Interiör av en apparat med frånkopplad ledning och kondensator.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elkomponenter inuti en anordning, med några kablar kopplade och andra okopplade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är detta som är frånkopplat?
Och varför tro? Interiör av en apparat med frånkopplad ledning och kondensator.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Interiör av en apparat med frånkopplad ledning och kondensator.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
L långtradare skrev:
[bild] [bild] Vad är detta som är frånkopplat?
Och varför tro?[bild] [bild]
Det gäller den vita lilla runda grejen
 
P
jag tycker det fattas mer
antagligen är det en snål dj--el som tycker att startkondensatorn tar för mycket ström.
Eller är den borttagen i felsökningssyfte
Nu går det ju inte att se vad det är för skåp men vanligtvis är inkommande spänning ansluten på den vita klossen under den svarta kåpan och ansluts även spänningen till temperatukontroll och ev belysning.
Finns detta?
 
electroluxaren skrev:
jag tycker det fattas mer
antagligen är det en snål dj--el som tycker att startkondensatorn tar för mycket ström.
Eller är den borttagen i felsökningssyfte
Nu går det ju inte att se vad det är för skåp men vanligtvis är inkommande spänning ansluten på den vita klossen under den svarta kåpan och ansluts även spänningen till temperatukontroll och ev belysning.
Finns detta?
 
  • Logo på en Husqvarna Opal Exklusiv symaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja lyset fungerar
 
Vad är problemet? Har någon varit i din bostad och kopplat bort saker utan att berätta det? Har du köpt en kyl som inte är komplett?
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
useless useless skrev:
Vad är problemet? Har någon varit i din bostad och kopplat bort saker utan att berätta det? Har du köpt en kyl som inte är komplett?
Min dotter har köpt ett hus
 
Och kylen fungerar inte antar jag?
 
L lordi skrev:
Och kylen fungerar inte antar jag?
Jodå den fungerar bra.
Bara undrar vad den har för betydelse och varför den har blivit bortkopplad
 
P
L långtradare skrev:
Jodå den fungerar bra.
Bara undrar vad den har för betydelse och varför den har blivit bortkopplad
Den skall bara hjälpa till i starten, dr kan ha bytt kompressor till ny typ och då används inte reläet längre
 
electroluxaren skrev:
Den skall bara hjälpa till i starten, dr kan ha bytt kompressor till ny typ och då används inte reläet längre
Okej.
Ja bara tänkte,undrade.
Så de inte är farligt o ha den bortkopplad eller att den drar massa ström eller nått utan den
 
P
L långtradare skrev:
Okej.
Ja bara tänkte,undrade.
Så de inte är farligt o ha den bortkopplad eller att den drar massa ström eller nått utan den
Har inte kompressorn stöd för denna så skall den ej användas
 
L långtradare skrev:
Okej.
Ja bara tänkte,undrade.
Så de inte är farligt o ha den bortkopplad eller att den drar massa ström eller nått utan den
Okej.
Då har ju troligen förra ägaren bytt kompressor
 
L långtradare skrev:
Okej.
Då har ju troligen förra ägaren bytt kompressor
Byter man kompressor på kylar idag?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.