1 066 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Pris för utrustning i kök
Hejsan.
Vi planerar för nytt kök och har tagit in offerter från tre köksfimor. Alla tre offerter innehåller, förutom skåp luckor etc, även köksutrustning typ häll, ugn, kyl etc.
Alla tre lämnar bra rabbat på denna utrustning.
Min fråga är, då jag inte kan hitta någon av de angivna produkterna på internet, hur vet jag att det faktiskt är ett bra pris?
Hur fungerar denna branch?
Vi planerar för nytt kök och har tagit in offerter från tre köksfimor. Alla tre offerter innehåller, förutom skåp luckor etc, även köksutrustning typ häll, ugn, kyl etc.
Min fråga är, då jag inte kan hitta någon av de angivna produkterna på internet, hur vet jag att det faktiskt är ett bra pris?
Ruffel och båg branchenLars-Göran Lindström skrev:
Hejsan.
flera 100% påslag
lovar brett och håller tunt
Kikade och jämförde (det var inte helt lätt - med alla olika modellbeteckningar) när vi köpte kök från Vedum. Jämfört med normalt pris på t.ex. Elgiganten - så var Vedums pris kanske 5-7 % lägre, men eftersom vi hade tid så väntade vi till Black Friday och liknande reor och då kunde vi köpa 5-7 % lägre än Veums pris. Den begränsade erfarenhet jag har - med Vedum då - så var deras priser något lägre än ordinarie pris på valfri större kedja.Lars-Göran Lindström skrev:
Hejsan.
Du kan dock kontakta mindre butiker och få bra pris på paket - t.ex. Gränsbygdens (tror jag de heter). Där fick jag ett bra paketpris på all utrustning, men tyvärr hade de inte exakt de modellerna vi ville ha.
Inte lätt det där med vitvaror.
Men fundera istället på vilka parametrar som är viktiga på vitvarorna och välj därefter. Det som var viktigt för oss var:
Diskmasin - ljudnivå, eftersom alla diskar rent
Köksfläkt - ljudnivå och sugkapacitet
Mikro - Stor, så att stora uppläggningsfat går in
Frys - självavfrostande
Sedan får man ju se vad man har råd med också.
Men fundera istället på vilka parametrar som är viktiga på vitvarorna och välj därefter. Det som var viktigt för oss var:
Diskmasin - ljudnivå, eftersom alla diskar rent
Köksfläkt - ljudnivå och sugkapacitet
Mikro - Stor, så att stora uppläggningsfat går in
Frys - självavfrostande
Sedan får man ju se vad man har råd med också.
Klicka här för att svara