Söker efter en takskena med utanpåliggande spots, halogen. Gärna lång. Då jag har lågt i tak skall den inte ta så mycket plats.

Jag har tittat på elonline.se men förstår mig inte riktigt på deras kategorier. Hittar därför inte någonting där, trots att jag tycker att det borde finnas.

Idag har jag en vanligt taklampa där jag tänkte att den nya skenan skall finnas. Kan jag använda mig av det uttaget på något sätt? Går det att få in transformatorn i taket, eller hur brukar man göra detta snyggt?

I länken nedan har du lite att välja på.
Om du tar 50W 230V spottar behöver du inte bekymra dig om någon transformator. Du kan då koppla in elen direkt i befintligt takuttag. Sätt också en dimmer där du tänder och släcker, så att du inte behöver köra med fullt ljusflöde hela tiden.
http://www.eldirekt.se/show_cat.asp?cat_id=133

Tack för tipset Raceman. Förstår mig inte riktigt på sidan som du hänvisar till. Är tanken att man köper skena och spots separat? Kan du ge ett exempel på vad som skulle fungara?

Jag har bara 5,5 cm utrymme ovanför garderoben. Finns det spots med skena som får plats på så litet utrymme?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.