Kök
Fulkemisten: [citat] Haha. Nä. Sånt där alltså. Ingenting är tydligen för evigt.
kareg: Tusen tack! Allt är dokumenterat i mail så vi kommer att reklamera produkten och be dom hämta den. Vi återkommer med hur det hela utvecklar sig.
BirgitS: Om du placerar den rostfria diskbänken ung. 1 cm framför väggen och sen sätter kaklet (eller vad för stänkskydd du ska ha) så att det går in ung. 1 cm över laminatskivan men i kant med den rostfria diskbänken så bör det se bra ut.
tracker: Jag fick köpa en likadan ikeaskiva och kapa en remsa på ca 10 cm som silikon limmades i bakkant samt plåt och skruv på undersidan då köket är som ett u så blev det för dyrt att byta alla skivor, hål för blandare i skivan Sedan monterades en Ikea havsen dit. Det svåraste var att få bort gamla vita silikon rester från svarta skivan då Domsjö går ut några cm extra.
davidhell: Intressant Electroluxaren. Vart görs IQ500? Landade i att jag köpte en IQ700, så hade nog tur då med andra ord. Hade svårt sätta mig in i allt :) Sjuka är att min ugn hemma i Sverige började strula också, och blev värre och värre med tiden. Tror det var en Electrolux ugn faktiskt (IKEA orginal). Den började stänga av och sätta på sig själv då och då, under en period efter att
Lovisa Widen: Vi håller på och bygger hus och har precis fått våra ritningar på vårt planerade kök från marbodal. Kom gärna med synpunkter/förbättringsförslag. Det är något som stör mitt öga. Tror det är att det på ena längan blir blandat med skåp/lådor/olika storlekar som gör att det blir rörigt. Kom gärna med förslag hur vi kan få det mer symmetriskt. Skåpet till vänster om
BirgitS: Här är lite att tänka på: https://www.byggahus.se/forum/threads/bygga-sockel-till-koeksoe.324743
Fredrik111: Jag vill ta bort luckan för att diska den i diskmaskinen. Hur är det tänkt. Ska man kunna skruva på de där stora muttrarna för handkraft? De sitter som berget. Luckan som ska bort [bild] ”Muttern” [bild]
amana21: Har en Amana side-by-side från 1999. Fungerar utmärkt, men har nu ett glapp i ledningen som går ut från kyldörrens undersida till det relä som startar kylfläkten. Känner någon till var man kan få Amana-service, helst i Skåne
Zinedine Zidane: Det stämmer. Det kommer vatten oavsett om kranen är av eller på. Bilderna jag tog var när jag stängde vattentillförseln till kranen, därav inget vatten
Ole Utne: [citat] Bra! Då får jag åka till ett byggvaruhus och plocka med mig det.
emmaärhemma: [citat] Har inte råd att byta nu, så behöver lite tips på hur jag kan fixa fläckarna!
arasmus: Marmoleum click är ett linoleumgolv som är populärt och, tycker jag, fint. Tål vatten bra, men man kanske inte skall låta det ligga i timmar.
Hmo89: [citat] Tack för förslaget. Det känns dock som ett större (och dyrare, speciellt om man räknar med arbetstimmar) arbete än det jag tänkte. Jag äger för den delen inte ens en såg och känner väl att ett sånt jobb går lite utöver min förmåga.
michael0: [citat] Tack. Jag har tittat på den där AEG men har inte sett så bra kommentarer om den. Framförallt är den inte så bra på att kombinera sina kokzoner för stora stekpannor o sånt. Hittat en Gaggenau som passar. Normalt kanske jag skulle tycka den är lite dyr men kanske lyxar till det den här gången. GAGGENAU - CI272113 - Induktionskochfeld Stålram är ett måste eftersom vår förra
Sara00K: [citat] Bra poäng med planlimmad! Köpte just den hon fast till 60 skåp, tänkte precis som du ang låg mellanvägg! Men den hon car sjukt grund, jättekonstigt! Kände direkt att den var alldeles för grund för att kunna använda. Sen kände jag att även om man får plats med en plåt så är det enklare att diska om man kan ställa plåten på botten.. Hm..
Avemo: [citat] Troligen är det så. I Sverige är det normalt bara mindre äldre lägenheter som har enfas. Och då normalt max 25A huvudsäkring. I länder där enfasabonnemangen är vanligare är det troligen också vanligare med en högre avsäkring. Skulle det vara så att du kan få en 50A säkring till spisen så blir du lika obegränsad som den i Sverige som kan ha 3x16A. Men de flesta klarar
Thaihenrik: [citat] Japan låter som en kul upplevelse! Helt klart ett favoritland att besöka. Det finns mycket bilder på sänkta vardagsrum som du nämner. Jag kan förstå idén om att skapa sektioner och avgränsningar utan att bygga en vägg. Tänker mig samma koncept när det gäller köket och framförallt matlagnings-biten för att kunna umgås och servera från ”samma höjd” som de som sitter
Anonymiserad 137805: Den kan du med fördel skära bort
Husvagnsthord: Jag har gjort just detta ett par ggr med IKEAS stommar. Och jag har alltid börjat med underskåpen. Supersmidigt.
curiousindeed: [citat] Ååhh Linné och Sparre är supersnygga! Och med lite mer "whitespace" med en bit emellan enligt Isakares förslag blir det perfekt. Jag kom på att det kan vara varför mitt smak är konstigt. Jag jobbar med webb och är van vid att det tycks vara viktigt att ha "whitespace" mellan elements. Det kan ha förstört mitt öga för stil. :-D Så snälla av er att hjälpa mig med mina
BirgitS: Många diskmaskiner har lite fritt utrymme längst ner på baksidan, även om jag inte vet hur det är just med smala modeller, så du får kolla efter sådana diskmaskiner. Det ser ut som att du behöver antingen en ny blandare med diskmaskinsavstängning och -anslutning. Det ser ut som att det kan gå att ansluta diskmaskinens avlopp innan vattenlåset men det är lite svårt att se, och om det
Ymer: [citat] Jag köpte en diskbänksplåt till uteköket och då följde det med en kran. Och förra ägaren av stugan hade ett lager med kopplingar som jag rotade igenom och hittade en koppling som krilleman visade fast gul. Ibland har man tur. :D
PärW: Hej! Nja jag gjorde aldrig såhär utan kom på en bättre budget idé som blev riktigt bra. Klinker som bänkskiva, framkant av ek, underlag 6 mm repgips som ligger på en 22 mm golvspånskiva, blev snyggt och tåligt