”Och självklart om du gör hål i tätskiktet så är det ju ingen annans fel än ditt.electroluxaren skrev:
Hur dum går man vara?”
Precis. Hur dum får man vara? Det är väl ingen normal människa som gör hål i sitt tätskikt eller medvetet fyller igen dränröret i kylen. Men du har ett underhållsansvar för tätskiktet i badrummet och blir det då att läcka genom tätskiktet så har du inte fullföljt ditt underhållsansvar.
Ett tätskikt håller inte för evigt. En rapport från Anticimex pratar om 15-20 års livslängd. Generellt pratar man om 25-30 år livslängd.
Men du får ersättning från F-bolag även om badrummet är Uttjänt pga. Ålder vid en tätskiktsskada.
Det var den korta versionen i jämförelsen med ett igensatt dränhål i kylskåpet.
Sen har vi vattenskador efter stamstopp som försäkringsbolaget också ersätter trots att man borde förstå att det är dags att rensa stammen när det börjar rinna långsamt.
Det är frivilligt att läsa och svara. Det fanns folk som dig i förra tråden jag länkade till som likt dig sa att ingen ersättning skulle lämnas av försäkringsbolaget. Nu blev det inte så eftersom Ts var en smart person. Många hade också åsikten att inget behövde göras. Det vara bara att låta skiten självtorkas. Jag varnade för detta och påstod att skadan kunde vara värre än den såg ut. Nu lyssande Ts som sagt och det visade sig att skadan var värre än den såg ut.electroluxaren skrev:
Men jag hade väl mest tur den gången…
Hur som helst så har väl vi pratat färdigt för trådens skull. Ha en fortsatt bra dag!
Klicka här för att svara