Hej!
Har köpt kakel med fasade kanter, 15 x 7,5 cm. Om man placerar dessa kant i kant får man naturligt ca 1 mm mellanrum. Är det Ok att att sätta upp plattorna så här och såklart foga efteråt?

Har läst på några ställen att man tipsar om detta, men är det godkänt med en sån liten fog?

Jag har satt sånt kakel en gång innan och då använde jag distanser, men avståndet blev alldeles för stort (enligt mig) även med 2mm kabelkryss
 
Tror inte det finns några regler ang fogsprång, jag har som du vill ha i våran hall, funkar hur bra som helst
 
Kolla anvisningen för den fogmassa du använder så den funkar till smala fogar. Ex. Kiilto går bra till 1 mm fog.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.