morsan
morsan: Något åt det här hållet? Här finns flera
1 svar · 4,0k läst
pinebar
pinebar: Jag gillar Bums. Det fungerar på de flesta sorters färg och jag har aldrig varit med om att det har förstört träet under. Ibland får man göra flera gånger och ibland måste det sitta betydligt längre än den halvtimme som jag har för mig att det står på burken för att något ska hända. Möjligen ska du försöka testa så att det inte löser upp även limmet som plywooden i stolen
3 svar · 2,5k läst
morsan
morsan: Ser ut som garderobsgångjärn på väggen? Jag kan inte se vad det är för något. Är det cafégardiner, utvikbar stång eller vad? Hittade en sida med smidda stänger och annat fint :)
3 svar · 1,7k läst
·
Alfredo
Alfredo: "Shit, not You again!"
32 svar · 4,8k läst
·
C
_chrille_: [citat] Nej har inte haft några problem, så vida du inte har biggest loser gänget över på middag... Däremot ställde jag som krav att det inte fick komma in i matsalen i huset efter att ha suttit åtskilliga timmar med träsmak i röven som resultat... Gillar dem fortfarande fast det tyvärr har blivit kopierade till höger och vänster. Och agera idag till både betjänt och reserv när
4 svar · 2,2k läst
N
Nene: Min favo [bild] PK32
3 svar · 1,3k läst
F
Fixarfia: Mina gamla garderober är sålda och kläderna ligger i högar :(....i väntan på att att en länga med klädskåp / garderob skall infinna sig. Mao är mitt behov är stort att fixa detta snarast :). Det rör sig om en länga på ca 3 meter i en gammal lägenhet från början av förra seklet, så det ska vara något som går i enhetlighet med den gamla stilen. Vitt, lantligt och massivt trä
0 svar · 8,2k läst
·
B
bjpa08: Du kan få det jämnare med fint papper men det bästa är att topplacka för att få ett bra slutresultat.Annars finns det inget som binder betsen, utan den kommer att fälla.
1 svar · 1,1k läst
C
carlipton: Ser bra ut. 3 meter garderob låter helt okej (önskar jag hade det ;) ) Blir nog snyggt!
11 svar · 6,5k läst
·
nikasp
nikasp: Jag kollade igår några ställen i Södertälje men gick bet. Jag är ute efter kakeldekor, dekaler, 15x15 cm för att fräscha upp i köket. Bor just nu i HR och vill inte lägga onödiga pengar på mer än så. Någon som vet om K-RAUTA eller Hornbach har till exempel? Ska jag norrut så får det gärna vara nära E4:an. Tack på förhand. PS. Vill kunna köpa idag och inte beställa via
0 svar · 1,7k läst
Alpha
Alpha: Tack för tipsen.. Tänkte mer om det fanns några färdiga att köpa, de behöver nödvändigtvis inte vara rund och platt utan det går väl lika bra med kvadratisk form. Har inga grejer för att göra egna ben dvs svets,svarv,gängtapp etc och ids ärligt talat inte heller :) Kikade på vårat stativ till tvättmaskinen men där är själva plastfoten inkapslad i "bulten" annars hade jag
2 svar · 1,8k läst
C
carlipton: Den var snygg! Jobbigt det där med dyr inredning som man "normalt" sett inte alls betalar mycket för.. Men blir man förälskad kan det vara värt det :)
10 svar · 1,9k läst
T
trojlee: Ska måla om i sovrummet, har en fondvägg nu med en färg som är MIO´s limegrön...minns inte exakt vad den hette. Vill ha något nytt och har tänkt ha en väggtext i svart mitt på väggen ovanför sängen.. vad rekomenderar ni för färg?(övriga väggar är typ vita) gärna förslag med bild....:cool: mvh M
0 svar · 918 läst
raveper
raveper: Det här tycker jag var rätt fint... http://bostad.lansfast.se/AllaBilder.aspx?GUID=3QKQH8HBJUQG41H2&typ=CMVilla&from=Hemnet
10 svar · 6,7k läst
B
bjpa08: Om du menar skiktlimmad träskiva så består det av en mängd fanér limmat-pressat lager på lager, Menar du fanerad skiva är det oftast en spån- eller mdf-skiva som är klädd med ett lager fanér.
