Hej!

Har länge funderat på att byta ut spisfläkten i fjällstugan då den låter som att man bor bredvid en flygplats, samt blir tokvarm av belysningen. Då jag först nu fått för mig att jag faktiskt skulle vilja göra detta nästa gång jag åker upp, men inte förrän då vet vad det är för fläkt, behöver jag hjälp!

Fläkten är en Husqvarna från kanske 80-tal? och tror att motorn sitter bakom kryddhyllan. Finns det någon som på rak arm vet om detta är en sk kryddhyllefläkt eller en ”vanlig” fläkt med motor som då går att byta mot typ vilken som helst.

tyvärr är inte bilden av bästa kvalité men den bästa jag kunde hitta just nu...

• Kök i fjällstuga med äldre Husqvarna spisfläkt under en kryddhylla, otydlig bild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du någon annan ventilation i stugan?

Violina Violina skrev:
Har du någon annan ventilation i stugan?
Ja som sagt det sitter en pluggad öppning i badrumstaket (pluggad sedan badrummet renoverades 2019) men annars ingen ventilation.

M mefi skrev:
Ja som sagt det sitter en pluggad öppning i badrumstaket (pluggad sedan badrummet renoverades 2019) men annars ingen ventilation.
Nä, det har du inte sagt innan, tyvärr..

Kan det kanske vara därför fläkten är så extrem i ljudnivå?

Violina Violina skrev:
Nä, det har du inte sagt innan, tyvärr..

Kan det kanske vara därför fläkten är så extrem i ljudnivå?
Haha hoppsan, sorry! Jag började att skriva om det när jag skrev inlägget men det försvann när jag ändrade något annat!

Nej då, den har låtit hemskt mycket länge. Jag tror att det är på grund av att fläkten suger så extremt bra. Men vi står inte ut med ljudet!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.