snickarboden
snickarboden: Och jag tipsar om www.rolandsystem.se De tillverkar efter måtten så du slipper anpassa något. /Kent
4 svar · 12,1k läst
M
MMR: vill du ha en rak list som ändå döljer lite så kolla på det som ibland kallas skugglist, det funkar bra till paneltak tycker jag Sent from my NTM7U using Tapatalk
5 svar · 3,3k läst
saturnus
saturnus: haha, Jo det var extremt, kostar nog en slant, och då är det ändå inte motordrivet...............
5 svar · 14,6k läst
T
tpr: Tänkte fylla på med det jag fått reda på, det jag sökte efter heter expanderstång. Finns i mått upp till 290 cm vad jag sett. Någon tillverkare hette Duschy. Finns på Coop och K-rauta, iaf de mindre storlekarna.
2 svar · 17,5k läst
S
Storalyan: Hej! Hade precis den storlek på lägenhet med sovalkov för många år sen! :-) Jag satte reglar som sängbotten vilade på sen skruvade jag fast "vinkeljärn" i sängen och reglen och den låg sen bom fast i 3år (jag flyttade sen..den trilla inte ner..:-)! Hade hurtsar på hjul under så att man hade möjlighet att dra fram och dammsuga - sen satt jag en stålvajer ifrån ikea med draperi
3 svar · 24,8k läst
·
P
p&m: Här har du en. Ikea visserligen, men ändå... http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60152590
8 svar · 7,0k läst
M
MMR: Förresten, även om centern står för största delen av dialogen och den räknas som en viktig del i anläggningen (bra mycket viktigare än bakhögtalarna) så kan du ju prova att sätta upp ditt system med endast 4 högtalare så att förstärkaren skickar ut centerljudet i hö/vä kanal. Jag har varit hemma hos folk som gjort så med gott resultat. Du har ju utrustningen så det är bara att
6 svar · 1,8k läst
cederbusch
cederbusch: Det bästa är väl att ställa upp det på vinden då, efter några år är det inne igen och då kan man plocka fram sina shabby-chic-prylar igen, men nu med en äkta ålderspatina!
13 svar · 18,1k läst
R
RobZombie: [citat] Som sagt, du har förmodligen haft otur och har hamnat i en springa. Det lär inte vara 15cm mellan puts och trä. I så fall skulle jag vilja träffa den som har lyckats bygga ett putslager fritt i luften utan underlag. :)
4 svar · 2,8k läst
snuttjulle
snuttjulle: Nackdelen med sådana fötter är att du får glasets vikt på några få punkter. Iofs så har du en skiva som är gjord för det är det ju inget problem och fördelen är ju att du minskar risken för repor från insugen. Kanske kan göra någon fin tunn gummilist runt hela insugen som ser ut som att de ska vara där och på det viset få stor anläggningsyta och glidstop? Har själv en gamal
3 svar · 15,9k läst
7310070025302
7310070025302: Går nog fortare att göra en ny själv, än att försöka hitta en affär som säljer/har sålt sådan skyltar. Plexiglas: Bauhaus/ClasOhlson/K-rauta? "Frost-färg": Biltema/Panduro/Kreatima 1) Såga till plexiglaset. (Brukar använda bågfil när jag sågar i plexiglas.) 2) Borra hål för montering. 3) Maska av texten med tejp. (Alternativt: Skissa av den gamla texten på ett papper, klipp ut
1 svar · 4,0k läst
·
Swappe
Swappe: Finns det inte bara djupare backar att förvara sakerna i som når från bakkant till framkant? (finns plastbackar på hjul som är typ 20cm höga, 40cm breda och 60cm djupa med lock. Det känns som att ni blir av med mkt hängbar yta om ni endast har halva längden på stången..? Mvh Thomas
4 svar · 2,6k läst
M
makervall: Hejsan Jag såg i något innredningsprogram att de byggde en våningssäng av rör och kopplingar som såg ut som en byggnadsställning eller liknande. Vart kan jag få tag på dessa delar? De ska vara i innredning och behöver alltså inte tåla de påfrästningar som en byggställning skulle behöva. Jag har sett att Jula har en del delar men sortimentet såg ut att vara ganska begränsat. Om
0 svar · 1,7k läst
Misse
Misse: [citat] Vanliga garderobsdörrar är förstås ett alternativ men då kapprummet kommer att bli litet så tror jag egentligen att skjutdörrar skulle vara det bästa. Har du någon bild på er garderobslösning?
