5 910 läst ·
25 svar
6k läst
25 svar
Är det bara Ikea som har plocklager av kök?
Jag har köpt ett kök samt kompletterat ett annat kök med HTHs webshop. Funkar ok om man vet vad man vill ha och kan acceptera ett begränsat utbud. Dessutom moddade jag ett par, tre skåp.
https://www.hth.se/koep-online/koek/
https://www.hth.se/koep-online/koek/
? 1495 eller 1995 betalar jag för hemkörning och inbärning, men det är det lätt värt, särskilt då vi ofta renoverar lägenheter utan hiss!Ossian K Olsson skrev:
Många verkar trivas med sina IKEA-kök men det gör tyvärr inte vi.
Vi flyttade nyligen in i ett hus med ikeakök från 2020. Hade ett Vedum innan och IKEA känns inte alls lika robust. Infästningen av lådfronter för de större lådorna känns veka, vitvarorna känns budget med ogenomtänkt styrning och är högljudda. Fick nyligen beställa nya "glidfästen" mellan den integrerade kylens front och kylskåpsdörren för att plasten spruckit. Men det problemet finns kanske också hos andra tillverkare än de IKEA erbjuder.
Eftersom det inte var vi som byggde och köpte in köket vet jag inte vad det gick loss på. Hade jag varit ointresserad av matlagning och halvdöv skulle jag nog varit nöjd.
Vi flyttade nyligen in i ett hus med ikeakök från 2020. Hade ett Vedum innan och IKEA känns inte alls lika robust. Infästningen av lådfronter för de större lådorna känns veka, vitvarorna känns budget med ogenomtänkt styrning och är högljudda. Fick nyligen beställa nya "glidfästen" mellan den integrerade kylens front och kylskåpsdörren för att plasten spruckit. Men det problemet finns kanske också hos andra tillverkare än de IKEA erbjuder.
Eftersom det inte var vi som byggde och köpte in köket vet jag inte vad det gick loss på. Hade jag varit ointresserad av matlagning och halvdöv skulle jag nog varit nöjd.
var lättare förr när dom inte ens krävde kvitto ensG gbgustaf skrev:Det är ju exakt det här som är anledningen till att man köper kök på Ikea. Så enkelt att köpa till något om man råkar göra fel, och att lämna tillbaka sånt som blir över, eller där man har tänkt fel. Aldrig några problem att få pengarna tillbaka, och det man behöver komplettera med finns oftast på lager.
Det är just såna problem som gjorde att jag undvek integrerade vitvaror när jag bytte ut det gamla köket.D Daniel_M_ skrev:
Skåpstommar, lådor, och vanliga luckor och lådfronter fungerar bra i vårt kök som har fristående vitvaror. Dessutom kommer förmodligen vitvarorna att behöva bytas ut flera år innan resten av vårt Ikeakök behöver förnyas och det är bra om det går enkelt.
Om andra kökstillverkares infästningar av integrerade luckor på vitvaror är bättre eller sämre än ikeas kan jag emellertid inte svara på.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
På Siemens (BSH?) monterar man skåpdörrarna direkt på kyl- och frys-dörrarna, så inga glidbeslag.Keiller skrev:
Det är just såna problem som gjorde att jag undvek integrerade vitvaror när jag bytte ut det gamla köket.
Skåpstommar, lådor, och vanliga luckor och lådfronter fungerar bra i vårt kök som har fristående vitvaror. Dessutom kommer förmodligen vitvarorna att behöva bytas ut flera år innan resten av vårt Ikeakök behöver förnyas och det är bra om det går enkelt.
Om andra kökstillverkares infästningar av integrerade luckor på vitvaror är bättre eller sämre än ikeas kan jag emellertid inte svara på.
Vi köpte vårat kök på Kvik, var inga problem att få köpa ett strippat kök, köpte bara stommarna i i lösa delar samt alla beslag och lådor. Ikea hade helt enkelt för få olika skåptyper för att vi skulle få till vårat som vi ville ha det.
Dom hade nån form lagersortiment i butiken med lite blandade delar där vi kunde komplettera det vi inte fick ihop men skulle säga att det inte är på samma sätt och lika smidigt som Ikea.
Funkade för oss och tror hela köket landade på runt 100.000 inklusive vitvaror och bänkskiva i kvartskomposit
Dom hade nån form lagersortiment i butiken med lite blandade delar där vi kunde komplettera det vi inte fick ihop men skulle säga att det inte är på samma sätt och lika smidigt som Ikea.
Funkade för oss och tror hela köket landade på runt 100.000 inklusive vitvaror och bänkskiva i kvartskomposit
Det har man varit med om flera gånger. Dock inget kök. Men hyllor, möbler och annat smått o gott man tyckt varit smart men slutats tillverka....mycket irriterande!H HEM2121 skrev:
De plana MDF-luckorna lär inte gå ur tiden. De luckorna går dessutom att såga ner om man önskar ett udda mått.H HEM2121 skrev:
Klicka här för att svara