U
UrAskan: För att få ett extra rum skall vi flytta köket i vår nya lägenhet från nuvarande plats till rummet med balkongen. Vi kommer att göra detta i samband med föreningens stambyte. Vi skulle helst vilja ha köket mot den långa väggen med kakelugnen men är osäkra på om det är möjligt och hur kostsamt det i så fall skulle bli. Någon som har erfarenhet? Bifogar planritning med mått. Gick
0 svar · 941 läst
·
J
jim_b: [citat] Ok, men då är det värt att testa. Blir det inte bra kan vi byta då.
2 svar · 1,3k läst
65starss
65starss: Hej, ni som har läst tråden och är intresserade av hur slutresultatet blev, kommer några bilder här. Mvh [bild] [bild] [bild]
5 svar · 4,8k läst
·
B
Anonymiserad 433451: [citat] Japp.. det och mer finns här. Och vi ska nog alla kunna ge vår hjälp. Jo men visst, det är klart att man ger omtanke, när en medmänniska har det svårt. Trevlig kväll ;):D
28 svar · 6,6k läst
·
Höghus
Höghus: [citat] Aha, då är jag med,det är en spalt mellan skåpets bakstycke och väggen. Thx! /Höghus
11 svar · 8,3k läst
M
M.skog: [citat] Tack, ska prova igen..
13 svar · 13,8k läst
·
Höghus
Höghus: [citat] Jag fick med samma vattenlås med min nya diskbänk som kom igår. Rekommendationen var att ha så stort avstånd som möjligt mellan diskbänk och vattenlås. Antagligen för att få fart på vattnet genom vattenlåset. /Höghus
10 svar · 3,5k läst
·
E
egge80: Jo det kommer säkert funka kanon förmodligen får du borra upp hålen i beslaget, men i övrigt känns det vettigt tycker jag
5 svar · 3,1k läst
·
M
Mutti_bkhs: Både billigt och enkelt
5 svar · 2,3k läst
Stefflo
Stefflo: Hej Vi ska bygga om vårt kök och ska ha vitvaror från NEFF, priserna här i Sverige är horribla så därför tänkte jag köpa från tyskland. Jag har kollat på Bobs elektro men de har inte den nya serien som kommit ut utan endast fjolårets modeller. Någon som har koll på vart man hittar någon annan bra säljare som då gärna har bra priser och givetvis levererar till Sverige? Finns det
0 svar · 2,4k läst
BirgitS
BirgitS: Okej, det har du ju inte skrivit något om. Bara hela imkanalen går att sota på ett eller annat sätt så behövs ingen rensningslucka.
4 svar · 3,5k läst
·
L
Lopex: Jätte lätt, köp en diamant kloss som har 200p 400p kanske 600p sen typ polerpasta för sten, bara att göra som dom säger i filmen fast testa först med 400p och polerpasta samtidigt, alla steg med vatten
1 svar · 5,3k läst
T
Taxture: https://shop.bikester.se/253828?_cid=21_1_-1_9_121_253828_478736516860_pla&cb.buy=1&cb.ocb=1&cb.fbu=https%3A%2F%2Fwww.bikester.se%2Fpark-tool-csb-1-saw-blade-for-carbon-components-br-x13-M218832.html%3F%26utm_cust_cb%3DCBF&ef_id=EAIaIQobChMIta_PkLfu8QIVQtOyCh3gswHhEAQYAyABEgL43_D_BwE&ev_chn=shop&campaign_detail=shopping&gclid=EAIaIQobChMIta_PkLfu8QIVQtOyCh3gswHhEAQYAyABEgL43_D_BwE
2 svar · 1,7k läst
P
paulo_de: Hej Jag är i samma situation som du beskriver och undrar hur du tillslut gjorde,blev det mollyplugg ? Vänligen Paulo
2 svar · 2,6k läst
·
S
Sally Jarrah: [citat] tack!
2 svar · 1,1k läst
·
Rekto
Rekto: @zclausen Hur mycket kosta Corestone per m?
