H
Habibihabibi: [citat] Jag har följande: - En frånluftventil i badrum - frånluftventil i kök (hålet som inlägget det handlar om) - tillluftsventil i vardagsrum fönster - tilluftsventil i sovrum Tack igen!
9 svar · 1,9k läst
elpaco
elpaco: [citat] Eller så svart epoxi med lite vit färg i för att tonmatcha?
3 svar · 1,8k läst
·
D
DahlEricsson1000: Om du måttbeställer så är det två delar som är urfasade och tvinnas ihop undertill. Om du inte måttbeställer får du sågs och fräsa ut själv.
4 svar · 1,7k läst
K
Karriärmamman: [citat] Ska inte bygga kök av det .
4 svar · 2,4k läst
T
Anonymiserad 137805: [citat] troligen är det dessa zoner som inte fått någon fas
16 svar · 3,1k läst
·
J
jonaserik: Bra då är det bara dilemmat att öppna och kolla under som finns kvar. Kanske leva och gilla läget, tills det blir dags att skruva i den.
13 svar · 12,1k läst
·
A
Argastesnickaren: [citat] Inga problem att hitta micro till ett Ikea kök. Alla stora kedjorna har såna att välja mellan. Blir mer och mer standard med högre micro då många som jag tar och köper en vanlig ugn plus en kombinerad ugn/micro.
3 svar · 2,0k läst
J
jonaserik: Har en micro i stugan i ett skåp under bänken, öppnar skåpet sätter i stickproppen och sätter på den med öppen dörr, fungerar bra. Man kan ha ett vägguttag i skåpet med . Bara ha dörren öppen när den används och stänga sedan. Någon extra ventilation behövs inte med dörren öppen.
3 svar · 1,7k läst
lärjungen
lärjungen: [citat] Jag anser att din idé absolut kan funka, men då får man montera fast botten med vinklar sen. Den sitter med träpluggar och/eller skruvar från sidorna skulle jag gissa, så dessa måste man kapa sönder. Därför behöver man någon form av möbelvinklar för att fästa bottenplattan igen. Dessa vinklar kommer dock att bli synliga. Sen är ju kruxet att botten troligen går sönder
3 svar · 1,5k läst
D
DejvidK: [citat] Japp, borren ingick. Och för mig värt dom extra kronorna då det hela blev en väldigt enkel process :)
6 svar · 4,9k läst
·
D
Anonymiserad 137805: [citat] Det är bara de som river ut mattan som påverkas, lägg du foam på bara, eller skicka in lite för test.
4 svar · 1,4k läst
·
A
Anonymiserad 137805: [citat] Ja det är den du skall byta
5 svar · 5,9k läst
·
P
Anonymiserad 137805: [citat] Fel justerad ventilation, gör ovk, reklamera, bygget
1 svar · 1,1k läst
·
D
datja: Just det du frågar om är ett problem för det brukar vara svårt att ta reda på hur induktionshällar fungerar och regleras i butik. Vi har en urgammal IKEA/Whirlpool 60-häll som följde med huset 2011. Den är faktiskt mycket bra, förutom den irriterande detaljen att de fyra ringarna har trängts ihop så att kärlen ibland krockar. På landet har vi en helt ny Cylindaspis (också 60) där
19 svar · 5,1k läst
R
Rockyaa: [citat] Det är faktist redan löst de fanns omvandlare trumsats 3070 hette den och omvandlar fyrkantigt rör till runt :D
3 svar · 1,6k läst
Z
ZipLock: [citat] Så där hade vi innan vi byggde om. Funkade bra för min 155 cm långa fru. Jag såg aldrig vad som låg i nischen pga överskåpen.
5 svar · 1,3k läst
·
T
Tobiasen: Ska vidarebefordra. Tusen tack för hjälpen.
3 svar · 599 läst
·
S
simonnnn: Uppföljning: det blev tillslut enligt bifogad bild. Fick en kompis gamla luckor och sågade till dem i lämplig storlek, målade sedan dem gröna och blev kanonnöjd! På andra sidan köket vände vi bara på luckorna (mönstrade) och målade sedan, även det blev kanon. Totalkostnad: 3000:- och köket fick sig ett helt nytt utseende. :) [bild] [bild] [bild]
5 svar · 3,2k läst
·
S
simonnnn: Uppföljning: det blev grovt sandpapper som fick göra jobbet och det var ett ganska enkelt jobb ändå, därefter 3 lager herdins köksbänksolja och nu är skivan superfin och inte minsta klibbig, magiskt! :) Tack för råd!
7 svar · 10,0k läst
·
F
Feffi: Jag har nu löst problemet! Vinkeljärn längst upp var lösningen! Fasiken vad jag fick kämpa! Tack för all input!
15 svar · 4,4k läst
·
S
sinuslinus: Man brukar inte gera massiva träskivor i 45 graders vinkel. När skivorna rör på sig beroende på årstid kommer måttförändringen vara olika i fram- och bakkant och det är stor risk för att det kommer att glipa. Stumt ändträ mot andra skivans längsträ. Någon form av styrningen behövs tex kex eller ett fräst spår med en lös fjäder. Helst också sammanfogningsbeslag som man drar
5 svar · 4,2k läst
Alfredo
Alfredo: Kolla att tätningslisten i dörren verkar hel och sluter tätt.
7 svar · 1,2k läst
D
DaDolly: Genom lechner basic line (få färger att välja bland) så hamnar du på ca 8000:- för bägge skivor och genom LG (prisklass b) på Ca 9300:- + eventuell frakt. Då är de utan skarv och måttbeställda i laminat. många tillverkare har ett pris upp till ca 635-640mm djup och 1 pris mellan 640 till ca 1250mm det är därför de drar iväg prismässigt . Jag tror dock att kvik har ett pris upp
17 svar · 2,7k läst
M
mabron: Hej! Står inför samma men den har 4 Stift (även den nya) .Är det ok Skall tilläggas ersättaren är induktion. Uppsäkrat med 3 x16A. Bar att byte ?
3 svar · 1,1k läst
T
Tompafix: [citat] Det är bara att slipa tills det är borta om du inte vill ha den mörkare. Allt beror ju på hur långt ner brännmärket sträcker sig. Så försvinner det snabbt är det bara att behandla med hårdvaxolja igen.
1 svar · 6,2k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Precis som Marwet skriver så är det inga problem att plocka bort den. Det är ingen bärlist utan en s.k kakellist som var väldigt vanligt som utfyllnad på 80 och 90 talet framförallt. Allt för man skulle slippa skära kakel samt för att få något att hänga saker i.
2 svar · 4,9k läst
·
J
JohanVSF: [citat] Jag chattade nyligen med IKEA och fick det här svaret: [citat] [citat] Så det verkar som om det skulle gå bra!
7 svar · 4,3k läst
M
magnu: Jag har lagat mina stommar med epoxi när skruvarna har lossnat. Men i det här fallet kan det bli lite krångligt eftersom det är stora hål och epoxi rinner. Det finns någon 2-komponent som liknar modellera, som borde kunna fungera. Sedan håller jag med om att det är naturligt slitage, men det kan vara dumt att störa värden.
17 svar · 4,7k läst
·
D
Dykrt: [citat] Saken är den att innertaket är inte jättesnyggt så kanske förstår honom att sätta gips mot gips. Pratade lite mer med honom och han la fram det på ett bra sätt att det blir mindre tidsåtgång och det är det vi är ute efter just nu.
2 svar · 1,6k läst
A
Anli85: [citat] Okej, tack för input :)
2 svar · 3,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.