Letar efter svarta. men matta vitvaror framför allt kyl och frys.
Black Inox, svart rostfritt stål mm verkar ju vara väldigt grått och inte helt svart.

Vill även hålla djup runt 65cm och under så LG går tyvärr bort.
Några tips?

Nedan de tre som ligger på listan just nu, misstänker dock att Cylinda är väldigt "grå" och att Gronje är blank svart - eller?

Kylskåp K3385NHBIE - Cylinda
Kylskåp - R2283B - ASKO
Kylskåp - R6192LB - GORENJE

Sen finns ju Grundig också men verkar också vara väldigt grå.
GSNE 107E20 FXRN Fristående kylskåp (grundig.com)
 
P
T telefontumme skrev:
Letar efter svarta. men matta vitvaror framför allt kyl och frys.
Black Inox, svart rostfritt stål mm verkar ju vara väldigt grått och inte helt svart.

Vill även hålla djup runt 65cm och under så LG går tyvärr bort.
Några tips?

Nedan de tre som ligger på listan just nu, misstänker dock att Cylinda är väldigt "grå" och att Gronje är blank svart - eller?

Kylskåp K3385NHBIE - Cylinda
Kylskåp - R2283B - ASKO
Kylskåp - R6192LB - GORENJE

Sen finns ju Grundig också men verkar också vara väldigt grå.
GSNE 107E20 FXRN Fristående kylskåp (grundig.com)
alltså
det är bättre att du köper kvalitetsskåp och folierar dessa än dessa turkiska mackapärer
 
T telefontumme skrev:
Letar efter svarta. men matta vitvaror framför allt kyl och frys.
Black Inox, svart rostfritt stål mm verkar ju vara väldigt grått och inte helt svart.

Vill även hålla djup runt 65cm och under så LG går tyvärr bort.
Några tips?

Nedan de tre som ligger på listan just nu, misstänker dock att Cylinda är väldigt "grå" och att Gronje är blank svart - eller?

Kylskåp K3385NHBIE - Cylinda
Kylskåp - R2283B - ASKO
Kylskåp - R6192LB - GORENJE

Sen finns ju Grundig också men verkar också vara väldigt grå.
GSNE 107E20 FXRN Fristående kylskåp (grundig.com)
Köpte svarta vitvaror på Tretti för typ 1 vecka sedan, kommer om 8 dagar, om det hjälper dig något.
 
D Davion skrev:
Köpte svarta vitvaror på Tretti för typ 1 vecka sedan, kommer om 8 dagar, om det hjälper dig något.
Vill nog få iväg en beställning snarast men ska väl eventuellt komma iväg i helgen och
electroluxaren skrev:
alltså
det är bättre att du köper kvalitetsskåp och folierar dessa än dessa turkiska mackapärer
Ok, spelar det stor roll vart det tillverkas?
Känns ju som det finns några få olika lösningar som återanvänds mellan tillverkare. Den stora skillnaden är väl om det är inverterkompressor eller inte?

Eller det är andra saker som avgör?
Har du någon länk till vad du anser som "kvalitetsskåp" som har en ok prislapp?
 
  • Gilla
Krikkan
  • Laddar…
P
T telefontumme skrev:
Vill nog få iväg en beställning snarast men ska väl eventuellt komma iväg i helgen och


Ok, spelar det stor roll vart det tillverkas?
Känns ju som det finns några få olika lösningar som återanvänds mellan tillverkare. Den stora skillnaden är väl om det är inverterkompressor eller inte?

Eller det är andra saker som avgör?
Har du någon länk till vad du anser som "kvalitetsskåp" som har en ok prislapp?
Alla koncerner har sina plattformar för sina produkter mycket få lösningar går att flytta mellan.
Alla 4 skåpen som du listade görs på samma fabrik i Turkiet, där är det mesta interchangebl.
Denna fabrik har inte alltid produkter som överlever 3 år. Grundig och Asko har väl 5år garanti.
Bättre kvalitet har då liebherr, Miele, bosch och siemens i de högre serierna.
 
T telefontumme skrev:
Vill nog få iväg en beställning snarast men ska väl eventuellt komma iväg i helgen och


Ok, spelar det stor roll vart det tillverkas?
Känns ju som det finns några få olika lösningar som återanvänds mellan tillverkare. Den stora skillnaden är väl om det är inverterkompressor eller inte?

Eller det är andra saker som avgör?
Har du någon länk till vad du anser som "kvalitetsskåp" som har en ok prislapp?
Hm. Jag vet att Tretti har en Siemens-kampanj nu, 25% off på allt. Går ut i kväll! Kanske är värt att ta en kik iallafall? Jag gillar deras utbud, och deras priser. Låter som om jag pushar för dem utifrån egen vinning och det gör jag inte, men jag är väldigt nöjd med deras plattform :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.