Skåpjäveln över vasken, alltså!

• Gilla
Biggie
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Skåpjäveln över vasken, alltså!
La du ett högskåp på tvären som överskåp?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Biggie Biggie skrev:
La du ett högskåp på tvären som överskåp?
ja, och dörrjäveln ramlar ned på mitt huvud varenda gång jag ska öppna den. Har börjat med hjälm.

• Gilla
jocke31 och 3 till
  • Laddar…
Jag tror att ni mest kommer nyttja ytan mellan häll och ho. Planera in så att ni har alla nödvändiga funktioner där, eller så nära som möjligt. Knivar, köksredskap, soppåse och kompostpåse. Ju längre bort man kommer från den ytan kommer ni vilja placera sällan använda redskap.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P
T Thomas_Blekinge skrev:
Besluten styrs av behoven (dem verkliga och dem upplevda), praktiska och ekonomiska överväganden, modetrender och tycke och smak. Det är inte alltid lätt att hålla dessa isär.
Jag har inte lösningen men några reflektioner utifrån mina erfarenheter.
* Man borde ha arbetsyta på båda sidor spisen.
* Två vaskställen är praktiskt men onödigt.
* Jag skulle överge idén med köksö. Jag vet att det är högsta mode men överväg att ersätta den med ett konventionellt matbord för fyra vid fönstret. Där kan de små sitta och rita/prata/leka under matlagningen. Mycket mysigare!
* Ni har plats, så fundera på dubbel diskmaskin, en för smutsig och en för ren disk. Detta sparar enorm tid för plockning.
*Lycka till!
Hur lång tid menar du att man skulle spara på detta?
Jag brukar tömma diskmaskinen på ett par minuter.

nikasp
Vi kommer inte att skaffa dubbla maskiner men det skulle underlätta helt klart. Med två barn blir det ett jäkla skyfflande och vi kör 1-2 maskiner per dag.

Är det hallen man ser från köksön? Jag har ett gammalt kök sedan 80-talets norm och insynen till hallen och i synnerhet ytterdörren har fått mig att drömma om ett annat kök i 20 års tid. Ek-kök med riktig ekkärna dyrt inrett har gjort att jag tvekat.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.