Ska välja ny bänkskiva, köket är cirka 4.50 m långt, och vi får inte in en sådan lång bänkskiva och det finns inte heller så långa i laminat. Var ska man lägga skarven? Det behöver vara nånstans i mitten för att bänkskivorna ska gå in...
Hade tänkt ha den vid spishällen för att den inte ska synas för mycket, men nu fick jag höra:
Inte nära diskho, inte vid diskmaskin och inte vid hällen. Hur hade ni gjort?
Hade tänkt ha den vid spishällen för att den inte ska synas för mycket, men nu fick jag höra:
Inte nära diskho, inte vid diskmaskin och inte vid hällen. Hur hade ni gjort?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Problemet vid häll och vask är ju att man inte kan få plats med spännbeslag som man använder för att spänna ihop skivorna med men om man är noga med limningen och kexar ihop skivorna ordentligt fram och bak så kan man ju lägga på plats allting och såga ut för hällen på plats när spännbeslagen gjort sitt med att pressa ihop skivorna tills limmet härdat ordentligt.
Då har jag svårt och se att det inte ska hålla ihop, men allt hänger på att man får dit tillräckligt med en bra stark limtätmassa på hela ytan av bänkskivorna och inte bara i ovankanten.
Då har jag svårt och se att det inte ska hålla ihop, men allt hänger på att man får dit tillräckligt med en bra stark limtätmassa på hela ytan av bänkskivorna och inte bara i ovankanten.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
Helst ska skarven ligga över mötet mellan två skåp, och lägg den på en sidoyta som inte används överdrivet mycket. Jag har min mellan hällen och kaffebryggaren och inte mellan häll och diskho. Ytan används mest för att ställa ugnsplåtar på så det funkar bra för oss.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Jo jag förstår det och det är så klart inte det optimalaste men är man som sagt noga med att använda rikligt med en bra stark limtätmassa som man låter tränga upp och sedan torka helt innan man skär bort överskottet med ett rakblad så har jag svårt att se det bli ett problem faktiskt.P Patch skrev:
Wurth har jag för mig det är som har en superbra limtätmassa som även tål värme och då hett vatten om det skulle koka över.
Denna är även bra att täta ursågningen till hällen med.
gött. Syns den mycket?Johannes Carlsson skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
Klicka här för att svara