Det behövs ju såklart lite rörelsemån, så inte dikt an... Men nån millimeter kanske?
Neråt brukar det ju se bäst ut med samma avstånd som fogarna, om du inte ska ha tokstora fogar på typ 10 mm...

• Gilla
johanlund77 och 1 till
  • Laddar…
Jag pudlar! Alt. 1

• Gilla
  • Haha
Larsa och 1 till
  • Laddar…
Det kommer bara vara du som går och funderar på den där fogen, ingen annan. Så i princip kan du göra precis som du vill, bara du är nöjd.

Nyfniken Nyfniken skrev:
Det kommer bara vara du som går och funderar på den där fogen, ingen annan. Så i princip kan du göra precis som du vill, bara du är nöjd.
Nyfniken Nyfniken skrev:
Det är sant. Framförallt var jag orolig kring om det var direkt felaktigt att kakla direkt på stålet - för att kaklet riskerar att luta (jag måste ju bygga ut väggen med fix). Men det verkar ju kunna funka :-)

Alt 1 fixet bygger ut 5 mm så det går fritt från plåten sen 2-3 mm mellan den plana ytan brukar lägga ett skydd över bänken antingen kartong eller masonit ger per automatik den distansen

T
Men för fan, vad är det för idioter som föreslår ALT 2?:mad: Plattan ska sitta över plåten, alltså ALT 1.

• Gilla
  • Haha
Paul-Staffanstorp och 1 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
T tank77 skrev:
Men för fan, vad är det för idioter som föreslår ALT 2?:mad: Plattan ska sitta över plåten, alltså ALT 1.
Ja jisses... ibland blir man fan gråtfärdig på alla förståsigpåare... :cry::crysmile:

Klart som korvspad att plattan ska täcka merparten av den uppvikta plåtkanten.

• Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Ja jisses... ibland blir man fan gråtfärdig på alla förståsigpåare... :cry::crysmile:
Nåja, ta det lugnt med brösttonerna. Det var ju bara jag som var uppe bland molnen. Väl?

Ibland går det fort i hockey. Då får man pudla bara och hoppas att stackarn inte fått upp fixen än. :D

• Gilla
  • Haha
Paul-Staffanstorp och 1 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
Nyfniken Nyfniken skrev:
Nåja, ta det lugnt med brösttonerna. Det var ju bara jag som var uppe bland molnen. Väl?

Ibland går det fort i hockey. Då får man pudla bara och hoppas att stackarn inte fått upp fixen än. :D

Hahaha... jag e hur lugn som helst... ;)

Falkn drog nog upp dig ibland molnen med för du hängde på hans förslag i inlägg #6... ;):crysmile:

• Haha
Nyfniken
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Ingen fara, jag har inte hunnit börja :-)

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.