Det diffar 1 cm på skåpen när jag letar efter kombon.
Vill inte ha vatten på kylskåpet då det snor utrymme. Frysen planerar jag annorlunda för och kan offra lite för is som jag använder varje dag.
De enda märken jag kommit fram till att jag vill köpa är Siemens, Bosch och Miele.
Någon som vet något om mitt i-landsbekymmer?

Varför inte E-lux/Husqvarna?
Jag har haft deras kombo med kolsyrat vatten och ismaskin i våra tre senaste lägenhet/hus.

Vad menar du med 1 cm diff?
Alla är väl 60 bredd?

För att E-Lux är kungen av reklamationer...

Jasså, jag har nu ägt tre kylar och tre frysar och det enda som krånglat var kolsyran på första kylen och då skickade dem hem en tekniker som bytte ut den... måste ha ha haft tur!

Så det är du som är de 70% som köper Electrolux?
Det påverkar ju faktiskt min statistik.

Det är 1cm höjd diff mellan skåp med och utan is/vatten.

electrolux har 45% felstatistik första 3 åren på sina frysar med ismaskin läste jag på någon sida som gick igenom olika märken, har ej länken kvar. Finns säkert att hitta om man söker lite

Är det side by side eller frys nertill? Eller endast en frys som är 60cm som passar en annan kyl som är 60cm?

Vill du ha endast en låda som fylls med isbitar eller en isdispenser på utsidan?

Spiken i kistan skrev:
Så det är du som är de 70% som köper Electrolux?
Det påverkar ju faktiskt min statistik.
Ha, ha, ja, antagligen... Jag har inte haft några större problem med E-lux grejer och så gillar jag deras "kommer och lagar" garanti...

Fattar att du är nöjd men jag håller mig till tysken, förutom VW dåra som har samma statistik som E-lux...
Men då kan man väl ge sig fan på att du åker Passat och ska bråka om det också. :-)

Ja, två 60 breda och 185 höga (ca). Var jag än letar så får jag en centimeter högre frys om jag väljer med ismaskin än om utan. Jag vill inte ha kallvatten men jag vill ha is. Frysen i köken kan offra utrymme i men kylen ska vara dörren till Narnia eller Ture Sventons modell för vi har alltid fullstuvat.

Spiken i kistan skrev:
För att E-Lux är kungen av reklamationer...
Eller också har de skyhög andel klagande nätanvändare... Vi har kylen med vatten på jobbet, har gått felfritt i 6 år. Har två familjer i bekantskapskretsen som har både kyl och frys med vatten och is, de har haft dem några år och deras tillvaro har varit problemfri. Tror många av de problem man läser om är från den första generationen av de skåpen.

Sedan kan alla tillverkare ha otur med en produkt, hade en av Bosch absolut finaste maskiner från 2006, den höll i drygt åtta år då motorn dog. Innan dess hade den fått nytt värmeelement och skivan som drivremmen ligger på hade bytts ut. Trots det rankar jag Bosch tvättar väldigt högt...

Så kan det vara. Fan nu börjar jag bli övertalad. Måste avsluta tråden innan jag köper Husqvarnas prylar som faktiskt är snyggast på marknaden. (som mest liknar en begravningsbyrå...)

• Gilla
anders07
  • Laddar…
Jag kan ju fylla på med att svågern och kollegan har samma E-lux som jag och ingen av dem har haft problem... Ja, förutom att svågern tycker det är för mycket kolsyra i vattnet och det finns bara två nivåer...

• Gilla
Arsnnas och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.