Hej jag håller på och justerar lådor Ikea kök men vet inte om jag gör fel eller om det är ngt knep får inte lådorna att flytta sig i sidled, höjd går bra, inte sidled, mvh
 
björnuf björnuf skrev:
Hej jag håller på och justerar lådor Ikea kök men vet inte om jag gör fel eller om det är ngt knep får inte lådorna att flytta sig i sidled, höjd går bra, inte sidled, mvh
Nytt ikeakök eller?
Du behöver justera skruvarna på båda sidorna.
En drar du åt, medans på andra sidan lossar du.
 
Samtidigt menar du
 
Släpper först så att lådan kan flytta sig mot den sidan, sedan drar du den andra sidan så den hamnar rätt.
Minns jag rätt är det bara lådfronten du flyttar.
 
  • Gilla
björnuf
  • Laddar…
Det behöver inte ske samtidigt.
Precis som ovan skrev
 
  • Gilla
björnuf
  • Laddar…
Den snurrar när jag skruvar in, naturligtvis men den flyttar inte på lådan när jag drar den andra åt andra hållet utåt händer inget samma på alla lådor
 
Demmpa Demmpa skrev:
Sida 24,
[länk]
Skruven närmast lådfronten är för sidled,
Skruven längst från är för höjdled,
Delvis dolda skruven i mitten är för att ta bort lådfronten
Ja det är förstått, höjd inget problem, är sidled som det inte flyttar sig, vet ju inte hur mycket som det kan flytta sig
 
björnuf björnuf skrev:
Ja det är förstått, höjd inget problem, är sidled som det inte flyttar sig, vet ju inte hur mycket som det kan flytta sig
Läste mig till här att man får lossa skruven som håller botten emot fronten fästet, får prova det
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.