Byggahus.se

Dukar och servetter till nyår?

1. D
    Medlem Nivå 1
    Jag skulle vilja köpa snygga dukar och tygservetter till nyår i lite finare stil. Helst i bomull eftersom de oftast har bättre lyster och dessutom är lättare att sköta än linne. Känns dessutom lite mer modernt tycker jag.

Är det någon som har några tipps?

2. D
    Medlem Nivå 1

Solo Milano

Tänkte om det är någon mer som är ute efter lite lyxigare dukar till nyår eller annat tillfälle så lyckades jag hitta precis rätt produkt. En kompis jag var hemma hos idag hade köpt jättesnygga och lyxiga Italienska bomullsdukar och servetter på nätet från ett svenskt företag som heter Solo Milano. Jämfört med vad jag har sett ute i affären så är de överlägset bättre i kvalitén och ändå billigare i jämförelse.

Tyget är vävt väldigt tätt och har sjukt snygg lyster. Tydligen är det samma dukar som de flesta stjärnkrogar och femstjärniga hotell använder i stora delar av Europa och de ska tydlgien hålla sig snygga länge, oavsett behandling.

Jag är sjukt glad att jag hittade dem. Har redan beställt 1 duk och 6 servetter och då fick jag dessutom 2 servetter gratis på köpet :)

Lätt att jag kommer att ha snyggast dukning på nyår! :)

Här är sidan om någon annan är på jakt.

www.solomilano.se

God Jul och Gott Nytt År!

3. C
    Medlem Nivå 5
    Läs reglerna angående dold reklam.

4. Anna_H
    Husägare · Nivå 20
    Finns inget som har finare lyster än linne, men det kräver ju tillgång till en bra mangel, helst stenmangel. Klässsbol har fina, men jag kan inte använda mina eftersom alla tvätterier har ångmangel numera.

5. D
    Medlem Nivå 1
    Collo - Ber om ursäkt. Var verkligen inte meningen. Blev bara så glad när jag hittade rätt dukar eftersom jag letat i flera månader. Ville bara dela med mig.

Anna_H - Jag håller faktiskt inte med. Har hittat en massa linnedukar av olika märken under min dukjakt, bland dem Klässbol, och tyckte inte att den hade någon lyster alls i jämförelse. Inte ens Nobelduken som dessutom är jättedyr.

Jag var på en resturang i Stockholm för några månader sedan som hade jättefina bomullsdukar och har letat sedan dess. Har också en gammal linneduk som jag heller aldrig använder. Vem har lixom en stenmangel idag :)

6. Anna_H
    Husägare · Nivå 20
    Linnedukarna får sin lyster av att användas och sedan manglas rätt. Mina ärvda som har 50 år på nacken är härliga, men de nya som aldrig kallmanglats på rätt sätt är jättetrista, vilket var poängen med mitt inlägg.

7. D
    Medlem Nivå 1
    OK, det stämmer säkert. Men oavset vill jag kunna använda mina dukar direkt och slippa investera i en stenmangel för att kunna få dem snygga. Jag har slutat använda de linnedukarna jag har för att jag inte orkar med hela underhållsbiten. Även om jag gör det blir de ju aldrig riktigt lika snygga som de jag nu hittat. Fick dessutom fått en fläck på en jättedyr duk som jag fick kasta för att man inte kan tvätta dem så hårt som bumull och inget tvätteri ville ta sig an den för de tar inte emot linnedukar just av denna anledning.

Jag tror faktiskt att linné tillhör en gammal generation som använde dukar till lugna söndagsmiddagar och dessutom hade tid och möjlighet att stå och stenmangla sina dukar efteråt. Utveckligen går ju framåt, på alla håll, säkert också bland dukar :)