S
sundgren: [citat] Myresjökök 2008. Grejen ör den också att den låg där hela natten så blev inge vidare. Ytan är helt matt mot brevid.
4 svar · 863 läst
·
L
liunga: Stort tack! Smälte fint ihop =)
16 svar · 7,1k läst
·
Düsseldorff
Düsseldorff: Välj inte kritvit, helt värdelöst ur smutssynpunkt. Jag hade valt Manhattan utan att tveka, kommer upplevas som vit.
3 svar · 2,0k läst
·
S
Spngs: Hittat denna på Ikea https://www.ikea.com/se/sv/p/maximera-lada-lag-vit-80204630/
3 svar · 1,4k läst
·
F
Folkmick: [citat] Är det någon som har limmat kitchenboard på kakel
4 svar · 2,5k läst
·
J
jurkeller: Autosol verkar funka prima, skall bara köpa en poleringsrondell!
6 svar · 2,7k läst
·
T
TheCed: Bumpar denna tråden lite. Ska bygga en köksö vid ett fönster som idag är 100cm brett, vill helst inte byta fönster och skulle vilja ha en 100cm bred bänkskiva på en vanlig IKEA Metod stomme. 3 60*60 skåp bredvid varandra, 3cm överhäng vid luckorna, 1,3cm täckskiva. Tror ni en bänkskiva SileStone kvartskomposit fixar ett överhäng på 35,7cm utan stödben eller konsoler?
10 svar · 20,9k läst
·
S
stefan_bgh: [citat] Det ser ju super bra ut ☺️
14 svar · 12,5k läst
E
ex007: Jag har fyllt mina kakelfogar för mycket på några ställen, nu har fogen stelnat och jag lyckades inte få bort mer. Finns det någon metod eller medel att lösa upp fogen igen eller är det att raspa bort med ett järn?
0 svar · 1,1k läst
Antracith
Antracith: Hej! Vi har köpt en "vanlig" Siemens köksfläkt till vårt nya kök i vårt nya hus. Nu får jag inte på kåpan över takanslutningen då takanslutningen sitter för långt från vägg. När jag mäter får börjar takanslutningen ca 4,5 cm från vägg. Har snickarna satt ventilationen för långt från vägg eller råkar vi ha en för liten kåpa? På bild syns när jag håller kåpan mot
0 svar · 1,6k läst
·
K
Anonymiserad 282191: Innerhörnet hade man ju kunnat kapa lite på dom nedre plattorna så den övre hade räckt till,vet inte om något annat mått styrde det valet.
10 svar · 3,0k läst
·
D
Dr Jumping Jack: [citat] Har köpt IKEA kök och målat om det själv. Blev perfekt, självklart inte lika hållbart men då kan ju måla om det igen. Hittills har det hållit bra.
2 svar · 2,8k läst
A
andersmc: [citat] Täcka springan blir inte lätt, i alla fall inte om du vill kunna öppna skåpluckorna. Det mest naturliga är väl att slipa ner det fransiga och måla om panelen.
1 svar · 954 läst
·
B
Bea_E: [citat] Stort tack för tipset, det kanske vi ska testa! Dock lite osäker på hur det blir att blanda plast och trä..
3 svar · 2,2k läst
·
InciliusAlvarius
InciliusAlvarius: Blev en sån lösning, hoppas att det funkar då :) [bild]
2 svar · 2,6k läst
G
Gornor Ulragh: Vi hade ett helt innertak i källaren med asbestplattor som började lossna och bröts upp. Rensade ut källaren och proffsfirma tog ned det på en dag, dammsög, renade luften samt primade en del ytor. Luftreningen stod på där i 2 dygn. Betalade totalt 10000kr för allt ink moms. Går absolut att göra själv men du behöver rena luften våttorka etc etc. Så här i efterhand känns det grymt
16 svar · 5,0k läst
·
J
Jodgello: Hej, Tack för svar. Bänkskivan är grundoljad från leverantör. Mvh
2 svar · 1,6k läst
1977bjorn
1977bjorn: Jag hade vägt av och lodat skåpen för att sedan anpassa med egensnickrad bräda mot vägg. Kanske med gips och lister om det får plats (enklare att skära till än massivt trä/skiva) Att trixa med skåpen blir ofta inte bra, luckor hamnar snett osv som syns mycket mer än om man har en lite sned klädselbräda i kanten.
