J
Jackie2times: Hört dåligt om epoq och dyrare än Ikea. Med Ikea kan du lämna tillbaka varor som du inte behöver. Oftast följer det med lite onödigt mycket belysning eller tillbehör . om en lucka skadad vid användning lätt att byta ut. lätt att byta ut luckorna mot andra i framtiden också. rekommenderar Ikeas
10 svar · 21,7k läst
J
javlaandersson: [citat] Inte alls ovanligt med grus/sand/bös i golvet Det är ljuddämpande Jag har kört sugbil och sugit sand efter vattenskador ….
2 svar · 5,2k läst
·
pokasd
pokasd: [citat] vit, lik marmor
4 svar · 1,7k läst
·
L
Linnéa Sundling: Hallå! Nybörjare här. När vi kaklade runt ett hörn på vårt skåp i köket var vi tvungna att kapa plattan… så nu är det en skarv där. Jag tänkte det skulle vara lätt att hitta någon produkt att täppa igen det med för att få det mindre synligt men jag tycker inte jag hittar något som känns helt rätt. Någon som använt sig av och kan rekommendera nån typ av reparations-pasta
0 svar · 2,1k läst
·
D
Diablito: Vill du undvika missfärgning av vit fog kan du använda kerapoxys epoxyfog. Med så liten åtgång blir det inte "så dyrt"
11 svar · 12,5k läst
·
E
Edlunn: Använd Osmo hårdvaxolja, ger bästa ytan på bänkskivor.
1 svar · 2,2k läst
1
1949villa: [citat] Ja precis. Det är separat häll med inbyggd fläkt och sen blir det en ugn en bit bort. Tack för svar då kör jag på det
5 svar · 2,4k läst
·
A
Anonymiserad 137805: [citat] electrolux toprens fixar detta
1 svar · 906 läst
I
Ingela1978: Någon mer som kan komma med åsikter?
7 svar · 1,3k läst
leiftintin
leiftintin: [citat] [citat] Håller med
6 svar · 837 läst
·
M
Anonymiserad 137805: [citat] Tja annars putsar man sätter kakel direkt
1 svar · 2,6k läst
·
martin43
martin43: [citat] Jag skulle ha väntat lite till.
8 svar · 9,8k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] https://www.pvcflis.se/index.php/component/content/article/65-monteringsveiledninger/119-installationsinstruktioner-3d-plattor?Itemid=481
1 svar · 2,1k läst
·
J
Jan_G: Kolla med Hornbach/Bauhaus. De har vinkeljärn i aluminium i olika storlekar. Själv använde jag 10*20 mm
1 svar · 884 läst
A
AndersS: [citat] Du har inte "rätta knycken":crysmile: Hemma med stor induktionshäll har jag ännu inte kokat över, däremot i fritidshuset med en spis som har värmeelement har jag lyckats några gånger. Man får bara lära sig hur det fungerar.;)
13 svar · 8,8k läst
·
L
LisaBedaAttner: [citat] ???
12 svar · 16,8k läst
·
L
12 svar · 16,8k läst
·
harry73
harry73: Jag beställde dom här https://www.ballingslov.se/lund/ Men de hade precis bytt gångjärn på deras nyare modeller, så det var en utgående vara.
13 svar · 6,3k läst
·
zarkov
zarkov: Om du verkligen vill ha dolda uttag så finns ju popup- och twist-modellerna: https://www.elbutik.se/category.html/powerport
11 svar · 7,4k läst
·
B
Anonymiserad 137805: då bänkskivor är vanliga så har jag jättemånga av denna trekanten om någon behöver....
5 svar · 1,1k läst
·
F
Anonymiserad 137805: mät och kolla om du inte får plats med avloppsröret längs in till väggen. diskmaskinen har ju ett uttag där. risken är att anslutningen till golvet är för hög och att du inte får fall från diskhon men det kan gå.
5 svar · 4,1k läst
·
Hep
Hep: [citat] Fast det kravet står väl i varje modern detaljplan redan.
7 svar · 2,9k läst
C
Catharina Karlsson1: Någon som har tips om hur man kan dölja skadan som blev på kanten av skorstenen på den nya spisfläkten efter kapning? Funderar på om det finns något band i rostfritt stål som man kan limma på runt skorstenen?
0 svar · 577 läst
·
Bromma1927
Bromma1927: När det regnar mycket så kommer det in vatten genom spisfläkten. Vi har en takventil (takhuv) av plåt med ett litet runt spetsigt tak och ganska mycket utrymme för infallande regn om det faller lite snett (vid blåst). Ventilen är gammal, kanske sedan huset byggdes för snart 100 år sedan. Dock tror jag att problemet blev märkbart då vi renoverade köket för några år sedan och satte
0 svar · 1,9k läst
·
R
rebeccaanilssson: [citat] Ja, man får hoppas på det! Är ju inget som påverkar funktionen på köket. Men känns trist att det är skador. Var även ett handtag som var skadat. Där fick vi svar dagen efter och ett nytt handtag skickat till oss.
4 svar · 3,1k läst
·
Mattias Andreasson
Mattias Andreasson: Limmades upp med vanligt konstruktionslim hos mig, skivorna är så styva att det inte gör något om kakelfogen är lite lägre. Beroende på hur mycket du lägger på renoveringen så skulle jag starkt överväga att måttbeställa en om du vill slippa använda skarvremsorna. Jag valde varianten som ser ut som rostfritt stål och körde utan skarvbitarna för att få det att se ut som en enda
1 svar · 2,2k läst
alm82
alm82: En täckskiva mellan så blir det bra
3 svar · 1,7k läst
·
F
fixarmicke: De flesta priserna pekar nog bara uppåt är jag rädd. Kronan försvagas och kommer fortsätta nedåt ett tag till, lägg därtill att många trävaror gjorts i Ryssland och Belarus så kan det bli en perfekt storm. Vissa vitvaror kan nog visserligen vara på väg ner i takt med att efterfrågan går ner.
1 svar · 1,1k läst
Dowser4711
Dowser4711: Det kan nog vara knepigt att hitta en häll som är så mycket tunnare att det räcker för er. Men det finns ju 3/4 höjd på ugn som kanske kan vara något? Annars så finns det ju en hel del varierande höjd på ugnar, och de är angivna i de flesta produktbeskrivningarna, så det är nog lättast att hitta "rätt" i den änden.
1 svar · 2,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.