Skånepöjk
Skånepöjk: [citat] exakt! Tack :)
2 svar · 5,5k läst
D
DFYD123: [citat] okej my bad, missade kanske dina inputs om att skaffa en alliance för ombyggnad. Hjälpmotorn i en alliance är, säkert beroende på modell, inte närheten av effekten i en Östbergs takmotor. Så det jag menade va snarare att motorn i fläkten ”sitter i vägen” för luftflödet motorn på taket skapar. Även om jag precis som du misstänker att flödet i köksändan såklart är
13 svar · 3,8k läst
M
Molly_K: Hej, vår sten var en polerad Nero Impala och har tyvärr ingen erfarenhet av Akemi eller annan behandling då vi valde att låta vår skiva vara "öppen" (dvs obehandlad). Om jag köper samma sten igen kommer jag nog tänka om och behandla den med mineralolja, vilket leverantören rekommenderade för att slippa oroa mig i början för fläckar.
6 svar · 6,7k läst
R
Renovator 88: [bild]
7 svar · 4,3k läst
·
R
7 svar · 4,3k läst
·
Krikkan
Krikkan: Hur gick det? Fick du ett guldkök? ;)
1 svar · 885 läst
·
L
LillaAmanda: Har precis köpt hus och ska göra om köket. Fläkten var i murstocken från början och nu har vi flyttat spisen så fläkten kommer gå ut genom yttervägg istället. ska jag sätta igen det gamla hålet i murstocken eller sätta dit en frånluftsfläkt där? Eller bara en ventil? Det är självdrag i huset men värms upp med fjärrvärme. vi har precis upptäckt att det är dålig ventilation
0 svar · 769 läst
El Filipo
El Filipo: Slipat och målat den lilla biten av stommen som var skadad. Bilder före fix, efter slipning, efter målning längst ner. Kommer behöva måla en vända till.
11 svar · 11,0k läst
·
D
Decima: Finns det alternativ till "Mookåpan" gällande bl.a. spiskåpor i lantligt utförande? Verkar så tillverkningen av Mokåpa finns inte längre. :confused:
0 svar · 949 läst
D
Daniel Larsson: Hej har blåst ut köket och behöver nu gipsa på en vägg. Inköpt 6mm. gips, men stött på problem runt fönstret. Ser bilder. Problemet är att mina underskåp är 88cm och bänkskivan 2.8cm. Bänkskivan blir exakt med fönstret. Lägger jag 6mm gips bakom blir det ännu svårare med att foga in den? Hur nära skall man gå med gipset i fönstret. Tänkt skaffa en 6mm. List sen, men vet ju
0 svar · 2,8k läst
·
D
DaDolly: Det är väldigt vanligt att det blir en glipa till väggen. Kakel eller stänkpanel kommer att täcka det .
2 svar · 5,3k läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Som sagt, hittar du lekande mutter på slang från blandaren så är det ju enklast. Det tycks vara standard i Europa. Konservativa Sverige gillar tydligen slätändar med eller utan flexislang.
10 svar · 4,4k läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Är det en lägenhet finns ju vissa brandskyddskrav samt krav på att ljud inte sprider sig mellan lägenheterna. Det kan troligen förklara varför det är tätat med bruk kring avloppsröret på det sättet.
1 svar · 1,4k läst
·
F
Fred_N: Jag har köpt laminat (virrvarr, perstorpslaminat). Hittade den på calexicowood.se/laminatskivor. Laminatskivan är 0,7 mm tjock och har ytan 1300x3050 mm. Den ska jag använda som stänkpanel i köket, både över diskbänken och bakom spisen. Vid spisen tänkte jag låta skivan gå bakom den vägghängda fläktkåpan och använda totala bredden (1300 mm). Jag funderar på om det går att limma
0 svar · 1,8k läst
O
oddiq: Någon med metod-stomme som kan mäta avståndet, hur djupt från stommens yttre del till ikeas plast-sockel? Jag har en gammal fuktskada som förvisso torkat, men det hade varit fint om den döljdes bakom sockeln.
0 svar · 2,3k läst
A
Alex Holmén: [citat] Aha då är det nog 30 som gäller här
12 svar · 5,5k läst
·
K
kest: [citat] Det ser snarast ut som det är en glansskillnad än att det är inträngningar av vätska. Prova med lite rubbing på en liten fläck, men tänk på att rubbing är fet
12 svar · 9,8k läst
·
Wasim mia
Wasim mia: [citat] Nej det är inte isolerat
2 svar · 1,3k läst
M
Marijairena: [citat] När jag kollade i går igen tror jag att den sista bilden är bäst, den jag hade sen förut. Det blev inte bra med alla skåp på en vägg, för trångt runt fläkten och skåpet längst till vänster kommer man inte in i så lätt. Fortsätter med en del justeringar.
41 svar · 5,8k läst
·
D
Anonymiserad 137805: Nollan krävs för att få ut 230V vilket i sin tur induktion spisar kräver
11 svar · 2,4k läst
·
V
Voyager: [citat] Givetvis!
2 svar · 740 läst
·
V
2 svar · 740 läst
·
N
noomisara: Vi har faktiskt inte valt ännu! Det en flytt emellan och vi började även överväga annat material än kvartsit för bänkskivan. Återkommer i frågan!
18 svar · 7,9k läst
·
A
Aninor: [bild] Kan jag kakla direkt på skivan. Vad bör jag tänka på. Har försökt ta bort men hela väggen kommer med.
0 svar · 850 läst
·
A
andreverge: Hei igen, Glömde att skriva att det är en komplett offert med materiel +arbete.
1 svar · 1,2k läst
G
ggustav: [bild]
5 svar · 3,9k läst
·
G
5 svar · 3,9k läst
·
Bono_R
Bono_R: Precis så gjorde vi i vårt attefallshus, alltså samma bänkskiva som stänkskydd på väggen, det blev jättebra och billigt. Lätt att hålla rent och samma färgsättning. Och stänkskyddet bygger ut 28 mm i vårt fall (Ikea laminat bänkskiva) Så lycka till /B ps vi satte dessutom inget bakom mot vägg utan stänkskyddet blev lite inbyggt med hjälp av vår väggbeklädnad Som bygger13 mm
5 svar · 3,4k läst
Immobil
Immobil: [citat] Helt rätt, fläkten sitter i ett franskt kök.
58 svar · 26,5k läst
·
S
SteelyDan: [citat] OK, TACK. SKA LÄSA PÅ. OM VATTEN OCH FRÅNLUFT.
2 svar · 1,2k läst
Emmie-Lee
Emmie-Lee: [citat] Jag fick tipset om att ta lite av fogmassan man använder till kakelsättningen och smeta ut på utsatt område, sedan polera med fingret lite försiktigt. Det hjälpte! Blev som ett litet fint sandpapper och alla fula märken försvann!
10 svar · 5,4k läst
T
tergo: du sätter bänkskivan sen anpassar du dörrlisten till den
1 svar · 739 läst
·
M
Marsman80: [citat] Jag behövde inte vrida bottenplattan under, jag borrade igenom där skruvarna ryckts upp och satte genomgående bult istället. Känns stabilare men fortfarande är själva stolpens infästning i bottenplattan lite ranglig Jag gjorde därför också en omrangering och la tyngst saker direkt i botten på skåpet och lättaste sakerna på översta hyllplanet. Jag har inte tänkt på att
19 svar · 3,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.