1 svar · 1,6k läst
S
spirou197: [citat] Zar oljebets är enklast på ek tycker jag. Jag har också använt Herdins äkta bets i pulverform och löst i t-röd för att svartbetsa ett ekgolv (kök) med väldigt bra resultat. I båda fallen har jag förseglat med vanlig opigmenterad hårdvaxolja. Eftersom det ser ut att vara en begagnad bänk är det viktigaste för att det ska bli bra att den är ordentligt slipad så att alla
1 svar · 4,0k läst
·
A
Annabananaa: Tack för svar! ☺️
2 svar · 1,3k läst
pacman42
pacman42: I äldre kök så brukade man ha utloppet för diskmasskinen ut i slasken med ett U-rör som kom underifrån. Detta skulle bevara känslan i köket och skulle inte kräva byte av vattenlåset. Jag skulle välja den lösningen för att få autenticitet...
5 svar · 4,2k läst
·
E
Ecke1: Superbra. Och är standard att man fäster vanliga elektriska ugnar med ett par skruvar på sidorna av framsidan in i stommen och sen är det klart? Alltså de är helt isolerade när de kommer och man behöver inte skydda själva skåpet på något sätt mot att ugnen skulle bli varm?
2 svar · 1,5k läst
smh
smh: [citat] Det går, men vore mindre praktiskt! Köket är pyttelitet (mer av en kokvrå), så det finns inte så många alternativ...
9 svar · 2,3k läst
Y
ytagu: Hej Demmpa, Tack för ditt svar. :giggle: Vi tänker inte byta innertaket. Det kan bli skåp ändå...
2 svar · 1,7k läst
·
M
Missionshuset Roslagen: Hej! Har en bänkskiva i marmor i mitt kök som jag funderar på att impregnera med Mellerud marmor- och naturstensimpregnering. Innehållsförteckningen gör mig dock lite betänksam givet att vi kommer att tillreda mat på bänkskivan. Har inte lyckats hitta någon uppgift om huruvida impregneringen är livsmedelsgodkänd eller inte. Men vad tror den samlade expertisen — bra eller dålig idé?
0 svar · 2,2k läst
·
I
Anonymiserad 282191: En är väl tänkt till underlimning och den andra till planlimning,dvs fräsa ner hela kanten jäms med skivans yta.
5 svar · 1,3k läst
·
T
tompalito: [citat] Hej! Tack för svar! Ja, det är exakt dessa skenor jag menar. Jag har en bänkskiva i rostfritt stål, men hålet i plåten är inte i fas med skivans trästomme, så skenorna blir svåra att få dit utan massa pyssel. Då fattar jag det som att de hällar du monterat klarat sig bra utan skenorna?
2 svar · 1,1k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: De flesta leverantörer har gått ifrån dessa stora lådor p.g.a att de har svårt och få det att hålla beroende på att folk staplar ner rent för mycket tunga saker i dem vilket de inte klarar av. De flesta vill helst bara sälja in max 800mm breda skåp än om vissa fortfarande kan leverera något större.
8 svar · 3,1k läst
·
Giuseppe65
Giuseppe65: Hej I min gammal torp finns bara en luft kanal i köket. På grund av utrymmet har jag ingen möjlighet att installera en köksfläkt. Tror ni att jag kan sätta en fläkt med stickpropp för att öka luftutströmningen vid för mycket kondens i köket? Tack
0 svar · 1,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.