Hej,

Detta hyllplan sitter som berget och jag behöver få bort det! Verkar vara fastlimmat, kan även sitta en och annat skruv men vet inte var de sitter i så fall.

Hur skulle ni ha gjort?

• Tomt köksskåp öppet med synlig eluttag och en svart kabel som hänger ner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
har du provat att dra det rakt ut mot dig?

Testade nu, går inte att rubba.

L Lisbir skrev:
Testade nu, går inte att rubba.
har du kollat i skåpen vid sidan om ifall där syns några skruvar?
hur sitter hyllorna fast i de andra skåpen

Yes, ser inte om det finns skruvar, skåpen bredvid sitter liksom vägg i vägg. Försökte få in ett tunt föremål mellan hyllplanet och skåpet men gick inte.

Använd en stark magnet, typ neodym, och se om du kan hitta metallföremål som kan vara skruvar. Då är det kört utan att klyva hyllan. Det kan också vara fastsatt med träplugg. Då kan du spänna isär ena sidan och sticka ner en tunn såg och kapa av själva pluggen en sida i taget.

Jag testar! Inga problem för mig om hyllan behöver tas sönder, den ska ändå helt väck.

Såga rakt igenom den i mitten med en fogsvans så du får två halvor så märker du hur de är monterade.

@
L Lisbir skrev:
Hej,

Detta hyllplan sitter som berget och jag behöver få bort det! Verkar vara fastlimmat, kan även sitta en och annat skruv men vet inte var de sitter i så fall.

Hur skulle ni ha gjort?
Hur ser det ut under? Ligger hyllan limmad på några skenar eller liknande?

P
Den hyllan är fastsatt rejält för den bildar såväl lock för lådan som botten för en ugn.
Yxa, slägga och fein löser detta

Lite våld löste problemet! Satt 6 pluggar på var sida men fick loss den till slut.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.