1 svar · 2,4k läst
S
starhubble: Hej! Någon som vet var man kan köpa piedestaler i stil med de gamla romerska kolonnerna (se bild!). Vet att auktionsfirmorna brukar ha dessa ibland, men det är rätt sällan! Skulle duga med något enklare i gips. Tack!
0 svar · 8,1k läst
·
7310070025302
7310070025302: När jag en gång i tiden fick för mig att snickra egen gevärskolv - köpte jag en bit valnöt från Fanérkompaniet i Stockholm. Fast det verkar som om de slagits ihop med ett annat företag sen dess. Kan kanske vara värt att höra med dem i alla fall? http://www.dlh.se/Kontakter/Who_are_we.aspx
2 svar · 5,7k läst
F
fjalla75: Hejsan,undrar om nån kan hjälpa mig.försöker att hitta en hörnhylla/hyllplan som är tillräckligt stor att få plats med dvd,dekoder osv att sätta under platt tvn som är monterad i ett hörn.har monterat tvn högt upp så att inte dom små kan komma åt den och vill även få upp resten av grejerna från golvnivå.har sökt som en blå på nätet och hittar bara hörnhyllor som står på
0 svar · 2,2k läst
Blindnit
Blindnit: Det enkla är för enkelt :-)
13 svar · 3,9k läst
raveper
raveper: En annan lösning kan vara att lägga plattor utan fog.
9 svar · 3,2k läst
N
nattdis: Hej, Är det någon som vet vart man kan få tag på Metaphys Indoor grass eller något liknande? http://www.inhabitat.com/2007/09/24/metaphys-indoor-grass-planters-from-tokyo/ :)
0 svar · 911 läst
T
Tokyoboy: Vanta tills i vinter, riv ut isoleringen och fonstren och du har en perfekt Hoth-bas! (^-^) Skamt asido, titta har: http://www.zimbio.com/Interior+Decorating/articles/53/A+Star+Wars+Theme+Bedroom http://www.neatorama.com/2009/08/11/star-wars-y-wing-bed/ http://www.instructables.com/id/Star-Wars-AT-AT-Imperial-Walker-Loft-Bed/
4 svar · 5,0k läst
H
High_Fidelity: Själv håller jag på att platsbygga skohyllor i en vägg i bla tegel. Mitt problem var att det visade sig ligga ett lager av puts 3-4 mc utanpå teglet vilket gjorde att jag fick borra ytterligare 4-5 cm för att kunna få ordentligt fäste. Använde 90 mm lång skruv i ett 8 mm hål som pluggades. För en bokhylla hade jag nog gått upp i grovlek. Om det är puts eller ej märker du om du
2 svar · 9,6k läst
Benny_o_Lina
Benny_o_Lina: Parkett.. Skulle aldrig vilja ha matta där.. Inte om man har barn iallfall..
20 svar · 5,1k läst
haavard
haavard: Här är en http://www.dn.se/bostad/vindsvaningar-har-blivit-ett-satt-att-leva-1.1185309
4 svar · 4,2k läst
T
Thelise: Tack för ditt svar! Jag håller med dig, sittkomforten är väldigt viktig. Ibland glöms den bort mitt i all designhysteri! :-)
7 svar · 6,2k läst
Rebeckaf
Rebeckaf: Billy med vitrindörrar. (IKEA).
1 svar · 2,7k läst
Y
Yrrol: Garderoben är ca 206,5cm.... från golv till tak är det 241cm... Så jag bör ju egentligen inte ha precis upp till tak för ska ju kunna öppna luckan sen också såsett...
4 svar · 1,1k läst
E
erila: Njaa.. är inte hundra där.. tror det kan vara 43.. Det är i alla fall lägre än vanlig sitthöjd.
7 svar · 8,1k läst
M
Max_H: Skulle ju ha skrivit att de ska vara stolpar för en låg mellanvägg (skiljer hall och matrum) så de måste vara "äkta vara". Me DeEss förslag är inte så dumt. Tack! //Max
3 svar · 1,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.