F
fialottabus: Hej! Jag funderar på om inte två stapelbara korgstolar kunde vara en bra extrastolslösning i vårt vardagsrum. Jag försöker åstadkomma bilden av ett sånt där svenskt skärgårdssommarhem ... i all enkelhet. Egentligen är ju ikeas korgstolar jättefina, men inte så välgjorda. Jag vill hitta efter en enkel, fin och välgjord korgstol! Förslag och tips mottages tacksamt! fialotta
0 svar · 1,7k läst
T
Tornhill: Vi köpte liknande ljus i "värmeljusformat" på Rusta och de såg mycket bättre ut än det gör på bilden. Dock är det inte svårt att se att det är fusk.. / Fredrik
6 svar · 2,9k läst
L
Leeloo: Hej, Är det någon som handlat trappa från EA Stairs i Göteborg? Kolla på EA Stairs - trappa, trappor, spiraltrappor och design trappor.. Verkar mycket seriösa men jag vill gärna få lite referenser från andra köpare. //LL
0 svar · 1,3k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Adressen finns i den länk du själv la in i ditt första inlägg.
8 svar · 5,6k läst
·
C
Cockaby: Förr i tiden hade de på kontorsavdelningen enkla krokar som man skulle hänga på kanten av en bokhylla eller garderob. Funkar då efter förutsättningen att hyllan är konstruerad så som ex Billy där sidostyckena sticker upp någon millimeter över toppen. Jag köpte två stycken för flera år sen och de sitter nu på garderobsdörren till en PAX garderob och funkar riktigt bra. Kanske kan
3 svar · 7,6k läst
C
cammy: tack snälla för tipsen! jo visst har vi funderat på att bygga själv men gillar den gamla slitna charmen.. kanske blir så i slutändan... tack!!
3 svar · 3,9k läst
H
High: [citat] Såg på någon annan forumtråd att ni har ett ombyggt TH 521 i Myrstugan. Är det möjligen Tommys fru som skriver här? Vi (Fritte o Sanna) på Grevinnans väg undrar för i så fall är vi väldigt intresserade av att se planlösningen live om det är möjligt?
7 svar · 32,5k läst
P
peterochcarina: Hej! Jag brukar köpa plastmatta som säljes i metervara, dvs sådan som normalt lägges på golv. Det finns ju ett enormt urval på byggvaruhus/golvmarknaden (och olika tjocklekar) så man kan färgmatcha övrig inredning om man vill. Jag använder då sax och klipper till de rätta måtten. Köp och ha en bit extra så du kan klippa nytt där blir mer "fördärvat" som vid slaskhink o dyl. Mvh
3 svar · 7,1k läst
F
funkis4ever: Finns det inte billigare biobränsle någonstans än vad de kostar på länkarna ovan? Vad är så unikt med biobränsle? Går det inte att elda med något annat billigare brännbart som inte sotar?
13 svar · 6,5k läst
A
Anna L: Trio media
4 svar · 18,0k läst
·
B
Barea: Ja, jag vill ha den klassiska looken. Har en gammal stringhylla så jag behöver bara komplettera den med en till!
5 svar · 3,9k läst
Hejduk..tig
Hejduk..tig: Är du intresserad av bestick med backelithandtag måntro? Min granne har beställt sådana i affär, men de har ej kommit ännu. Jag kan ta reda på var hon beställde dem om det är av intresse.
1 svar · 2,5k läst
O
OlaF: [citat] Bra sagt. Katterna är ju uppe och ränner på fönsterbrädorna för att tillgodose sitt övervakningsbehov. Att belamra alla fönsterbrädor med "hinder" (ur kattens synvikel förstås) är ju att be om problem :) Vår katt nöjer sig med att det finns plats på en av fönsterbrädorna och är inte uppe på de andra som är nersmetade med fotoramar, krukor och annat jox.
6 svar · 3,7k läst
A
andrhedb: Jag tror du kan köpa benen separat på BoConcept.
1 svar · 3,2k läst
morsan
morsan: Jag funderade också på det :) Tanken med frågan om den andra tråden var väl mest hur de satta fast sänggavlarna och så där... Men en tunn skiva (masonite?) med samma tapet som på väggen, med lack på eller ett genomskinligt duschdraperi fasthäftat på baksidan. En tunn skiva målad med blank lackfärg kanske också kan fungera?
