Hej!
Har köpt kakel med fasade kanter, 15 x 7,5 cm. Om man placerar dessa kant i kant får man naturligt ca 1 mm mellanrum. Är det Ok att att sätta upp plattorna så här och såklart foga efteråt?
Har läst på några ställen att man tipsar om detta, men är det godkänt med en sån liten fog?
Jag har satt sånt kakel en gång innan och då använde jag distanser, men avståndet blev alldeles för stort (enligt mig) även med 2mm kabelkryss