svar · 3,5k läst
·
H
huggan: Om du menar de mörka området ser det mer ut som en fuktskada.
1 svar · 1,0k läst
·
A
A-Man_08: Man får inte mycket för gamla kök det finns driver med annonser på blocket där folk begär flera tusen och de ligger kvar. Ibland är det bättre att köra bortskänkes mot att man blir av med det eller sälja det för några hundra kronor.
6 svar · 1,9k läst
P
Pagno: Det går alldeles utmärkt att ha en häll ovanpå ett kylskåp, det man måste göra är att anpassa skivan som hällen är i till rätt dimension, det är där IKEA brister, med tjockleken alltså på skivan. Jag har gjutit 60 mm skivor till hela köket och fällt in en stor induktionshäll i ett hörn där det inte skulle gå att göra enligt IKEA. Fungerar utmärkt, hällen har ett
3 svar · 5,9k läst
F
fredand44: Hej! Nej det är inte mjukfogat ännu. Vet inte om det är en självklarhet? Men får väl hoppas det. Mvh Fredrik
2 svar · 2,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.