tensiden
tensiden: Blev bra! Nu kom jag försent till det här kalaset, men vår murare (i samråd med oss) satte fasat med halvförband även på kortsidan och avslutade med vit kvartslist. Blev finfint.
17 svar · 23,7k läst
·
B
badtastex: Vi har precis lagt in Linoleum klick och för att få maximal takhöjd så tog vi bort plastmatta och underliggande masonit. I vårt fall var mattan endast limmad i kanterna (cirka 300mm in) så det var enkelt att få bort. Vi lade golvet direkt på plankgolvet med lite lumppapp under - det känna som att det klarade ojämnheter väldigt bra.
13 svar · 3,8k läst
·
L
Lopex: Lips mjukfog pearlevit passar bra med marmor, lätt att jobba med också!
2 svar · 2,0k läst
·
BirgitS
BirgitS: 5 m långa bänkskivor kan nog inte fraktas utan de måste skarvas, men det gäller att skarven hamnar på ett bra ställe, inte för när ursågningar t.ex. Om du menar att du vill köpa köket i omgångar tänk på att kökstillverkare plötsligt kan sluta med vissa bänkskivor eller luckmodeller.
9 svar · 2,0k läst
·
Z
ZeroX66: Hej, Känns säkert igen i köket. För 10år sen monterade vi nytt kök. Med åren så gulnar luckorna av matos och ljus. Vad kan man göra? Är det bara att måla om som gäller eller finns det bra medel som kan få tillbaka nyansen i dem? De är ju inte gula liksom, men vita är de inte :)
0 svar · 3,8k läst
J
jonasnjonasn: Lyckades hamra den sneda sockeln åt sidan. Diskmaskinen fick plats med någon millimeters marginal. Tack för kloka inspel!
20 svar · 5,9k läst
·
Magnus Sigurdsson
Magnus Sigurdsson: Gick superbra tillslut. Det var jag som trots att jag läste flera gånger inte fattade att det handlade om att motorn kan monteras på två håll beroende på hur kanalen går och/eller när den ska installeras med tillhörande kolfilter. Köp på du! Är supernöjd med min fläkt.
8 svar · 9,4k läst
·
F
falkn: Snyggast är väl att kakla in i smygen beroende på hur det ser ut med bänkskiva och dylikt. Det beror ju dock på vad ni har kommit överens om.
47 svar · 22,6k läst
·
arneri68
arneri68: [citat] Köpte grejerna från ledhopen. Nämns inget fabrikat, men 99% säker att det är tillverkade i kina (som det mesta i dag).
6 svar · 5,1k läst
·
K
KJE: [citat] Dom är klamrade i golvet med ungefär en meters mellanrum och sen mot väggen där dom går upp och in i diskbänken genom hålet som IKEA har i bakstycket på denna :)
6 svar · 2,0k läst
·
M
magnu: Kolla i manualen på nätet. Mina vitvaror från Bosch krävde 10 cm ovanför. Men 5cm fungerar säkert bra ändå.
18 svar · 28,8k läst
H
Harald Boye: Svårt att hitta billiga djupa laminatskivor. Behövde 70 djup skiva i tvättstugan nyss och fick även jag punga upp med 2600:- extra för 7 cm ekbacken på Ikea :thinking:.
15 svar · 26,8k läst
·
J
jonaserik: Tar du bort listen som och sätter den utanpå så är det inte så noga med skärningen på plattorna ( det göms ) men kommer komma ut lite, Mät in och rita på väggen hur plattorna kommer så du ser var plattor slutar och börjar, kan bli knepigt i bland när det finns fönster/bänk/tak som ska pusslas ihop i tanke på måtten
1 svar · 2,4k läst
·
M
Anonymiserad 284245: [citat] Jag såg nu att de kallar den för det. Lite underligt att Formica kallar den vit, och LG silver. Det är formica F6943 som används i båda fallen.
10 svar · 13,1k läst
E
Enolf: [citat] Blev det några bilder?
16 svar · 27,5k läst
·
A
Akronym: [citat] Ja precis, du måttar passbiten precis som om den skulle vara i liv med luckorna och sätter den en bit in istället. Bara sätta där det ser bra ut. Om du med runda av menar att du vill ha en radie på hörnet så fixar nog leverantören av skivan det utan problem. Bara se till att radien blir stor nog att ta sig förbi fodret
4 svar · 3,2k läst
·
F
falkn: [citat] Tack! Dock såld nu, nytt projekt pågår. Nej, inget alls. Köpte dock ett nytt stål för ändamålet sen täckte ju den profilen kanterna ändå. Tror det var 19 mm brett eller liknande.
5 svar · 8,7k läst
V
Villa1949: Borrandet gick utmärkt med en Bosch kakelborr för 99 kr. Tejpade först innan jag borrade. Blev väldigt fina hål och första hyllan uppe. Blir nog en till likadan ovanför.
4 svar · 6,8k läst
·
Kalleohl
Kalleohl: [citat] TACK så mycket!!
2 svar · 1,8k läst
·
D
Davidörn: Vilket spackel ska man använda när man ska spackla en lättbetong vägg i köket, har tagit bort kakelplattorna det är några hål på typ 4 cm djupa? Ska måla sen där. Tacksam för svar :)
0 svar · 2,5k läst
E
Ekstben: [citat]
12 svar · 5,5k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Så länge man inte har problem är det nog snarare så att det är bra att använda de muskler man har för att hålla dem igång så de inte blir svagare utan stärks.
10 svar · 3,5k läst
·
J
Anonymiserad 137805: listen måste finnas på sprängskissen detta är inget ovanligt fel
17 svar · 2,5k läst
T
tergo: här kan du läsa om klämring, (du skall ha 10mm ringar) https://www.byggahus.se/forum/threads/koeksblandare.361965/
4 svar · 1,1k läst
·
H
Hans Westergren: Brandisolering och rensbarhet verkar vara det som är viktigast
0 svar · 1,1k läst
Rabbithole
Rabbithole: Du får en bra kombo och en snyggare installation, tror du kommer bli nöjd.
25 svar · 17,1k läst
Mazen
Mazen: [citat] Prova, du känner hur bra dom nya drar...
9 svar · 4,4k läst
·
S
syster_s: Kvänum har egna färger. De säger inte NCS nummer ifall jag förstått rätt.
1 svar · 9,9k läst
BirgitS
BirgitS: Det var rätt vanligt med kakel på bänkytorna i vissa Medelhavsländer tidigare och på de bilder jag har sett har det varit mönstrat kakel men det är klart att det går med klinkers också. [bild]
6 svar · 4,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.