Mattias_Jo1
Mattias_Jo1: det var ju ett intressant ämne....haha
1 svar · 3,9k läst
T
theHoff: Någon som vet om man kan köpa Elfa/Lumi i Polen? Erfarenheter, priser, affärer, mm? Kanske finns andra bra och snygga dörrar där också. /M
0 svar · 4,2k läst
P
pravka: Hej. Det finns en skittuff diodlist som Osram har. Finns upp till 6 m längd, små vita dioder,, finns även en modell där man med "dimmer" byter färg på hela listan. Drar lite ström, lyser upp helt ok , syns knappt, är ca 1 cm bred bara.. så ¨slipper man spottar helt o hållet.
22 svar · 15,4k läst
·
Harrieth
Harrieth: Självklart kan du blanda! jag hade samma fundering som du när jag skulle välja nya dörrtrycken till vårt gamla hus. Jag har valt kromfärgade trycken med svart handtagsdel. Jag har mässinglampor, skåp med mässingsbeslag, toarullshållare i mässing och det ser helt okey ut.. Däremot är det snyggare, tycker jag, att ha lika dörrtrycken i hela huset. Ytterdörren kan förstås ha ett
2 svar · 3,9k läst
G
gromit42x: Finns en hel del bra information om bambuarbeten på Bamboo Arts and Craft Network. Det finns en särskild avdelning kring bambuböjning på Bending Bamboo - Bamboo Forums Ibland inläggen finns en länk till en video på Bending Bamboo - Google Video Lycka till -h
3 svar · 10,6k läst
L
Lamprecht: Nja, de LED-spottar som vi tänker använda i badrummet går utmärkt till allmänbelysning. Som jag sa så var elektrikern negativt inställd men när han fick se ljuset i rummet så blev han eld och lågor. Hans kommentar var "ja, ska du inte operera så kommer ljuset att räcka och bli över". Han tog direkt kontakt med firman jag hade kontakt med och ville ha prover. Vi har även planerat
3 svar · 3,5k läst
K
kiirus: Bluebox :: Bluebox.se - Beställ och skicka roliga presenter, prylar, födelsedagspresenter online! köp köpa presenter Shopping på nätet :: har under Skrivbordstillbehör möss och musmattor med roliga figurer. Mössen är enligt beskrivning mindre än vanliga, och tänka just för barn. Jag har inte beställt sjäv, men de ser lockande ut.
2 svar · 2,8k läst
L
Lamprecht: Har hört att man kan klä insidan av ett badrum med Luxelementskivor och på så vis slippa ta ner hela kaklingen och göra om fuktspärren. Skivorna finns i storlekar som gipsskivor ungefär och det finns även golvskivor. Vidare har de satser för konmoder, duschhörn och inbyggnadskar.
11 svar · 2,2k läst
S
sabina_o: Har funderat på hotellösningen och det lutar nog åt det. tack för era tips !
5 svar · 7,0k läst
L
Lamprecht: Jag läste om någon som hade löst det med att hänga en sorts avlång plåt"vagga" under bjälken med belysning i som då inte sysn men lyser upp bjälken. Jag har för mig att de använde en svart plåt, ganska lång ca 1m med botten och väggar i 90 graders vinkel. Det ska vara här någonstans i forumet men jag vet inte var. Det var ganska högt till deras tak i och för sig.
9 svar · 2,8k läst
Snigla
Snigla: Rekomenderar nån trevlig fondvägg... inget i vitt *motsatsen till alla härinne tror jag* haha.... möjligen en bruten vit färg (mer mot hm gräddfärgad..) på de tre väggarna och en ljusare grön eller brun färg på fondväggen! Det ska vara en färg som inte smälter för bra ihop med sängen... det ska vara "skilt" så att säga.. men färgskalan kan med fördel vara samma ju :) Nån
24 svar · 6,0k läst
J
johan77: Knappen-pallar från Stolab är snygga och har vunnit något svenskt designpris. Aalvar aaltos pallar är också snygga (Ikeas pallar är en ripoff av dessa). Köp bara ingen pall med tre ben; de är som gjorda för att tippas.
4 svar · 8,9k läst
viltfjall
viltfjall: Inte så konstigt egentligen, Posten är kanske måna om sina brevbärares arbetsmiljö. Deras enkla plastlådor är ju bra att lägga post i. De stora klumparna till markbrevlådor i lågprissegmentet fastnar man ju nästa i ibland :)
7 svar · 5,5k läst
I
Imsdal: Nu har jag satt in mått. Har redan tröttnat på inredningen.Funderat på att moblera om. Det här är bara funderingar Först och främst flytta på bokhylla till väggen där tv:n står. Tv:n framför fönstret och så soffan med ryggen mot sovalkovet Andra förslag?
5 svar · 3,1k läst
Karolina
Karolina: Designtorget har flera enkla och snygga. Tyvärr hittade jag ingen bild på något av dem på deras hemsida, Nya, noggrant utvalda saker. Varje vecka..
