Inredning
JF.: Ska renovera hallen lite och söker lite tips på hur man får en snygg hall med bra förvaring. Hur har ni gjort i eran hall? Och vad tycker ni är bra och dåligt med den? Så lägg gärna upp bilder eller berätta hur ni har gjort !
zaragon: Jag och min fästmö, vi är båda studenter i Lund, gifter oss snart och flyttar in i en lägenhet på 34 kvm. Av flera olika anledningar har vi kommit fram till att vi vill ha en bardisk som skjuter ut från väggen i lägenhetens stora rum. Bardisken ska kunna användas som arbetsyta (både för köksarbete och skolarbete), plats för en 24"skärm vid filmtittande (9 kg), samt som bardisk
BorgP: För egen del vill jag ha ett stolsdjup ut från bordet mattbetäckt. Är det mindre hamnar de bakre benen utanför mattan när man sitter. Det är inte bekvämt. Dessutom gillar jag inte när mattor på minner om små frimärken. :) Slätvävd ylle är bra - ull transporterar upp smuts till ytan, det är bra vid marbord. Sådana mattor behöver ofta kemtvätt eller speciell mattvättmaskin, men
nilssonbertil: Hej Jag har köpt ett PAX skjutdörrsparti som är 100 mm för hög. Är det någon som har kortat av en PAX dörr på något sätt? Tacksam för svar Nisse
bompa: Hej Letar efter ett modernt gärna utdragbart [förlängningsbart] bord med sjukt moderna stolar helt vitt lägenhet högt i tak vill ha vitt o modernt vad rekommenderas? det är 135 cm brett vid fönstret men blir bredare enl bilden nedan... [bild]
Hejduk..tig: Alternativ två hade jag hemma förut. Här är några av mäklarbilderna från försäljningen. Soffan heter Monza och kommer från Mio, den perfekta kombon mellan hörn och schäslong. Bild 1 Bild 2 Bild 3
Fredrik Å: Det blir nog till att göra en betongklutt i änden vid dörren och låta bottenskenan hänga i luften sista biten mellan klacken och klutten. Fredrik
7310070025302: Tjusigt! Bra idé. Alltid kul att få se bilder på det färdiga resultatet.
High_Fidelity: Den har "zig zac-springs" i botten vilket om jag inte misstar mig väl är just det? :) Större bild [bild]
Agwan: Hej, Vi tänkte modernisera sovrummet och ta bort de gamla 50-talsgarderoberna och sätta in en snygg dragdörrsvägg istället. Jag har tittat runt en hel del både på internet och i butiker, men inte hittat någon dragdörr som duger. Det jag vill ha är en dragdörr med aluminiumram och hel grålackad glasskiva i. Jag vill att den skall kännas lite lyxigare än de billigare märkena som
Linska: http://www.ilva.se/produkt/54500585/writex?maingroupurl=bord&webgroupid= http://www.cancaninterior.com/se/art/skrivbord-hallbord.php http://www.mobelgrossen.se/Stylesvartvit.htm
Blindnit: Det rör sig om 30cm vägg som ska få en massa småhål? Utan att förstå varför man vill det så skulle jag säga att en lösning skulle vara att först ta bort väggen. Lite beroende på hur det ser ut idag då. Kan ju va enklast att ha kvar eventuella reglar med. Sen såga ur nämda hål i två skivor av valfritt material,samt ha två skivor till gavlarna. Så det blir som en platsbyggd
mycke_nu: Släng upp en ritning här på forument så får du säkert synpunkter och hjälp!
kia2: Tack för tipset Raceman. Förstår mig inte riktigt på sidan som du hänvisar till. Är tanken att man köper skena och spots separat? Kan du ge ett exempel på vad som skulle fungara? Jag har bara 5,5 cm utrymme ovanför garderoben. Finns det spots med skena som får plats på så litet utrymme?
Niclas Jonsson: Japp, tipset är att använda IKEA:s hyllsystem EXPEDIT. Utgå från största modellen (5x5) och platsbygg en snygg och praktisk garderobslösning som sväljer massor. Sedan platsbygger man med stänger och hyllor som man vill. Vi körde på vanlig stavlimmad furu, finns i massor av storlekar på alla byggvaruhus, såga till och måla vitt.
shadowfire: Ah, då är jag lite inne på rätt spår då i varje fall. Ljusa golv = snyggt, men risken är att det blir lite väl mycket vitt tror jag.. vita tak, vitt kök, några vita möbler osv. Mörka golv = kan bli för mörkt med tanke på att ytan är begränsad. Sedan är det ju det här med antalet stavar också. 3-stav är ju vanligt, men det kan kanske bli för plottrigt om man har det i alla
trojlee: kikade lite på ikea bordet "MICKE" är det någon här som har det? / M
Dusina: OK, det stämmer säkert. Men oavset vill jag kunna använda mina dukar direkt och slippa investera i en stenmangel för att kunna få dem snygga. Jag har slutat använda de linnedukarna jag har för att jag inte orkar med hela underhållsbiten. Även om jag gör det blir de ju aldrig riktigt lika snygga som de jag nu hittat. Fick dessutom fått en fläck på en jättedyr duk som jag fick kasta
Misse: [citat] Tack- skall titta mer där! Tror annars att jag ev har hittat vad jag söker på www.oneofakind.se
davidrinnan: precis en sån som thomas59 nämner i slutet på sitt svar. Små påsar med 10st i finns på alla byggvaruhus. Kostar nada. Fungerar även om det bara är en reglad gipsskiva. Med din vägg kan du säkert hänga kassaskåp :)
Henri: [citat] Tack för svar. Ser tyvärr att även vi har för trångt för riktiga träfoder i de flesta dörröppningarna. I några fall finns endast plats för en mycket smal list på karmens ena sida vilket medför obalans. Det är i och för sig redan fallet med befintliga plastfoder. En fråga är om man vinner något med att byta till lika smala träfoder som de nuvarande i plast. Och därefter
greenis: Sålänge du inte skall ställa böker eller något annat väldigt tungt på hyllorna så räcker det med vanlig skruv. Mvh Greenis
Tyresö: Den här gången gör det ingenting att min fru ser inlägget pga sånt triggar inte igång hennes köpbehov (hon tycker att det är en fruktansvärt barnslig och omogen mugg). Jag däremot, tycker att den muggen är det ballaste som någonsin har tillverkats. Vill ha Vill ha Vill ha Vill ha Vill ha Vill ha Vill ha Vill ha.............Min fru säger nej.......
J.A: Gissar på detta: http://www.mio.se/Sortiment/Matplatser/Matbord/Pacific/?p=1
djcj: Hej. Hoppas det går att få liv i denna lite äldre tråd. Var hittar jag bra långa (ca 100cm) ben i TRÄ till bardbord/högt matbord??? Mvh
greenis: http://www.biltema.se/sv/Bygg/Forvaring/Forvaring-Hyllor/Fonsterbank/ Detta kanske kan vara något? Greenis