Hjälp!Av misstag tog jag rengöringsmedel för diskmaskin som spolglans o hälde i, hur får jag nu bort det?

Redigerat:
Vad är det för diskmaskin? Tillverkare & modell?

Generellt: skruva isär luckan, ta bort behållern å rengör, återmontera.

• Gilla
Amas
  • Laddar…
Whirlpool WUE 2B16

P
spola ur det med vatten case solved

• Gilla
  • Haha
Cider och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
A Amas skrev:
Hjälp!Av misstag tog jag rengöringsmedel för diskmaskin som spolglans o hälde i, hur får jag nu bort det?
Du driver inte med oss?:D

Staffan

P
Staffans2000 Staffan2000 skrev:

Staffan
Jag har varit med om detta irl med en användare med nästan samma namn oxå

electroluxaren skrev:
spola ur det med vatten case solved
Som jag testade att göra men wirlpool tycke jag skulle byta hela innerpanelen eftersom d inte går att byta behållaren. Så har ju beställd det nu o tar d på drulleförsäkringen . Blev nog lurad av serviceteknikern .

Staffans2000 Staffan2000 skrev:

Staffan
Nej driver inte men hade önskat. Har lite för brottom med saker å ting ibland

P
A Amas skrev:
Som jag testade att göra men wirlpool tycke jag skulle byta hela innerpanelen eftersom d inte går att byta behållaren. Så har ju beställd det nu o tar d på drulleförsäkringen . Blev nog lurad av serviceteknikern .
Det är ju mystiskt varför indesit, som gjort denna, väljer att göra på detta viset
panelen kostar ju nästan 1200.- och en väldigt massa arbete då gångjärnen sitter i denna med vassa rostfria kanter medförande blodutgjutelse i mängder

electroluxaren skrev:
Det är ju mystiskt varför indesit, som gjort denna, väljer att göra på detta viset
panelen kostar ju nästan 1200.- och en väldigt massa arbete då gångjärnen sitter i denna med vassa rostfria kanter medförande blodutgjutelse i mängder
Ja märkligt då. Han sa att det inte är ett lätt jobb. Hoppas på inget blod

A Amas skrev:
Ja märkligt då. Han sa att det inte är ett lätt jobb. Hoppas på inget blod
Jag sa till teknikern att jag hällt i vatten men han tyckte ju då att man inte får ut allt.

P
det gör ju inget om du inte får ut allt för det försvinner med tiden ändå.
kör en tom ren maskin med luckan öppen för spolglansmedlet så blir den rejält ursköljd.
använd därefter bara ättika som spolglans.

• Gilla
Stefan N
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
det gör ju inget om du inte får ut allt för det försvinner med tiden ändå.
kör en tom ren maskin med luckan öppen för spolglansmedlet så blir den rejält ursköljd.
använd därefter bara ättika som spolglans.
Det lägger sig på porslinet sa han obär frätande.

P
tveksamt om det fräter på porslinet , men skall man vara säker så...
det är ju en ytterst liten mängd som doseras in i sköljvattnet så det påverkar nog ingenting alls

• Gilla
Amas
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.