Har ett utrymme mellan kök och hall där det förut stått ett torkskåp. Detta åkte ut och kvar blev ett hålrum. Min tanke är att bygga ett städskåp där, men vet inte om min plan kommer funka.
Se bild nedan, går inte fota rakt framifrån för man kan inte backa så långt att allt kommer med.
Ursäkta skräpet, det har blivit vårt ”ska snart till tippen-utrymme” :D

Måtten är 60 djup, 61.5 cm brett och 180 högt.

Min tanke är:

Sätt nått på sidorna + bak och sen en hylla nedtill (ungefär på 70-80 cm höjd) och därunder skenor för några hinkar för pant etc. Dörr däremot vet jag inte, är ju inte standardhögt direkt.

Vad kan jag sätta på sidorna som håller för att sätta upp hållare för dammsugare etc? Och hur löser jag dörren? Mitt förslag om ett Mona-Lisa kuldraperi uppskattades inte ;)
 
  • En öppen dörröppning med måttmarkeringar: 60 cm bredd, 215 cm höjd, och 180 cm diagonalt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En till bild.
 
  • Ej färdigställd väggöppning med synliga träreglar och byggavfall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L Lohose skrev:
En till bild.
Jag hade nog satsat på att riva övre delen också och köpt ett ikea metod högskåp som får plats i ditt utrymme på bredd och djup. Finns i höjder på 200 alt 220 cm plus ben på 8cm, alt bygg egen sockel. Då finns allt du behöver i inredning för städ.
Vilken takhöjd har du?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Jag hade nog satsat på att riva övre delen också och köpt ett ikea metod högskåp som får plats i ditt utrymme på bredd och djup. Finns i höjder på 200 alt 220 cm plus ben på 8cm, alt bygg egen sockel. Då finns allt du behöver i inredning för städ.
Vilken takhöjd har du?
har funderat på det, men det är lite (el)grejer i det skåpet från när torkskåpet bodde där. Å andra sidan fixar ju en elektriker det hur lätt som helst.

240-250 nånstans där. Vanlig standard 70-tal, inget med fancy extra-takhöjd :cool:
 
L Lohose skrev:
har funderat på det, men det är lite (el)grejer i det skåpet från när torkskåpet bodde där. Å andra sidan fixar ju en elektriker det hur lätt som helst.

240-250 nånstans där. Vanlig standard 70-tal, inget med fancy extra-takhöjd :cool:
Inget fel med uttag i skåpet. Ta ut ur bakstycket där det sitter.
Om du har 250 så skulle du kunna köra på en 200cm stomme plus ben och ett överskåp för kylfrys på 40cm. Blir en totalhöjd på 248cm.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.