2 svar · 5,3k läst
·
F
FireSanna: hej! vi har precis köpt en begagnad loftsäng till dottern (5 år) det är en IKEA säng, modellen heter Vrådal. Men nu är det så att vi vill gärna använda utrummet under sängen oxå såklart och jag tänkte om man kan bygga skrivbord där + hyllor för böcker, hennes filmer, prydnader m.m men jag har aldrig gjort detta tidigare, så nu skulle jag vilja ha hjälp från nån som kan detta
0 svar · 4,0k läst
meya
meya: Det finns en jättesnygg "gardinstång" som betår av ett kardborreband. Du sätter ena delen på fönsterkarmen och den andra på gardinen. Jag ska ha såna i våra fönster. Man kan ju ha både paneler och kappa på dem. Gadinerna hänger alldeles slätt och snyggt och det skulle nog bli jättefint hos er! Glömde... Det är säkert många företag som har kardborreupphängningarna, men jag har
2 svar · 3,5k läst
AnnaKanin
AnnaKanin: Jag har inte exakt pris i huvudet men ngnstans runt 2.000:- gick det på. Jag har även lämnat in tyg och fått en hissgardin uppsydd. Inte med "rullgardinsfunktionen", utan med snören istället. Det kostade 800:-.
10 svar · 32,8k läst
·
F
fialottabus: hej! själv funderar jag på att köpa helt vanliga vita (inte mörkläggnings) rullgardiner och sätta innuti fönstren och sedan till detta vita hellånga gardiner in något tyg med ojämn struktur. Jag tror att det kan bli fint sedan när solen lyser igenom litet grann, det blir ett mjukt och milt ljus (hoppas jag). fialotta
11 svar · 6,1k läst
wahlström
wahlström: Jo det är dom! Vet att nyckelskåpet finns på Iems på A6, Jönköping, och Bohaget i Växjö, men det kanske inte är till någon större hjälp, beror ju på var GreenTurtle bor!
2 svar · 4,2k läst
C
ClaJe: Kika in på MAIRO - www.mairo.se eller marimekko Vet du inte vart tapeten är köpt, ofta har ju tapetserier även tillhörande gardiner! Lycka till, annars får du väl köra på vitt.
1 svar · 3,7k läst
·
M
Miniu: Tack så mycket för era kommentarer. Tavlan finns som sagt på Newport och liknande affärer. Men just denna är måttbeställd på Gallerix. Såg att även Mio möbler hade liknande...
6 svar · 3,6k läst
V
Vi-i-villa: Vi har haft liknande problem med ett ljus i en väggljusstake - den sotade ner den målade väggen bakom. Det hela löste sig med ett suddgummi (!) Det gick att sudda bort - hur smidigt som helst! Testa i er fönsterkarm, man vet ju aldrig om det även funkar där :-)
14 svar · 31,4k läst
K
Kocken: Om du köper globalknivar så betalar du mycket för märket och lite för kniv. Det finns en hel del andra märken som man får mer "kniv" för pengarna. Mac, Satake, Viktorinox och mitt favoritmärke Tojiro. Om man ska ha en riktigt bra kockkniv rekommenderar jag denna. Kockkniv F332 Gyoto
37 svar · 18,8k läst
snuttjulle
snuttjulle: Något att tänka på vid alla dessa datorskåp som jag retar mig på. Vanlig arbetsyta är obefintligt. Själv har jag ett vanligt djupt bord som är för trångt på sidorna för att kunna lägga ett papper eller en katalog mm som allt som oftast är av intresse när man sitter vid datorn. Nu är man ju bortskämd med ett riktigt skrivbord på jobbet där man har gott om plats på dessa ting.
11 svar · 26,9k läst
·
A
alacs: Det fick bli vuxenstolar och -bord, som då kan dubblera som komplement om vi behöver många sittplatser kring matbordet. Killarna verkar nöjda hur som haver. /alacs
7 svar · 5,6k läst
F
fredl: Det verkar som att det finns en förkortad version av säsong 1 och 2 av Sommartorpet på VHS (1 h 25 min), bättre än inget!
3 svar · 4,4k läst
A
anasel: Hej, Har du kikat hos Gallerix? Där verkar det finnas en metallram i storlek 65x65 cm för 269 kr. Om du vill ha trä istället, och du har en butik i närheten, kan de säkert fixa detta åt dig för de har en egen ramverkstad. Vet dock ej vad det skulle kosta i så fall. Lycka till! Mvh Anna
2 svar · 7,8k läst
J
jon_h: Fast då får man vara försiktig så inte glaset spricker.
7 svar · 17,4k läst
Bezt
Bezt: Tack tack. Får plats ganska stora blommor på den och alla säger att den blev bra så det måste ju vara så då.
4 svar · 5,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.