7310070025302
7310070025302: En begagnad IKEA "Stark"? Finns 4-5 st just nu på Blocket.
2 svar · 1,6k läst
M
mawall68: Ok. Verkar inte vara någon tio-i-topp vara just nu... Tack för svaret i alla fall!
3 svar · 6,4k läst
janwide
janwide: Tack. Låter strålande. Någon som köpt där?
2 svar · 2,7k läst
G
Georgelama12: Exakt vad hittar du från Faktumserien som är bättre än Komplementinredning till Pax? Intressant att veta!
8 svar · 8,9k läst
S
skogstomten: Butikerna köper såna grejor där dom köper sina inredningsmöbler, klädhängare osv Finns tex http://www.gordons.se/direkt/ där stod jag och klämde på en sån "proffsstång" häromdagen. Är inte säker på om dom säljer direkt till privatpersoner men man kan i alla fall som butik handla direkt över disk där och betala kontant hos dom i Farsta. Men det är klart IKEA har garanterat
3 svar · 17,5k läst
M
mabcar: Jag har fastnat för ett matbord som jag hittat på http://www.zandvoort.se/p3-INSPIRATION.html bild 16 Vi var där och tittade, och de i butiken sa att bordet kom från Corsica, jag fotade även lappen. Jag har nu googlat fram och tillbaka men inte lyckats hittat något. Finns det någon som känner igen bordet eller märket?
0 svar · 1,4k läst
B
Blecktrumman: annars brukar det väl gå att hyra proffsmaskiner lite här och var?
3 svar · 22,5k läst
H
Halsoul: Har ett Whiteboardskåp som behöver komma upp på väggen. Detta är väldigt tungt, säkert 100kg+ och verkar inte ha några direkt skruvhål eller fästen... Att ställa den på ben är inte aktuellt, men att hänga upp den i bläck eller på mindre konsoler är något jag skulle vilja. En aning osäker bara! Väggen är i betong by the way. Någon som har några förslag?
0 svar · 1,9k läst
Y
Yrrol: Lyfter min gamla fråga, hallen börjar bli klar nu, dags för en ringklocka. =) Kan leva med trådlöst, lite motvilligt, men ska ju va bra ljud å så iaf... Ingen som köpt någon och kan kommentera sin?
1 svar · 2,7k läst
P
Pesco: IKEA har men väldigt mörka färger. Kan tänka mig något ljusare - snyggt att rikta spot mot. (ej krossad sammet - och ej dyrt)
0 svar · 1,6k läst
D
depulse: Skjutdörrar behöver inte ha tjockare väggar än vanliga dörrar, men på bekostnad av ljudisolering. Man gör en dörröppning som är lite drygt dubbelt så bred som för en vanlig dörr, där fästes skjutanordningen och den sida som inte ska vara öppningen, kläs med en gipsskiva på var sida (dvs på den vägg som dörren skjuts in i). Nackdelen med denna metod är att det inte finns
8 svar · 15,8k läst
J
jessica: Med en make som jobbat med möbler i 100 år så har jag aldrig lyckats övertala honom att vi ska köpa en med sådana dynor varje gång vi köpt nya. Både på gott och ont. För dom är ju snygga och sköna. Men jag är otroligt pedant och hatar när när man ska behöva puffa och styra (räcker med dom andra lösa kuddarna jag har) och med facit i hand så är jag glad att jag aldrig lyckats
6 svar · 22,3k läst
Hejduk..tig
Hejduk..tig: Persiennbutiken säljer en variant som kallas Privacy. Den har inte de där hålen som annars läcker ljus.
4 svar · 8,5k läst
Turinna
Turinna: Klart man ska ha block! Skitsnyggt och karbinhakarna och repen också! Supertack för svar! /Malin
2 svar · 5,7k läst
P
pbengtsson: Jag köpte lamellgardiner på Bauhaus som man anpassade själv, de var förvånantsvärt bra kvalitet. Hasta (http://www.hasta.se/) har också så att du kan måttbesälla, detta kan du göra via en gardinsömnadsbutik, dessa kan säkerligen också tillverka rullgardiner, hissgardiner m.m enligt dina önskemål, det är inte speciell komplicerat. Rullgardiner ger bäst mörkläggning,
10 svar · 10,0k läst
·
L
LottaRe: Hej! Jag har en duxsoffa i ljust duvblå alcantara. Den har varit med ett bra tag och börjar se minst sagt solkig ut:S. Kuddarnas klädsel är avtagbar men soffstommens klädsel går inte att ta av. Vilket är det bästa och lättaste sättet att tvätta/ göra rent denna soffa? Jag har läst att alcantara ska gå att tvätta i maskin, men vågar man det? Tack på förhand!
