1 291 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Flytta på diskho till ny skiva
Är det någon som har erfarenhet av att flytta en överlimmad diskho från en laminatskiva till en kompositstenskiva där diskhon planeras underlimmas? Det bör väl inte vara några konstigheter att lyfta ur diskhon från laminatskivan även om den limmas på och underlimma den i den nya skivan?
Förklaring till varför: Diskhon vi önskae kommer levereras med laminatskivan i nyckelfärdigt hus. När det byggs. Därför måste hela köket vara komplett när huset besiktigas och därefter kan skivan bytas.
Förklaring till varför: Diskhon vi önskae kommer levereras med laminatskivan i nyckelfärdigt hus. När det byggs. Därför måste hela köket vara komplett när huset besiktigas och därefter kan skivan bytas.
Är hon limmad när den är monterad ovanifrån? De jag sett har varit fästa med klämmor. Om hon verkligen är limmad kan det möjligen vara besvärligt att få bort den utan att skada. Sedan tvivlar jag på att samma ho kan passa till montage både uppifrån och underifrån.
Denna ho går enligt försäljaren utmärkt att både ha överlimmad, planlimmad och underlimmad. Eller tänker du att det är olika "varianter" av samma ho som använts för de olika monteringarna? Så kan det ju givetvis vara. Jag tänkte bara att den ska överlimmas för att den sedan ska vara lättare att återanvända.A Avemo skrev:
Man skulle, som du säger, kanske klamra fast den bara. Då är det ju problemet om den hon är annorlunda från fabrik än om man hade underlimmat den.
Klicka här för att svara