J
Anonymiserad 137805: [citat] Det var väntat Vill du ta bort detta själv så tänk på att dammet är obra, helmask med övertryck och en tät damsugare med bra filter är att föredra
10 svar · 3,2k läst
·
F
Anonymiserad 137805: [citat] Skåpet är gjort gör att stå i en garderob. Du kan utveckla detta som du vill. Sen kan det ju vara fördel med ett sådant lågt skåp att det kommer upp en bit för ergonomin
1 svar · 2,0k läst
J
Jasmin9371: [citat] tackar
4 svar · 1,8k läst
·
M
MagicFingers: ta lite foton före och efter bara, kolla funktion osv, kanske tom på film... med datum aktiverat..
3 svar · 1,5k läst
B
bellman83: Nån som har ett aktuellt tips på lådkyl? Norcool verkar tafflig, men den är 80 cm bred vilket är en fördel. Både liebherr och Miele verkar finnas fortfarande, och kostar uppåt 20 000. Finns det några andra, helst bredare?
13 svar · 39,2k läst
·
K
Kaptens: Hejsan! Sökt och läst i tidigare trådar men känner att jag fortfarande har en del frågor utifrån hur vårt hus är beskaffat så jag provar att ställa egna frågor som dykt upp i samband med byte av kök. Om huset: 1½-planshus byggt 1988. Osäker på vilken tillverkare det är som byggt huset men är tämligen säker på att det inte är ett lösvirkeshus. Stor takkupa ovanpå köket.
0 svar · 1,7k läst
·
L
Anonymiserad 137805: [citat] Absolut
15 svar · 3,1k läst
·
K
Kalbygge: [citat] Jag ser 4 st exakt samma bilder på ett putsat grått hus!? Är något fel?
8 svar · 6,1k läst
·
D
Davion: [citat] Det hade jag också gjort, om jag haft möjligheten utifrån tidsfrister. Kruxet är att jag måste sätta upp x antal stommar inom kort för att få möjlighet att få hit och mätt grabbarna från Stenocare och stenbänkskivan. Väntar jag för länge så får vi den som läget var inte förrän i höst "någon gång" tydligen, och killen jag anlitar för den generella spackling har
9 svar · 5,7k läst
pelpet
pelpet: Nekrar tråden för att informera om att det numera (sedan några år) sitter en elektronisk diskmaskinavstängare där. Blev en utmärkt lösning.
21 svar · 22,5k läst
·
BirgitS
BirgitS: Ja, det gäller nog att du hör dig för (kollar upp på tillverkarnas webbsidor) vilken luckstorlek som maskinerna passar till. Eller så får du köpa en diskmaskin som inte är integrerad.
3 svar · 2,3k läst
F
Fruck: Hej, någon här som känner till hur upphängning av överskåp till ett ca 20år gammalt Marbodal ska fungera? Köpt ett begagnat som jag tänkte sätta upp men undrar om det skulle varit några andra fästdetaljer med? Med vänlig hälsning, Per Fruck
0 svar · 1,8k läst
·
BirgitS
BirgitS: Välkommen till forumet! Det ser också ut som att det är ett element under fönstret vilket gör att det inte går att hänga köksskåp på väggen under fönstret. I en tidigare lägenhet hade vi framför fönstret en bänkskiva som gick att fälla upp när man skulle tvätta fönstret. Den satt med gångjärn i bänkskåpet på ena sidan och vilade på en regel i bänkskåpet på andra
1 svar · 1,5k läst
·
B
billyby: [citat] Tack! Ja jag körde med formplyfa( de hade en 18mm restbit på bauhaus ) /masonit och silikon mellan parketten och plyfa. Blev toppen!
3 svar · 2,9k läst
·
R
Riverground: Vi anlitade Andrews granit, blev superbra.
19 svar · 10,6k läst
J
Jasmin9371: Någon som säljer Irsta 60cm?
18 svar · 3,3k läst
·
N
Nickenille: [citat] Inga. VVS behörig är inget som finns eller behövs (förutom gas). Lättare elarbeten har du säkert nån kompis som kan fixa om du känner dig osäker själv. KBK, Kör själv, blir billigare, går snabbare samt blir absolut ett bättre resultat jämfört med en trött hantverkare som bara vill göra så snabbt jobb som möjligt och inte göra något extra
20 svar · 17,8k läst
·
L
leoj: Ja, det verkar vara det enda raka.
2 svar · 2,3k läst
·
L
Lopex: Bara att sova lugnt! Exakt så där ska man göra och inget annat!
2 svar · 2,2k läst
·
L
LinaJoh: [citat] Ja, jag tänkte även köpa utdragslåde-fästen för en uppdaterad variant av ett 40-60-talskök. Det är dock svårt att veta vilken höjd man ska ha på stommarna (eller vad bänkhöjden ska vara).
7 svar · 3,5k läst
J
jojak6: Inga problem
3 svar · 3,7k läst
BirgitS
BirgitS: Välkommen till forumet! Vad menar du med en kallare nyans? Valnöt har en väldigt varm ton och det låter väldigt svårt att få den att se mörkgrå ut, om det är vad du menar. För att en färgad olja/vax ska sugas upp jämnt måste nog den befintliga oljan bort först.
1 svar · 2,0k läst
J
Jeppe99: [citat] Hej, gick alldeles utmärkt att öppna med en sexkantsnyckel. Tack för all hjälp..
6 svar · 1,7k läst
·
Sven Hallberg
Sven Hallberg: [citat] Bra jobbat Fia !
59 svar · 8,3k läst
·
F
Förstahuset2022: Uppdatering: Vi slog sönder klumpen på eget bevåg. Det var bara kompakt murad tegel :)
5 svar · 1,5k läst
·
M
Modig: [citat] Nej, vi har inte silver, allt är i samma färg. Som du säger bidrar det nog till att allt smälter ihop oavsett.
4 svar · 1,4k läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Det finns väl inget som hindrar att en konkurrerande firma också är aktiv på arbetsstället. Företagen förväntas gemensamt verka för att åstadkomma tillfredsställande skyddsförhållanden enligt arbetsmiljölagen. Sen kanske man inte vill ha konkurrenter där men det är en annan fråga.
74 svar · 8,5k läst
·
Mats-S
Mats-S: [citat] Inte när jag skrev det svaret, så min lösning var den enklaste utifrån givna fakta vid svarstillfället :coffee:
63 svar · 20,3k läst
·
T
tank77: Bara att säga till direkt då det är lätt och snabbt gjort vid detta skede. Praxis är att ha en passbit på minst 50mm.
3 svar · 2,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.