Kök
Rostig_9000i_-88: Jag hade nog kört 45x45 och sedan något materiel som är så likt befintliga stommar/luckor som möjligt i både färg och yta. Lycka till! Posta gärna en bild på resultatet sedan.
MariSoffi: Nja inte direkt i närheten, kollar på Woody imorgon. Annars får det bli en sväng till hornbach endera dagen. Det är ju inte vardag en behöver montera ballofix ! @Krilleman du är räddaren i nöden!
falkn: IKEA har en tjänst på sin hemsida där man kan beställa reservdelar. Kommer på posten kostnadsfritt.
magnu: Det borde gå, men du kan få shimsa emellan med en masonitskiva för att få rätt bredd
Gustaf.P: hmmm.... https://www.vedum.se/webbshop/garderober/tradbackar/30180
Fredrikfr: Då jag går i samma tankar, så undrar jag hur det gick? Jag väger mellan ask och björk som kökslucka. Det jag funderar mer på är stommarna, ska man välja bort furu där med? Funderar på björk stommar i 18mm limfog. Klarar man sig med 6mm låd botten i hela köket?
GoC: Det kan väl så klart bli massor med problem. Du kan tappa fläkten på foten när du monterar. Men rörande att ha en grövre imkanal så är det väl absolut inget problem. Snarare en fördel.
JonteA93: [citat] skåpen är ifrån ikea men alla handtag är beställda efter förra ägaren satte in köket, de bytte ut orginalen mot dessa. Får försöka höra av mig till förra ägaren och fråga var de köpte dem ifrån.
GoC: [citat] Det märker du, men troligen kommer fix sitta kvar på väggen då du bryter bort plattorna. Bryt bort dom gamla, häll upp en ny och besluta vad du behöver sätta fast den nya med för att de skall bli på samma nivå som det som är kvar, Björnklister är troligen det enda som inte fungerar.
viltfjall: [citat] Jag svarade tydligen för 13 år sedan att man kunde göra sin egen med ett hål bara. Imponeras idag när det finns självflygande bilar och sund president i väster att Torkyhållarna fortfarande inte är skitsnygga!
Onsalakorven: Kul att ni tycker om den, det gör vi också :love: Grigio Livino heter den och är en kalksten från Italien. Den kan vara lite svår att få tag på då många främst säljer de klassiska kalkstenarna, vi köpte dem på Stencentrum i Mölndal.
Axell123: Hej! blev vätte med tiden men försvann inte helt. Har nu sålt lägenheten så kan tyvärr inte ta bild.
etompau: Får tillräckligt stora skruvar bra fäste i plywood så bör det räcka. Mer går inte att säga så här på distans. Normalt känner man att skruvarna får ett bra fäste när de dras i. Sedan får man utgå från att skåpet är byggt och konstruerat för att hysa porslin.
magnu: Längden på resten av familjen är ett övergående problem. De brukar vara rätt duktiga på att dra fram pallar och liknande tills längden infinner sig.
claradelten: Tack för era svar! Mycket riktigt, hade slarvat med instruktionen och skruvat i fel hål. Nu passar lådan perfekt
GoC: Jag skulle tro att det här skulle fungera bra https://www.wsochcompany.se/gjutmaterial/resin-epoxi/svart-resin-150-ml-pebeo/
AtaMrz: Hej allihopa, Jag ville rapportera det slutliga resultatet. Jag tror att det blev bra! Tack för din hjälp och fina tips!
Plutus: Jag hade tapet med bara lack, fungerade i alla år jag bodde där, däremot har jag sett flera glasskivor som har sugit upp fukt kapillärt från diskbänken. så vill man ändå ha glas får man vara noggrann med tätningen.
ABPersson: Jag undrar ska man ha bänkskiva under kaklet eller kan man ha bänkskiva på/intill kaklet och sen silikon. Jag har för mig att byggregler säger under kakel men min vän säger det spelar ingen roll... Kanske det är gammal info jag har eller att han har fel, är det någon som vet? Nu..
olofh: Det behövs ny köksfläkt och estetiken säger att det ska vara något vinklat tjofräs. Närmare bestämt Siemens iq serie 700 eller 500. Är 700 nyare och därmed bättre eller hur hänger deras serie ihop? Såg också att 700 har någon ”studio line” som ska vara ytterligare ngt snäpp mer design/kr... Jaja. Någon som har erfarenhet av Siemens vinklade fläktar alt Bosch serie 8
Baselord: Tack för svaren! Ja det känns som utbudet är riktigt begränsat med denna typ av ventilationslösning. Får se om det känns värt att byta ut den befintliga Franken till den mindre modellen. Men tveksamt om det är värt kostnaden..
volvo51: Vi köpte våran på IKEA,en billig till gäststugan. Vet inte hur bra den är men dom har fler varianter.
Kane: Använder du inte Ikeas smidiga hängskena? Du borde du kunna träffa några reglar och sedan kan du komplettera med några "Mollys".
DFYD123: Den såldes även långt in i 10-talet så kolla om det inte är en DHI6xx står på typskylten innanför fettfiltret. Förmodligen ett LZ45050 kolfilterkit så är problemet löst.
Martin Berggren: https://www.fruugo.se/unika-fargfyll-bankskiva-gemensamma-sealer-forening-laminat-reparation-olika-farger/p-4406993-10063748?language=sv