God dag,

Halogenspottarna under köksskåpen börjar ha gjort sitt. Dessutom är de många till antalet och jag insåg att dom tillsammans förbrukar nästan lika mycket som LLVPn gör när det fortfarande är milt ute.

Överväger att sätta LED-list men några frågor dyker upp.

1. Om jag monterar dessa i aluminiumlist, bör den vara vinklad? Har en list hemma men den är inte vinklad, listen skulle alltså lysa rakt ner.

2. Vilken effekt behöver jag på listen för att motsvara den 20 W halogen som sitter där nu? Sambon vill ha mycket ljus. Jag lite mindre så listerna ska vara dimbara.

3. Förslag på inköpsställen. Finns det någon fysisk butik som har bra grejor eller ska jag beställa på Hide-a-lite eller nån sån webbshop.

Tusen tack!

BirgitS
1. Det är utmärkt med en rak profil om den monteras långt fram under överskåpen så att den lyser rakt ner på mitten av bänkskivan eftersom det är där man har skärbrädor etc.

I många fall är det halogenljuskällor som är utbytbara, t.ex. standarden G4 och då kan det finnas led som följer samma storleksstandard. Dock behöver drivdonet bytas normalt.

Jag köpte en Philips Hue ledstrip och aluminiumprofil med matt ”glas” från Kjell.
Nu har det iofs ganska stor betydelse hur dina skåp ser ut.
min ledlist ligger mellan två täckskivor och lyser upp alldeles utomordentligt då man kan välja färger, kallt ljus, varmt ljus och annat trams.

Har du inte möjlighet att bygga in den så skulle jag satsa på en list med vinkel långt ut mot luckorna som lyser in mot arbetsytan.
Philips Hue är ok enligt mig.
Philips Hue LED-strip monterad i aluminiumprofil med matt täckning, placerad under köksskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kök med LED-strip under skåp som ger ljus till arbetsytan, diverse köksredskap och gröna växter synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.