7 389 läst ·
3 svar
7k läst
3 svar
Olja in teak?
Teak behöver inte oljas in - det är ett väldigt fett träslag som ofta används i marin miljö. Träslaget klarar sej utan infettning men det blir grått då. Man får lätt upp lystern igen genom att olja in den. Båtbadbryggor är ofta av teak, likaså detaljer på däck (om man inte har en träbåt och allt är av trä). Gör som du vill - grånade möbler som åldras utan att förstöras eller inoljade så de alltid ser nya ut. Möblerna kan dock bli lite sträva om du inte oljar in dem.
Klicka här för att svara