Av någon anledning så låg diskproppen strategiskt placerad över det här snygga bonus-hålet i diskbänken :).
20120129028.jpg

Nu är bara frågan vad man ska göra med hålet. Installera diskmedelspump? Sätta dit en plugg? Installera någon form av duschmunstycke? Öltapp? Någon form av tryckknapp - för avfallskvarn kanske?

Jag är tacksam för alla förslag, bra som dåliga. Var kreativ! Det ska helst vara enkelt och billigt eftersom vi kanske troligen ska renovera köket inom några år.

• Wow
Oljepannor & Oljebrännare
  • Laddar…
+1 på diskmedelspump, IKEA har en billig och hyfsat snygg.
/fth

Jag skulle definitivt peta dit någon form av diskmedelspump!

Eller så enklast en täcbricka för diskbänk så slipper det trilla ned skräp...

1751_stor.jpg

Jag röstar helt klart på öltappen, snacka om kung i baren =)

Om vi ska vara seriösa. Om du planerar att renovera så är det enklaste helt klart brickan.

Brickan är väl förstahandsalternativet, men om man hittar något som man verkligen gillar så kan den prylen få följa med till efter renoveringen.

Kolsyra hade varit kul! Men huga - billiga var inte de grejorna. Enligt DN-artikeln ska det finnas någon enklare kran riktad mot hemmamarknaden men den hittade jag inte.

Du kanske kan ta en sådan där bestickhållarburk i rostfritt stål som de har på t.ex. IKEA och fästa den över hålet på något vis, kanske med dubbehäftande skumtejp? Kan vara praktiskt i närheten till diskhon för att ha diskpropp, diskborste, etc i...

Är väl annars avsedd för kranen till diskmaskinen kan man anta?

entro_p skrev:
Du kanske kan ta en sådan där bestickhållarburk i rostfritt stål som de har på t.ex. IKEA och fästa den över hålet på något vis, kanske med dubbehäftande skumtejp? Kan vara praktiskt i närheten till diskhon för att ha diskpropp, diskborste, etc i...
Det är en bra lösning, så har vi det idag fast utan tejpen. Problemet är att dessa bestickhållare har fullt med hål i botten. Går iofs att lösa med en rejäl tejpbit.

Anna_H skrev:
Är väl annars avsedd för kranen till diskmaskinen kan man anta?
Ja, så är det nog. Fast på den nuvarande blandaren finns diskmaskinsavstängning.

Det blev en plugg tillslut. Och köksrenoveringen är lite mer osäker, vi har börjat gilla vårt kök från 1969. Kanske kan man fräsha upp och modernisera det istället för att byta? Först är det iallafall dags för tak och badrum.
plugg i diskbänk.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
Oljepannor & Oljebrännare
  • Laddar…
Nanny Fine
Kaklet verkar inte vara från -69 i alla fall....:D

Kaklet ser misstänkt 90-tal ut. Made in Italy står det på baksidan av reservplattorna. Jag skulle tro att blandaren byttes då också, varvid hålet blev över. Troligen var det en blandare med för två hål tidigare.

äntligen en som inte river ut bara för att riva :). Ibland är det faktiskt lönsamt att inte ha för bråttom och inte tro att man kan göra allt mycket bättre om man bara ändrar i hela huset.
gaia

• Gilla
paul.eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.