6 svar · 7,4k läst
Robert63
Robert63: Leta rätt på ett gammalt cykelhjul och strippa det på ekrarna.
7 svar · 6,1k läst
C
chessen: Då ska jag kolla med dom Tackar
28 svar · 76,3k läst
·
¤ akila ¤
¤ akila ¤: [citat] Kolla in den här tråden http://www.byggahus.se/forum/feedback/59956-smilisar.html
14 svar · 5,6k läst
Tripod
Tripod: [citat] Jepp, Hissgardiner skulle helt klart kunna vara ett alternativ för oss. Skulle faktiskt se bra ut. Har även fundrat på en skena i taket med raka vepor. Dock vill jag kunna dra för helt och hållet som skydd mot solen. Blir väldigt varmt på sommare med gassande sol som lyser rakt in.
7 svar · 9,5k läst
·
ByggPutte
ByggPutte: Jag skulle limma om det inte är så att man behöver motera isär det. Mvh Putte
1 svar · 1,5k läst
K
Kalle_71: Någon som har den, och kan berätta lite? Hur är kvalitén? Jag har letat länge efter något som passar, och det lutar åt denna nu.
0 svar · 2,8k läst
·
N
NiclasR: Vi är i full gång med att planera vår nya hall men för att få så bra resultat som möjligt tänkte vi att vi kanske kan få lite förslag på lösningar här. De funktioner vi planerar att få till är: Skoförvaring för 8-12 par skor (även vinterkängor som är lite högre). Klädavhängning av jackor för 2 vuxna och 2 barn samt att även kompisar/gäster ska ha möjlighet att hänga av
0 svar · 5,4k läst
C
coss: ser bra ut... håller på att fundera över kamin. måste lösa väggen bakom och dörrfodrena först...för den kommer stå rätt nära 2 dörröppningar
2 svar · 5,5k läst
·
N
-nila-: Och göra ramen bredare, menar du? Den är ganska bred redan iofs. Skulle vilja ha nån häftig dekoration av ngt slag, men vet inte vad... :confused:
2 svar · 4,2k läst
R
RenoVera: Ja, fotogenlampor och värmeljusttakar är jättefina. Inget av detta skulle dock vara lämpligt i detta fönster, då det sitter i anslutning till trappan som leder till övervåningen och att den dagligen trafikeres av tre pojkar mellan 3 och 6 år. Lite för stor brandrisk tycker jag. Jag får söka vidare och se om jag kan hitta något som kan lysa upp detta enda hallfönster. Kom gärna med
4 svar · 6,0k läst
B
bitto: Nu har jag hittat två olika på nätet. Den ena har skinn i sittytan och väger 25 kg. Den andra har konstläder i sittytan och väger 45 kg. Den senare låter ju som en mer robust i glasfibern, ,men konstläder låter som mindre tåligt... Någon som har tittat på dom olika eller som har hört något negativt om dom? Luxury House :: Modern classic design furniture :: Sittmöbler :: Halv dome
4 svar · 3,5k läst
pappskallen
pappskallen: Kanske inte riktigt svar på din fråga men ändå en matnyttig tråd: http://www.byggahus.se/forum/inredning/60886-tillverka-egen-saenggavel.html
2 svar · 5,5k läst
A
andrhedb: Jag är inte helt säker, men tror att jag såg det bordet på BQ i Gustafsberg förra helgen... http://www.bqofsweden.com/index.htm
6 svar · 5,8k läst
·
Hejduk..tig
Hejduk..tig: Det finns en enligt mig lika snygg stol som är grymt skön att sitta i. Den heter LEM och kommer från Lapalma. Om det var det helt rostfria som du föll för så går även denna att få med sitsen i rostfritt. Inte helt billig, men inte heller fullt så dyr. Går loss på ca 3.000. [bild]
5 svar · 2,0k läst
·
K
KurreBurre: Vi har oxå beställt Monza från MIO, fast i ett mörkbrunt tyg. Vi ska köpa helt nya möbler och de blir i vitt och svartbrunt förutom en TV-bänk från IKEA som e röd. Sen kommer vi förmodligen en fondtapet från kollektion Hanna/Boråstapeter. Sen ska vi oxå föröka hitta en röd matta. Gardinerna blir nog vita. Du kan ha gråa och mörkbruna möbler och sen ha accentfärger i en
2 svar · 2,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.