Måste bara säga att jag uppskattar verkligen att så många svarar, trots att redan flera har gjort det.

Jag skrev inte ursprungsinlägget men är just i färd med att köpa mörkläggningsrullgardiner för egen del och tar tacksamt emot många olika åsikter. Toppen!

Tack till alla som svarat. Själv tänker jag ta mig till Coop Forum och IKEA för att jämföra deras produkter efter att ha läst era svar.

Fördelen med IKEA är att har du bara kvitto kvar så fixar dom dina saker eller ger dig nya om något händer, sen kan kvittot vara 10 år gammal, det spelar ingen roll. Så mina IKEA kvitton sparar jag!

Jag har en kompis som köpte två stycketn "Tupplur" (IKEAs mörkläggningsrullgardin) varav den ena gick sönder helt efter några veckor. Jag köpte en för ett par dagar sedan, och den har väldigt slö fjäder. Så fort man börjar rulla ned den så ramlar den ned i nästan hela sin längd. Så någon strålande kvalitet är det inte, även om de är billiga, effektiva och ganksa snygga,

Sorry - fel av mig. Men upphängningen är i alla fall slapp, så att hela gardinen rasar ned när man väl har börjat dra i den. Så det är antingen helt uppe eller helt nere som gäller. Inte alldeles bra :-/

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.