0 svar · 4,9k läst
slacker
slacker: Kanske en sån? http://www.theofils.se/product.aspx?prodfamid=60500270 Den ser ju ut att kunna ta lite vikt då måttet B verkar vara hela 22mm
12 svar · 21,2k läst
·
Benny_o_Lina
Benny_o_Lina: http://www.lpsdan.sk-1.se/?pid=1 http://www.bygghemma.se/inomhus/inredning/vaggbekladnad/vaggstenar/flatsten-farm-stone-graphite/p-175708-175708
1 svar · 2,2k läst
M
Modig: Ett sätt att slippa insyn är att "frosta" fönstren, då blir du mindre beroende av att kunna hänga för gardiner och slipper kapa ljusinsläppet så mycket. Det finns speciella sprayer att använda tror jag, men de kan nog vara svåra att få bort (beroende på vad det är för spray) om man skulle vilja. Det finns även plastfilm som man "klistrar" på för att ge ett frostat intryck. Ett
5 svar · 5,2k läst
·
L
LottaGro: Lovedinner heter en lampa med gömda spotlights och ljushållare uppåt, vet dock inte vilka längder den finns, har för mig att den fanns i två olika längder när vi köpte. http://www.belysningsdesign.se/love-dinner-ek-oljad-ek . Annars går det ju alltid att hänga två bredvid varandra. Lycka till!
1 svar · 1,9k läst
F
Funkan: Vi håller på att inreda huset som snart är färdigrenoverat, och vi är inte riktigt ense om hur kontoret ska se ut... Bifogar en enkel skiss över hur det ser ut. Vi vill kunna arbeta där båda två samtidigt, och vi kommer behöva ganska mkt utrymme var. Rummet kommer också fungera som "genomfartsrum" till ett vardagsrum som ligger till höger utanför bild. Min tanke är att man
0 svar · 2,0k läst
·
morsan
morsan: *Skrattar gott* men nu stänger jag tråden eftersom TS fått svar
14 svar · 3,4k läst
·
H
Helioz: De äldre mer slitstarka griffeltavelfärgerna var helmatt svart 1-komponents polyuretanfärg (typ betonggolvfärg) så det borde förhoppningsvis fungera med en liknande 1k polyuretangolvfärg fast i högblank vit färg. Kan även som du säger fungera med epoxylack på en redan vit yta men oftast är epoxylacker 2-komp så de är lite jobbigare att måla med. Se till att du får en epoxyfärg
1 svar · 3,1k läst
Benny_o_Lina
Benny_o_Lina: Här i stan finns ett företag som skär med vattenjet. Gjort på några minuter.. skär i alla typer av material. Har dock ingen aning vad det kostar att få de gjort men det är ju bara att ringa o fråga. http://www.vatten-skarning.se/
12 svar · 2,0k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Det är Nina Campbell http://www.ninacampbell.com/luxury-wallpaper/autumn-2009/sylvana-orchard-blossom-wallpaper.html
2 svar · 2,1k läst
·
Sophie
Sophie: I vårt första hus hade de gjort schabloner på pärlsponten och en bröstning så att den undre delen var mörkare ådringsmålad och den övre ljusare. I "skarven" mellan färgerna har de gjort en schablon och den har de även ramat in de övre delarna med. Kanske är detta något som skulle funka. Huset var från slutet av 1800-talet. Jag skulle gärna haft det så någonstans, tyvärr var
7 svar · 2,4k läst
·
AndersMMÖ
AndersMMÖ: Jo, det där var onekligen snyggt så att det räcker.. Men som sagt mest till att titta på, eftersom effektiviteten förmodligen inte är så mycket att hänga i julgranen. TV:n känns väl inte helt optimalt placerad dock...
2 svar · 4,9k läst
·
F
flygrc: Det går att beställa skivor i olika bredder på IKEA Jag har för mig att de hade även i stavlimmad ek. Kan ett runt bord vara lösningen?
3 svar · 7,0k läst
btg308
btg308: Är det direkt solljus in så brukar vi dra ner en rullgardin eller två, annars struntar vi i det.
3 svar · 2,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.