2 svar · 5,5k läst
F
Farzan: Tack för svaren allihop. Jag tycker att jag känner igen den där Melenders-mattan. Det fanns nog ett par sådana i ett dagis där vi tidigare har haft våra barn. Det var ett kooperativ där man städade ibland, så jag har stått ute och skakat grus ur de där mattorna - tunga rackare men det var ju mycket större storlekar än man skulle köpa hem. Och de borde vara bra om de klarade den
4 svar · 3,6k läst
Misse
Misse: Titta även på www.norrgavel.se (titta under "hall")
5 svar · 6,1k läst
A
Avemo: Här kommer ett uttalande från en som inte är duktig på att putsa. Det enklaste är att bara måla över. Försök att fylla sprickan med färg. Är den så smal som du skriver lär du inte kunna fylla den med puts. Om den är för bred att fylla med färg skulle jag försöka med någon slags värmetåligt spackel. Det skall vara ganska stora ojämnheter innan man får något vettigt ut av
1 svar · 11,8k läst
Zixten
Zixten: Vet att Önska har en efterlysningsfunktion, vet dock inte hur den funkar men kolla på deras hemsida. www.önska.se Kan hända att andra kedjor har samma tjänst...
1 svar · 2,6k läst
G
Grop: Inser nu att jag kommer få problem med PAX-inredningar om jag kapar ned garderoberna i djup...Det får bli egenbyggd stomme med Skånska Byggvarors skjutdörrar denna gång också
1 svar · 3,4k läst
B
bosej: Till vårt hus beställde jag en lackerad skylt. Se bif bild. Firman finns i Mjölby: http://www.platodekor.se/index.php
3 svar · 3,3k läst
·
btg308
btg308: Hittar du (eller fräser) en 15cm hög sockel i ungefär samma profil och som du målar i samma färg som klinkersockeln borde det bli tillräckligt snyggt för nåt som du kan dra skjutdörrar för. ;-) Framförallt är det nog den absolut enklaste lösningen för att få inredningen i dem att fungera bra i alla fyra. Men, kapa lite längst ner på yttersidorna fungerar också, även om det nog
15 svar · 6,8k läst
H
Hawkai: IKEA har/hade en variant med hyllplan istället för "stegpinnar" som jag köpte för några år sedan. Borde fortfarande finnas kvar...
3 svar · 3,7k läst
AXS
AXS: Eller så kan du byta några dörrar nu och vänta med de i källaren/vinden/som man inte ser. Men om du nu absolut inte vill byta karm skulle jag testa att byta på en dörr. Kör med omålat och se om det går att måla plast+trä för samma kulör. Eller måla bara foder i samma färg som karm. eller bryt av helt. Värsta som finns är 4 nyanser av vitt.
8 svar · 11,8k läst
R
Raukman: Gjorde en rätt kul grej i en lägenhet jag hade för många år sen. Fronten på kylen var ganska ful, så jag målade den ljusblå, fast inte helt täckande utan lite flammigt o vågigt. Sen när det torkade så hade jag en massa akvariefiskmagneter som jag satte på, vips så hade jag ett akvarie i köket! Kanske inte det vackraste jag haft, men en kul grej i första lägenheten! //Peder
3 svar · 12,7k läst
F
flouee: K-Rauta har 20% på ELFA fram till 1:a december.
2 svar · 3,1k läst
C
collo: Finns mycket djupare konsoller. Tex Hornbach har vita 450 mm. Vad det är för vägg bakom spelar ju in en del också...
6 svar · 3,5k läst
C
collo: TS, nu bor du ju i Västra Götalands län verkar det som, men i Stockholm finns en butik med saker bara för att tillverka lampskärmar. Den heter Hobbyskärmen och ligger på Kungsholmen. http://hobbyskarmen.se/index.html Kanske hon som har butiken kan tipsa dig om saker nere på västkusten, eller de kanske skickar saker?
9 svar · 13,8k läst
C
collo: Kolla med Ryds glas. http://www.rydsglas.se/produkter/raecken.aspx
2 svar · 1,3k läst
C
collo: Hej Museo12. Jag har använt flera spisar från Essin och de fungerar bra. Förut eldade man med någon etanollösning som ibland inte brann ut helt, men nu är det något nytt bränsle som fungerar bättre. Det blir faktiskt varmt från spisarna, mer än vad man kan tro, däremot går det ju inte att jämföra med att elda med ved eller pellets såklart.
3 svar · 4,7k läst
saturnus
saturnus: Du klara det inte utan att bygga en vägg, men då hamnar garderoberna en bit längre in i rummet, vilken/vilka får Du själv avgöra. Normat bygger man väggar med 70mm regel, men du kan använda 45X45 reget + gips =58mm, isolera mellanrummet
3 svar · 2,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.