Vad köper man om man vill ha kyl/frys med hög kvalité? Välbyggt med lång förväntad livslängd

Du gräver en grop i trädgården och klär insidan med betong....Bra livslängd. låga driftskostnader...)

Nej seriöst, håll dig till ett stort märke, köp hos återförsäljare som ger 5 års garanti.

• Gilla
Nalleman64 och 3 till
  • Laddar…
5års garanti sen bara hoppas det håller så länge som möjligt. Det är ett lotteri.

• Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Nu har jag inget av dessa själv då jag har ett gammalt som stod i huset när jag köpte det, men de som brukar nämnas är Liebherr, eller tysktillverkade Bosch och Siemens. Tex Bosch serie 8.

Gissar att placeringen av kyl/frys har stor betydelse för livslängden. Vi har en billig frysbox stående i källaren där temperaturen sällan går över 20 grader. Frysboxen är över 20 år.

Kyl och frys i köket får jobba hårt under sommarhalvåret när temperaturen ligger runt 30 grader. Av de 2 frysar vi avverkat har kompressorn dött efter ca 10 år.

Vi köpte Samsung 2016. Tyckte när de köptes att de kändes mer premium och bättre inredning än Miele och andra stora europeiska fabrikat. Fortfarande nöjda.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.