F
Frågan: Vi fick komplettera diskmaskinen med en vinkel list som i sin tur skruvades i täcksidan.Orginaltillbehör till Bosch.
1 svar · 2,4k läst
P
pirx: Mission complete! Sammanfattning för eftervärlden: Det tog väl ca 2 timmar totalt, varav typ 80% av energin gick åt att skruva av+på en enda viss svåråtkomlig skruvdj***l :) Justerskruvarna satt båda fast i chassit (den korta bara passerade ett hål i gångjärnet). Jag kollade om den långa öht fick plats på den kortas plats, och det fick den, inget tog emot, så jag lät den sitta
13 svar · 9,6k läst
·
BirgitS
BirgitS: Såld av Ikea och tillverkad av Whirlpool så se om du kan använda nummer etc. på etiketterna för att hitta en manual här: https://www.whirlpool.se/kundservice/bruksanvisningar.content.html#
1 svar · 3,0k läst
·
I
IsseBisse: Vi har en bänkskiva i massiv ek med någon slags ganska plastig lack. Till det har vi en överlimmad diskho med någon slags gummilist som tätning istället för silikonfog. Förra husägaren satte in köket, så jag har inte stenkoll på alla detaljer. Nu verkar det iallafall som att fukt har tagit sig in runt diskhon, under lacken på bänkskivan så den har släppt och fukt har börjat
0 svar · 1,2k läst
·
BirgitS
BirgitS: Hemleverans från Ikea är fram till ytterdörren eller tomtgränsen för närvarande: https://www.ikea.com/se/sv/customer-service/services/delivery/
1 svar · 1,4k läst
I
Imosch: Hej, vi funderar på att köpa en Franke non stop 260 köksfläkt pga den kontinuerliga grundflödet/ventilation den erbjuder. Har någon testat en sådan? Låter den något eller är den ljudlös när den bara går av sig själv?
0 svar · 918 läst
V
viklar03: Jag håller inte med om låda-i-låda för bestick. Tycker det funkar riktigt bra. Retar mig däremot låda-i-låda i större lådor för kastuller, formar osv, tycker man glömmer bort de extra lådorna och inte hittar det man söker. Upphöjd diskmaskin tycker jag är en av de bästa sakerna man kan ha i ett nytt kök.
13 svar · 2,8k läst
S
Spngs: Vi ska också riva vägg och nuvarande kök samt montera nytt Ikeakök. Har mindre yta än er och vår offert är på 120k så verkar rimligt.
2 svar · 1,2k läst
·
L
Lokinin: Det löste sig bra. Slanghållaren gick att skruva loss som sagt och lite glidmedel på det gjorde susen :rolleyes:.
5 svar · 1,5k läst
·
jackt
jackt: Vi är fortsatt nöjda, vi har beställt mer skåp som kommer i augusti. Man ser inget på skåpen att de snart är 10 år. Det som har varit lite dåligt är faktiskt gångjärnen, och det kan man inte klandra Lidhults för. Gångjärnen har tappat sina inställningar, man behöver skruva åt dem lite då och då. Köket i övrigt håller samma höga kvalitet som det gjorde i början. Vi har
48 svar · 24,4k läst
·
D
Anonymiserad 137805: [citat] Brukar finnas ett tråg på baksidan. Beroende på vilken modell du har sitter på eller brevid kompressorn, värmen från hetgasen förångar vattnet
8 svar · 3,9k läst
·
G
Anonymiserad 137805: Tänk till hur du vill att den slutgiltiga lösningen skall se ut. Inte halvvägs som nu. Kontakta elektriker för att dra fram ny matning till diskmaskin ugn, häll fläkt ev om duflyttar kyl & frys samt belysning och uttag vid ny arbetsyta och köksö. Kontakta vvs för nya dragningar av avlopp och vatten till diskmaskin och vask(ar) Kontakta snickare för placering av fläkt över köksö
10 svar · 2,1k läst
·
J
jojjee: Tackar för svar!
3 svar · 2,2k läst
Z
Anonymiserad 137805: kolla med föreningen först! Är det tvärnit där så skall Ni inte ha utgifter på utredningar! de bör dessutom ha underlag för denna typ ombyggnad och ev tipps oxå!
11 svar · 3,1k läst
·
mrerik
mrerik: [citat] jag får prova det nästa gång vad tror du om detta, passar det? [bild]
10 svar · 2,2k läst
·
Luddis_1
Luddis_1: [citat] Hon som ritade köket har tyvärr dålig koll på fläktar om hon menar på att placerings höjd inte spela någon roll. Testa ring BSHG och hör vad dom säger, fråga om fläkten kommer att fungera som tänkt med dina mått/volym på kök och den höjd placering som du önskar. Men som sagt, placera så som du önskar. Trots all är det viktigaste att du blir nöjd med ditt kök.
6 svar · 6,2k läst
BirgitS
BirgitS: Välkommen till forumet! Laminatskivan har högst upp ett pressat papplager med mönstret och sen en tunt plastlager. Tyvärr verkar en brännskada av papplagret rätt omöjlig att laga. Men skadan kan ju synas lite mindre genom att måla över den men synligt fortsätter den ju att vara.
1 svar · 2,6k läst
·
Julian Jay
Julian Jay: [citat] tack det löste sig!!!
2 svar · 2,6k läst
·
F
frukost: Hej alla! Jag har behövt flytta ett gångjärn i en kökslucka, eftersom den köksfläkt som sitter monterad längst ner i stommen inte ger tillräckligt mycket utrymme för att fästa gångjärnet just där. Gångjärnet är av denna typ:
0 svar · 972 läst
L
LantbrukarN: [citat] Tror "kaklaren" lyssnat på detta medans han arbetade [MEDIA=youtube]5u-_OUWNUUY[/MEDIA]
57 svar · 9,3k läst
·
M
Anonymiserad 137805: [citat] I uttaget ja! men beroende på tidsepok den ursprungliga installationen hänförs till kan ju "nollan" utgå. anmärkningsvärt är att de använt blå ledare felaktigt oavsett förväntad funktion
30 svar · 4,6k läst
·
J
Anonymiserad 137805: det beror ju på vem som satt upp den men du får ta bort filtret och plåten så du kan titta in ofta monteringsjärn skruvade i skåpstommen
1 svar · 1,1k läst
·
M
Mellanbarn: [citat] Men hur blir det på rad 2 som ska förskjutas 15/2=7,5cm? Jag får det till en liten stump på 2,5cm som saknas.
8 svar · 2,1k läst
·
S
sundgren: [citat] Myresjökök 2008. Grejen ör den också att den låg där hela natten så blev inge vidare. Ytan är helt matt mot brevid.
4 svar · 863 läst
·
L
liunga: Stort tack! Smälte fint ihop =)
16 svar · 7,1k läst
·
Düsseldorff
Düsseldorff: Välj inte kritvit, helt värdelöst ur smutssynpunkt. Jag hade valt Manhattan utan att tveka, kommer upplevas som vit.
3 svar · 2,0k läst
·
S
Spngs: Hittat denna på Ikea https://www.ikea.com/se/sv/p/maximera-lada-lag-vit-80204630/
3 svar · 1,4k läst
·
F
Folkmick: [citat] Är det någon som har limmat kitchenboard på kakel
4 svar · 2,5k läst
·
J
jurkeller: Autosol verkar funka prima, skall bara köpa en poleringsrondell!
6 svar · 2,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.