Ikea har en mkt generös garanti över lag, sällan diskussion om handhavande fel o annat tjafs. Jag jobbar INTE på Ikea;-)
 
brumbjorn skrev:
Felet är inte att du får bubblor. Felet är bristande lackering. Detta fel kan du reklamera oavsett om det visat sig på alla luckor ännu. Reklamera därför alla luckor. Byter de inte samtliga gå vidare.
Bra där, så är det ju!!!!!!
 
Polos skrev:
Har monterat ett 15 tal hth kök har aldrig upplevt några problem med det märket , har inte fått några anmärkningar på köken vid två års besiktning .
Vad tror du då har gått fel i detta fallet? Har dom misslyckats med bara dessa luckor eller har de ändrat ngt i tillverkningen?
 
R
k2racer skrev:
Ikea har en mkt generös garanti över lag, sällan diskussion om handhavande fel o annat tjafs. Jag jobbar INTE på Ikea;-)
IKEA är extremt lätta att ha att göra med. Mkt bra kundvård är vad jag fick erfara nu när jag byggt deras kök, mkt nöjd mao.
 
leonart skrev:
Vad tror du då har gått fel i detta fallet? Har dom misslyckats med bara dessa luckor eller har de ändrat ngt i tillverkningen?
Tror nog som som andra redan sagt ser ut som luckorna har väldigt dålig målning, vi har haft MDF luckor på nästan alla kök och aldrig haft någon anmärkning.
 
R Roland112 skrev:
Låter ju helt otroligt vilken kvalité de stora märkena använder. Helt bedrövligt att de bara byter ut hela tiden också. Klart som korvspad måste de ju gå tillbaka till fabriken och diskutera hur man förbättra produkten!
Jag har precis bytt kök till ett IKEA kök med Bodbyn luckor och där kan jag lova att man har lackerat med tjockt fint lager och inte en tillstymmelse till att väta ska kunna leta sig in någonstans.
Okej, jag har också ett ikea bodbyn off white och jag har bytt luckorna på DM 1 gång och över hällen 2 ggr, köket är nu 3 år gammalt. Sist jag var inne påpekade de att jag måste vara noga med att torka av luckorna om de blir fuktiga. Jag sagt att mitt tidigare kök från Marbodal var nästan 30 år gammalt och iofs slitet......men inte tillstymmelse till fuktskador. Känns som om de säljer skräp......
 
Redigerat:
K Krokodilen31 skrev:
Okej, jag har också ett ikea bodbyn off white och jag har bytt luckorna på DM 1 gång och över hällen 2 ggr, köket är nu 3 år gammalt. Sist jag var inne påpekade de att jag måste vara noga med att torka av luckorna om de blir fuktiga. Jag sagt att mitt tidigare kök från Marbodal var nästan 30 år gammalt och iofs slitet......men inte tillstymmelse till fuktskador. Känns som om de säljer skräp......
Mitt kök är från 1965. Ser helt OK ut ändå.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.