9 svar · 8,2k läst
·
P
Anonymiserad 137805: Finns Molly för dubbelgips Kanske passar bättre i detta fallet M5 låter klent, fast det funkar nog
1 svar · 2,6k läst
L
Lopex: Ja men hittade ingen bra lösning tyvärr:sweat:
7 svar · 2,3k läst
·
S
Sara00K: [citat] Tror samma. Är rätt säker på att det va Electrolux fristående jag köpte till förra lägenheten 3 år sedan, som lät som sjutton!! Och nu som sagt den integrerade Electrolux, extremt tyst! ‍♀️ Inte hunnit få nåt konkret tips på nån integrerad modell som är tyst än så länge men tror att jag måste chansa och bara köpa nån nu. Känner inte att jag kan lita alls på dB
2 svar · 2,4k läst
I
idk56: Har kommit till belysningsdelen i mitt köksbygge. Infällda spottar i en täcksida som ska sitta monterad under köksskåpen. Spottarna är specad 1×3w, vet att de strålar endel värme så min tanke var att klä hålen med aluminiumtejp från biltema som har akrylvidhäftning. Kan detta snarare kapsla in värmen mer och förkorta livslängden på spottarna? Finns det risk för att det blir
0 svar · 1,5k läst
·
F
Anonymiserad 137805: [citat] kondensorn och kondensorfläkten och eller kompressor
25 svar · 8,6k läst
·
I
Isabella S: Uppsalahems rörmokare hade ombygnadssatsen och berättade även att Lundagrossisten fortfarande hade den på lager. Så på måndag blir det fixat.
5 svar · 1,3k läst
H
hempularen: [citat] Om luktproblemet löste sig, så är det bra. Bauhaus sålde en onödigt dyr ”propp”. Vacuumventil är bra i vissa lägen, men troligen onödig i det här fallet. Den skulle troligen sitta bättre om du sätter en kort rörstump utan muff i muffen där ventilen sitter nu, och ventilen i rörstumpen. Men gör bara det om det börjar lukta igen.
19 svar · 7,5k läst
·
R
RoAd: [citat] Du kan inte bara skruva Metod "direkt i taket" för det finns inga fästen för det. Det låter som om du tänker skruva genom spånskivan i toppen av skåpet och in i taket. Det kommer inte hålla så lägg ner den tanken direkt. Om du ska lösa detta så ser jag bara en rimlig lösning, och det är att modifiera/addera fästena så du får tillräckligt kraftiga beslag upp mot taket i
6 svar · 7,6k läst
W
Wildhome: [citat] Nu har termostaten i min duschblandare i sommarstugan (Mora cera) slutat fungera efter 4år. det blir till att köpa reservdel för 495kr. Ingen vidare kvalitet eller kundservice...
9 svar · 5,6k läst
·
P
Peter321: Tack för alla svar! Nu har jag beställt en Asko DI7301FI, kommer bli kanon tror jag. Den maskinen jag länkade till i första inlägget var förresten lite lurig. Om man kikar på Prisjakt så turas tre olika butiker om att sänka den kraftigt till exakt samma rabatterade pris. En butik i taget då. Problemet är att de tre butikerna har samma ägare så det är satt i system för att få det
15 svar · 12,4k läst
·
M
Marelem: [citat] Hur gick det med denna, var induktionen ngt att ha? Vi funderar på samma!
9 svar · 6,1k läst
Åsa Lund
Åsa Lund: Blum tillverkar de flesta gångjärnen vad jag vet
1 svar · 4,1k läst
·
M
MariaT75: [citat] Åh vilken trevlig och praktisk planlösning! Gillar att det finns ett litet allrum mellan sovrummen. Näe, det går ju inte att ta bort ena högskåpet, ser jag. :) Det stör ju inte heller "flödet" i rummet att ha 4 hög"skåp" där.
41 svar · 5,7k läst
·
prototypen
prototypen: Det är nog så att du behöver ett par trådar till och lite grövre och röret som trådarna ska gå genom BÖR vara grövre (20 mm). Men är det utanpåliggande så byter man kabeln. Sedan vad har du för huvudsäkring? Två spisar på fullt ös bör nog ha en huvudsäkring på 25 A. Protte
1 svar · 721 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.