G
Grodgatan: Ja, när allt till slut hade kommit, och alla dåliga luckor bytts ut....då funkar det bra :) Grodgatan
17 svar · 7,2k läst
F
Frodda: [citat] Att spekulera om det är nödvändigt eller ej ger inte mycket, inte heller hur jag el du har det. Där emot ts kan ha de med sig när han tittar på fläkt nu då hans prefenser är väl de som bestämmer.
6 svar · 1,4k läst
·
F
Frodda: Kanske korkat.. Men måste du ha en Ho med avrinningsyta? Kan du inte ha en underkantslimmad vask bara? Kan ju vara så du vill ha avrinningsyta, men dom flesta bänkskivor av laminat och sten klarar ju av vatten ganska bra.
14 svar · 2,4k läst
·
F
Frodda: Håller med Krillek ovan ! Extravasken är riktigt bra! Men jag ser få fria arbetsytor? Personligen vill jag ha utrymme bredvid häll och vask som arbetsytor. Men så länge ni är nöjda med skissen är huvudsaken!
8 svar · 1,4k läst
·
F
Frodda: Jag tänkte inte säga vad någon ska göra. Våra tankar gick följande; Ljudnivån och få bort all os var prio.. Sen började vi diskutera motor på vinden mm, kom ganska fram till exempelvis fläkten vi valt 61 decibel är evakueringsläget på vår fläkt när den låter som mest, vanlig samtalston är ca 50 decibel.. Vi tyckte inte det var mycket bråka om, då vår förra fläkt lät som
38 svar · 26,2k läst
B
Badrumsbadaren: Jag har nu kommit fram till att det smartaste bara är att beställa nya vita luckor i högglans vit. Även nya täcksidor går bra att beställa. Frågan är det blir snyggt att kombinera detta med att bara måla den vita stommen? Om det ser konstigt ut med handmålad stomme och högblanka luckor t.ex?
4 svar · 4,3k läst
·
L
lobbin: [citat] Ja, det har du nog rätt i, ska försöka fixa en bild när jag är där imorrn.
3 svar · 1,2k läst
Ögonfröjd
Ögonfröjd: Hej din ändring blev mycket bättre. Några små detaljer bara. Byt 80 väggskåpet till 60 vitrin så slår ni inte i huvudet när ni diskar. Låt kyl och frys rama in bänkskåpen, snyggast om ni köper inbyggda då blir det snyggt med väggskåp över oxå. Ev att ni låter de "landa" på bänkytan om ni inte behöver ytan?! Brevid skafferiet,under fönstret skulle ni kunna ha låga skåp som
42 svar · 4,5k läst
·
D
Anonymiserad 137805: Det är troligen en turkisk vestel i grund o botten så visst kan man använda produkter som denna tillverkare rekomenderar
1 svar · 860 läst
M
Madmartigan: Tack! Då kör jag på gipset direkt
5 svar · 2,0k läst
·
C
Cobra185th: Ja förstår att det är svårt när man inte sätt köket, ja jag har haft en dialog med hantverkaren. Har begärt en spec på arbetet samt timmar på dom olika momenten för mer än en vecka sedan men har inte fått någon än. Nu har dom monterat stommar [bild] dom har hållet på i en vecka två man och är fortfarande inte klara. Saken är den att jag har själv jobbat som röris och har
3 svar · 1,3k läst
·
T
Tove Näckdal: Haha, ok, tack för alla bra och tydliga svar. Vi får bita ihop och göra om! Precis som några av er gissat så mätte vi från golvet så alla skåp är exakt lika höga. Men till liten nytta. Jaja, en lär så länge en lever. Tack igen!
5 svar · 8,6k läst
B
b0bber: Hej! Finns dessa glidskenorna till kökslådorna att köpa idag? Mina börjar rasa sönder.. [bild]
0 svar · 5,9k läst
·
slacker
slacker: Kakla smygen känns ju lite toalett men kan bli snyggt beroende på kakel - Nu är ju detta en gammal tråd men frågeställningen är ju bra - Huruvida man skall kakla hela vägen upp tycker jag beror lite på plattornas storlek då det kan komma att se plottrigt ut. Ett alternativ är att byta ut mot nya, utstickande, smygar och sätta kakel mot smygen direkt utan foder vilket gör att man ser
9 svar · 9,6k läst
C
cecar33: [citat] Om vad?
23 svar · 9,7k läst
Perrablerra
Perrablerra: [citat] Om jag inte mätt helt galet borde den gå in precis om jag filar lite på plastkanten. Bär emot lite men vad gör man inte :) Det där såg iofs helt ok ut. Kanske kan vara något. Får prova mig fram.
