Hej

Vi är på jakt efter skjutdörrar för att dölja bergvärmepumpen och alla rör.Mitt problem är att jag ogärna borar i golvet pga risken att träffa ett rör. Som lök på laxen har golvet fall så det är allt annat än rakt. Är det någon som hittat takhängda dörrar eller någon annan kostruktion där man inte behöver borra i golvet.Det är inte frågan om att dom ska öppnas och stängas i tid och otid så om konstruktionen är något ranglig gör det inte så mycket. Ett alternativ som jag tänkt på är att gjuta upp en klack på golvet och fästa golvdelen i.Problemet med den lösningen är om det händer något med pannan så att det rinner ut vatten så når inte vattnet brunnen.
Fredrik

• skjutdörr.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Borra i golvet behöver du inte göra under några omständigheter. Det är bara att limma med montagelim. För skjutdörrar är det ännu enklare - jag har använt dubbelhäftande tejp bottenskenan till alla skjutdörrar här i huset.

Fallet på golvet är ju lite knepigare att hantera....

Det blir nog till att göra en betongklutt i änden vid dörren och låta bottenskenan hänga i luften sista biten mellan klacken och klutten.
Fredrik

• DSC_5372.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.