20 svar · 16,2k läst
·
L
lilla frugan: Svårt med smak och stil, men kanske en ljusare teracotta än vad golvet är? Vitt finns ju tusen olika former och nyanser så det kan absolut bli väldigt bra bara man hittar rätt!
1 svar · 1,3k läst
S
sinuslinus: Såna fästplattor som du länkar till brukar användas vid luckbyte eftersom de är lätta att fästa utan att passa i en hålbild. 32 mm cc är standard i hålraden men avståndet till kanten varierar. Det är fästplattorna som är olika. Tex 22 eller 37 mm.
1 svar · 1,3k läst
F
falkn: [citat] Där är ju öppet i bakdelen av alla högskåp så det är inga problem. Annars hade väl tillverkaren meddelat om detta.
35 svar · 11,8k läst
·
Korvgubbe
Korvgubbe: Jag har en extraugn av bänkmodell som jag kom över för ett bra gäng med år sedan med en tanke om att bygga ett utekök. Nu förvaras den förvisso ute i garaget så tröskeln för att använda den är lite högre än om den suttit monterad i köket men det är inte många gånger på alla dessa år som jag faktiskt använt den. Några gånger vid jul har den varit framme men då har det mest
7 svar · 1,6k läst
·
S
skoog84: [citat] Kolla lgcollection.se efter återförsäljare. De gjorde måttanpassad bänkskiva vårt ikea kök.
5 svar · 4,1k läst
C
ccf: Tack för tipsen! Nu verkar det tyvärr som att jag inte kommer ur det kontrakt som jag har med en köksleverantör (som levererat allt fel och väldigt försenat) - de har ju rätt att göra rättelse av leveransen vilket de vill försöka (bl a genom att hämta tillbaka alla skåpen de levererat och köra dem till ett snickeri för "ombyggnad", sen skall ytterligare saker åtgärdas under
9 svar · 2,4k läst
stiga
stiga: 16 eller 18mm får väl anses vara standard dag. Skillnaden i förvaringsutrymme är försumbar och inget du bör ta med i detta läge (om du inte letar de sista kubikcentimetrarna). Spån är billigast och hållbarheten är fullt tillräcklig om du inte tänkt dig spela hockey i köket..
1 svar · 3,3k läst
stiga
stiga: Hör av dig till FMM så kan de säkert hjälpa dig.
1 svar · 981 läst
·
stiga
stiga: Anledningen till att du inte hittar några som ser ut att passa är kanske att man gjort den integrerade lösningen hos dig och borrat hål i stommen och enbart använt själva dämphylsan och inte hela plastfästet till dämparen. Ta tag i befintlig hylsa, dra ut den och mät diametern så hittar du säkert en som passar.
3 svar · 2,4k läst
·
stiga
stiga: Finns hos flera tillverkare tex de nedan: http://fjaraskupan.se/produkt/inbyggnad/solid/ http://thermex.se/produkt/482/brest http://thermex.se/produkt/483/metz-mini http://thermex.se/produkt/421/tfp-580-780 http://www.electrolux.se/compare/?c=18486&query=18516&query=18523&query=18524
2 svar · 1,3k läst
K
Kirderf85: Usch vilka minnen jag fick tillbaka nu. Svordomarna flödade när jag skulle monterade de sablans clipsen när jag renoverade köket för 2-3 år sedan. Gjorde det även liggandes på rygg så vi monterade skivan först.
5 svar · 2,4k läst
S
Sussie_: Här kanske mest består av händiga gör det självare men jag tänkte ändå höra om någon här har använt sig av en duktig snickare och som ni vet tar mindre jobb för att bygga luckor och lådor till kök och eventuellt är det aktuellt att byta ut skåpen med. Vill ha något solitt och anpassat till vårt kök och inget färdigt. Tror alltid det lönar sig med riktigt hantverk i grunden
0 svar · 1,7k läst
Immobil
Immobil: Lås dörren, då får du lugn och ro! ;)
10 svar · 7,8k läst
·
jac
jac: För att förtydliga lite så är det inte någon strålkastare jag monterat (autokorrekt antar jag, brukar inte skriva på mobilen) utan en strålsamlare av den här typen: [bild] http://www.dinvvsbutik.se/sv/artiklar/trio-970579-stralsam.html Går att hitta lite varstans, tror jag köpte mina på Hornbach senast. Fick även bra pris på kranarna där med prisgarantin.
8 svar · 5,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.